Gå til innhold

Kundeservice på Ellos og La Redoute...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha vært i kontakt med samme kundebehandler både på Ellos og La Redoute (De har samme kunebehandlere på telefon) har jeg mista lysten på å bestille noe særlig derfra. Opplevde en høyst ubehagelig kundebehandler idag som etter mye om og men og vimsing fra hennes side uten å kunne hjelpe meg med det jeg skulle ha hjelp til, som var nyregistrering med ny email blant annet, så kommenterte jeg kort at det var da litt av et opplegg i en bisetning. Svaret jeg fikk var i en frekk spydig tone: Jeg hørte deg! Og så la hun på. Jeg ble sittende småsjokkert og lurte på hva som skjedde nå... Hun la faktisk bare på, etter å ha sittet med henne i en halvtime mens hun har prøvd å nyregistrere meg fordi jeg ikke huska gamle passordet mitt og en emailadresse som ikke lengre var i bruk.

Flere som har opplevd det samme? Hun sa ikke navnet sitt, noe de ifølge en annen kundebehandler skal gjøre ved samtalens start, men hun kan umulig ha særlig mye der å gjøre når hun verken får til å hjelpe kundene med helt enkle ting, og samtidig er frekk og ufin og i tillegg bare legger på til slutt. Der kasta jeg bort en halvtime på ei som ikke

gjør jobben sin. Et annet tilfelle, var da jeg ringte kundeservice og snakka med henne (kjente igjen stemmen) fordi jeg ikke fikk tilbudsgave og lurte på om den ble ettersendt. Da var hun frekk og sa at jeg måtte ikke forvente det, siden jeg bestilte så sent i perioden! Men altså... Tilbudet lå ute på nett. Liker ikke å få kjeft når jeg ringer kundeservice jeg. De brukte jo å være hyggelige før.

Litt synd dette, siden La Redoute og Ellos ofte har ting jeg kunne tenkt meg å kjøpe.

Er det flere som har opplevd lignende på kundeservice over telefon med La Redoute eller Ellos?

Hadde jeg vært hennes sjef, hadde det vært sparken på flekken for sånn behandler man ikke kundene sine eller folk generelt.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv erfaren kundebehandler, så jeg vet hva det innebærer. Jeg forsvarer henne ikke, men hun var sikkert ny og har ikke lært reglene for hvordan man oppfører seg på telefon og heller ikke hvor grensen går på at man kan legge på med kunden. Om kunden var frekk og ikke sluttet å oppføre seg dårlig på telefon fikk vi lov til å si at "Om vi ikke kan holde denne samtalen på et ok nivå så må jeg avslutte samtalen".

Selv om hun satt der i 30 min, så forsøkte hun vel å hjelpe deg eller? hun prøvde å løse problemet ditt, og pga av at du synes det tok tid så kritiserer du hennes hjelp til deg. Det er jo også ikke helt ålreit =) mange tror de kan si hva de vil til kundebehandlere.. de er også mennesker. Er det frekt å si at du ikke egentlig kan forvente å få tilsendt pga du bestilte sent?

Det er jo sant, og hun opplyser deg om det fordi det er fakta og at du ikke skal bli skuffet. Om folk sendte en bestilling til meg om å få noe gjort på dagen, så måtte jeg jo også si at det går nok dessverre ikke, da bestillinger ikke blir gjort på samme dag, det er 3 dagers ventetid f.eks. (Nå jobbet ikke jeg for noen av disse kjedene, men IT)

Jeg synes du virker litt hårsår og at du tar det værre enn det er. Respekt går begge veier, ikke sant? Du kan klage på henne selv om hun prøver å hjelpe, hun klager ikke engang, men opplyser om fakta og du synes hun er frekk? Vel jeg synes du er frekk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv erfaren kundebehandler, så jeg vet hva det innebærer. Jeg forsvarer henne ikke, men hun var sikkert ny og har ikke lært reglene for hvordan man oppfører seg på telefon og heller ikke hvor grensen går på at man kan legge på med kunden. Om kunden var frekk og ikke sluttet å oppføre seg dårlig på telefon fikk vi lov til å si at "Om vi ikke kan holde denne samtalen på et ok nivå så må jeg avslutte samtalen".

Jeg var ikke frekk.

Selv om hun satt der i 30 min, så forsøkte hun vel å hjelpe deg eller?

Hun prøvde, og jeg prøvde også å hjelpe til med å hjelpe, men tilslutt skulle hun bare sette meg over til noen andre, og da sa jeg i en bisetning jaja, for et opplegg... For da hadde jeg allerede sitti så lenge med henne og jeg har selv jobbet innen kundebehandling men man skal ikke oppføre seg sånn. Man skal ikke sitte med en nedlatende tone til kundene sine, det virka som om jeg forstyrra henne i noe viktig da jeg ringte.

hun prøvde å løse problemet ditt, og pga av at du synes det tok tid så kritiserer du hennes hjelp til deg. Det er jo også ikke helt ålreit =) mange tror de kan si hva de vil til kundebehandlere.. de er også mennesker. Er det frekt å si at du ikke egentlig kan forvente å få tilsendt pga du bestilte sent?

Jeg sier ikke at det er feil av henne å bruke tid, men det er feil å være frekk og avbryte hjelpa, jeg brukte faktisk såpass lang tid på telefon med henne at jeg forventa å få den hjelpa jeg skal få, og ikke at hun bare legger på og avbryter hele greia.

Man skal ikke si til kundene at de ikke kan FORVENTE det tilbudet de blir tilbudt. Og det var tonefallet som gjorde det hele frekt og ubehagelig.

Det er jo sant, og hun opplyser deg om det fordi det er fakta og at du ikke skal bli skuffet. Om folk sendte en bestilling til meg om å få noe gjort på dagen, så måtte jeg jo også si at det går nok dessverre ikke, da bestillinger ikke blir gjort på samme dag, det er 3 dagers ventetid f.eks. (Nå jobbet ikke jeg for noen av disse kjedene, men IT)

Men jeg sa til henne at jeg trodde det tilbudet gjaldt, siden det lå ute på nettet og det bare var å trykke, så sa hun at jeg kan ikke forvente det når tilbudet hadde stått der så lenge og de hadde visst ikke haugevis med tilbudspremier liggende. Sånt er ikke noe hyggelig å høre når jeg ringer for å høre om den. Og igjen, det var tonefallet hennes som gjorde det hele ubehagelig.

Jeg synes du virker litt hårsår og at du tar det værre enn det er. Respekt går begge veier, ikke sant? Du kan klage på henne selv om hun prøver å hjelpe, hun klager ikke engang, men opplyser om fakta og du synes hun er frekk? Vel jeg synes du er frekk.

Nei, hun klager ikke, hun var "bare" frekk og nedlatende i tonefallet, noe som gjorde telefonsamtalen ubehagelig. Er det frekt av meg å synes at det er dårlig gjort å bare legge på?

Nettopp, respekt går begge veier. Liker ikke å ringe kundeservice på Ellos og La Redoute lengre, i tilfelle jeg møter på denne personen. Jeg skal iallefall ikke bestille mer derfra. Forventer i det minste å bli møtte med en normal tone, og ikke nedlatende og frekk tone. Jeg har brukt tid og ikke minst penger på å ringe de og så blir det bare lagt på.

Må legge til at jeg ringte opp igjen etterpå og kom til en kundebehandler som var normal, og fikk registrert det jeg skulle.

• Liker 1
Skrevet

Nå har ikke jeg opplevd det, men hørt om andre som har hatt littn "problemer" med kundebehandlingen på Ellos. Jeg tror det er tilfeldig, da det alltid vil være noen som surrer. Det du kan gjøre er bare å sende en klage mail og forklare saken, og bare legge saken bak deg! :) Ikke bruk tid og energi på å irritere deg over det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...