Gå til innhold

Ekstrem oppussing USA

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner bare ikke hvorfor i alle dager de bygger enorme huser til familiene. De familiene som er med i dette programmet er jo som regel fattige. Å jeg skjønner ikke åssen de i det hele tatt skal ha råd til å bo der? Hva tenker de ekstrem oppussings folkene med? Noen ganger har de sagt at de skal betale for regninger og alt i et år, men hva skjer når det året er ferdig? Jeg forstår det bare ikke. Flere av de må vel ha flyttet ut fra huset? Jeg blir helt svett av å tenke på alt de må vaske. Disse husene er jo så store at det må ta evigheter bare å få vasket stuen.

Jeg får også helt fantt av tema rommene til ungene. De tar jo helt av! Hva skjer når ungene ikke lengre liker prinsseser og action helter? Jo da må de jo pusse opp hele rommet igjen. Mer penger må de spytte ut

Hva mener dere?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har også tenkt det samme. Disse husene skal vedlikeholdes og driftes økonomisk. Bare strømmen må koste flesk. I et hus satt de inn heis, noe som må være dyrt å holde vedlike.

I noen av programmene sletter de gjelden for dem og det hjelper jo veldig.

En annen ting er at veldig ofte er ungene nesten voksne og på vei ut av redet. Hva skal da foreldrene med et giganthus alene?

Ja, tenk hvor dyrt det blir å pusse opp prinsesserommet om bare få år.

Skrevet

Det der har jeg undret meg over mange ganger, men i Amerika må visst alt være stort... Tenk så mange mennesker de kunne ha hjulpet om de hadde bygget husene litt mindre og med helt grei standard alikevel, og gledet mange flere i det små. Det blir antagelig bedre seertall av gigantiske drømmer som blir oppfylt...enn av små.

Dessuten blir jeg irritert på Ty og den jæ***ge megafonen hans. Jeg hadde dratt til ham om han hadde stukket den der inn i ørene mine! :kjefte:

Skrevet

Jeg takler virkelig IKKE dette programmet! :kjefte: Disse tema rommene er jo helt latterlige. Greit å ha prinssese ting der og sånn, men gjøre senga om til et slott og male masse tegneserie ting på veggene og dra den helt ut er så unødvendig synes jeg. De kommer jo ikke til like dette for alltid. Unger vokser og de kommer ikke til å ville ha askepott eller spiderman rom når de blir tenåringer.

Hva skjer med bygge husene SÅ store? Ærlig talt jeg ser ikke vitsen. Familien er fattige og hadde blitt kjempe glade for et helt vanlig hus.

En ting jeg lurer på. Familiene MÅ vel vite at de kommer? Jeg mener når Ty og de står utafor huset å rope "Good morning" Ganske rart alle er hjemme og ingen er på skole eller jobb? Med mindre de kommer ekstremt tidlig på morgenen da. De må jo ha sett de komme med den store bussen og gjør alt klart med kamraene osv? Alle familiene kommer jo ut og er sååå overrasket liksom. Rart det der.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er gråte-TV på sitt verste. Har til og med lest at de har etterlyst familier med meget spesielle og sjeldne sykdommer til å delta. Skjebnene blir verre og verre, husene større og større.

Husene blir for store, temarommene for spesielle. Av og til virker det som de velger ut temarom bare etter en liten setning om at "jo... jeg liker å se CSI på TV". Vips får barnet et CSI-rom.

Jeg tror familiene er forberedt på at de kommer. Det vil jo være en del ting de ønsker å ta med seg før huset rives, i alle fall klær, fotoalbum, PC, bøker, CD-er, DVD-er osv. Og det tar lang tid å pakke. I tillegg må jo familien pakke koffertene som de har med på ferieturen

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ty er så plagsom! Herregud orker ikke han der. Han er jo så hyper hele tiden.

Blir egentlig kvalm av hele programmet. Det er jo kun med familier hvor faren er en krigshelt eller sønnen har en sykdom osv.

Endret av Lillemeg22
Gjest Heloise
Skrevet

Jeg har også lurt på hvorfor de skal så veldig stort, og hvorfor barnerommene blir modifisert noe så til de grader så det blir vanskelig å "normalisere" de når barna blir store.

Også det med å alltid smelle inn digre TV'er hver gang...

Han Ty burde blitt kneblet og bundet fast inni et lite rom en plass, han må jo være gal! :fnise:

Skrevet

Jeg syns det er fantastisk at de hjelper folk, jeg da...selv om de bygger litt vel grandiøst. Blir huset for stort når ungene flytter ut, så kan de jo selge det? Uansett hvordan man vrir og vender på det: de som hjelpes i programmet får det unektelig bedre! ;)

Også syns jeg Ty virker koselig...:fnise:

• Liker 1
Gjest D.O.A.
Skrevet (endret)

Det jeg er aller mest skeptisk til i de programmene er at de gjør så ufattelig mye på kort tid, hvordan blir kvaliteten på de forskjellige tingene som feks. tapet, maling, nye gulv, fliser, elektronikk, hager. Som regel tar jo disse tingene lang tid fordi ting må tørke, osv.

Endret av D.O.A.
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er fantastisk at de hjelper folk, jeg da...selv om de bygger litt vel grandiøst. Blir huset for stort når ungene flytter ut, så kan de jo selge det? Uansett hvordan man vrir og vender på det: de som hjelpes i programmet får det unektelig bedre! ;)

Også syns jeg Ty virker koselig...:fnise:

Hva hjelper det når de må selge huset uansett pga de ikke har råd til å bo i det? Jeg nekter å tro at familiene som faktisk er fattige har råd til å betale strømregningene osv. Husene er jo latterlig store. De bor der en stund også må de selge huset å finne seg noe som de bodde i før pga pengene. Joda det var mye til hjelp.

Gjest Nanette
Skrevet

Det jeg ikke forstår, er all hylingen og ropingen når de kommer inn inngangsdøra på det nye huset sitt. Er de pålagt å hyle og skrike sånn?

Gjest Elfrida
Skrevet
Det blir antagelig bedre seertall av gigantiske drømmer som blir oppfylt...enn av små.
Det er nok dette som er greia, små enkle hus til mange er kjedelig TV. Det fins organisasjoner som driver med dette, eks Habitat for Humanity (http://www.habitat.org/), men det blir nok ikke så gøy tv av det.
Skrevet (endret)

Store hus koster mer enn små hus. Både i forhold til strøm, vann, og vedlikehold. Det tar også mer tid å gjøre vanlig rengjøring, hagearbeid, og vedlikehold - og dette er ofte familier som bruker nesten all sin tid på et eller annet viktig, eller som har et sykt familiemedlem som krever mye tid og oppmerksomhet. Hele opplegget virker utrolig korttenkt. Ikke at det overrasker meg forsåvidt, det er vel ikke noen tvil om at grunnideen her er å lage underholdning og ikke minst å selge et konsept og reklame for alle leverandørene de bruker?

Og: store hus er veldig lite miljøvennlig. Det er fint at man vil lage er program som er basert på å hjelpe folk - men hvorfor ikke hjelpe planeten i samme slengen? TV-selskapene har en helt enorm påvirkningskraft, skulle ønske de var litt mer bevisste på dette. Men som noen andre sa: det selger jo neppe like godt.

Jeg vil tro at om de hadde samlet inn alle midlene, frivilligheten, donasjonene og annet de har og heller satset på å finne langvarige, fornuftige løsninger, så ville de kunne hjulpet langt flere familier og nabolag.

Endret av Pingting
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns ikke argumentet med at huset kan selges er holdbart. Disse folka bor jo i et litt lugubert strøk, noe som ikke akkurat vil hjelpe på verdien på huset på tross av at det er et flott hus.

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg ikke forstår, er all hylingen og ropingen når de kommer inn inngangsdøra på det nye huset sitt. Er de pålagt å hyle og skrike sånn?

Du hadde nok blitt så glad du også om du levde slik som mange av de gjorde. Men vannskelig å sette seg inn i hvordan andre har det når man lever i ett flott hus hjemme i norge med ræva full av penger og bare snakker nedsettene om andre som vil gi hjelp.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Jeg skjønner bare ikke hvorfor i alle dager de bygger enorme huser til familiene. De familiene som er med i dette programmet er jo som regel fattige. Å jeg skjønner ikke åssen de i det hele tatt skal ha råd til å bo der? Hva tenker de ekstrem oppussings folkene med? Noen ganger har de sagt at de skal betale for regninger og alt i et år, men hva skjer når det året er ferdig? Jeg forstår det bare ikke. Flere av de må vel ha flyttet ut fra huset? Jeg blir helt svett av å tenke på alt de må vaske. Disse husene er jo så store at det må ta evigheter bare å få vasket stuen.

Jeg får også helt fantt av tema rommene til ungene. De tar jo helt av! Hva skjer når ungene ikke lengre liker prinsseser og action helter? Jo da må de jo pusse opp hele rommet igjen. Mer penger må de spytte ut

Hva mener dere?

Heelt enig. Virker ikke som de folka i ekstrem oppussing tenker særlig langsiktig.

Gjest Fikira
Skrevet

Producers are looking into building much more sensible homes that these families can actually afford so that they do not end up creating more problems for these families down the road.

Dette kunne jeg strengt tatt fortalt de før de i det heletatt startet programmet...

Gjest Jente1990:)
Skrevet

Det jeg reagerer mest på er vel temarommene til ungene. De kan f.eks spørre jenta på 8 år " hva liker du da?" hvis jenta sier "jeg liker den lille havfrue jeg" så lager de hele rommet til et havfrue rom med at de maler Ariel på veggene og senga er formet som en sjøstjerne eller noe sånt. Kan de ikke lage rommene litt mer nøytrale eller hva jeg skal kalle det. Jeg tenker på når ungene blir eldre jeg da. Da må de pusse opp hele rommet på nytt. Mye arbeid det altså.

Synes de kunne ha laget mye mindre huser og kanskje hjulpet flere istendfor å legge SÅ mye arbeid å bygge kun et stort hus når de heller kunne ha laget flere småe hus :)

Skrevet

Disse tema-rommene er jo et element for å lage tv, for å skape variasjon i programmene!

Tenk hvor kjedelig det ville blitt for seerne om de bare lagde vanlige rom. De får vel frem helt spesielle gledesreaksjoner hos barna når de ser disse rommene for første gang, så er det kanskje ikke så farlig for produksjonsteamet om de går lei haier eller havfruer etter kort tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...