AnonymBruker Skrevet 26. april 2011 #1 Skrevet 26. april 2011 Hunden min har plutselig begynt å klynke og sutre når jeg legger meg/om kvelden. Hun virker veldig paranoid, og står og stirrer på dører osv, mens hun gjemmer seg hos meg i sofaen. Hun pleide før å ligge ute i stuen, men vil nå hele tiden inn på rommet mitt når jeg skal legge meg. I begynnelsen la hun seg bare på gulvet, men de siste dagene har hun hoppet opp i sengen. I går kveld, da jeg slukket lyset, begynte hun skjelve mens hun stod midt i sengen og pustet og peste. Det endte med at jeg la henne ut i stuen, og lot stuelyset stå på hele natten. Da grein hun litt, men da jeg kom ut i morges lå hun i kurven sin og sov. Dette går ikke i lengden å ha lyset stående på synes jeg, og lurer på om noen har noen andre tips? Blir jo lei meg av å se henne så redd. Såvidt meg bekjent så har det ikke skjedd noe "skummelt" her i mørket, men hun er veldig redd fyrverkeri og skvetter lett ute på tur i mørket.
Gjest Canis lupus Skrevet 26. april 2011 #2 Skrevet 26. april 2011 Hva med en nattlampe, en slik svak en for barn? Hvis du takler å sove med det da. Hvis ikke ville jeg nok bare brukt tid, og gitt bikkja ros og gobiter når den er rolig når lyset er av. Slukk lyset, sett deg ned og ignorer hunden når den klynker og er nervøs. Er den roligere enn normalt, så roser du og gir gobiter. Også fortsetter du sånn, lenge. I den perioden må du enten sette hunden i et annet rom (med lys) eller ha på lys på soverommet. Ville også prøvd å styrke selvtilliten i det daglige, ved å f.eks ha drakamper som hunden får vinne.
Sugerøret Skrevet 26. april 2011 #4 Skrevet 26. april 2011 høres ut som du har en nervøs hund. Hvor gammel er denne og hvilken rase? Kan være siste psykiske modningsfasen som er kommet.Da kan hunder bli plutselig redd for ting de ikke har reagert på tidligere.Bare vær rolig med hunden og ikke trøst.Ha på lys og fortsett med de vanlige daglige rutiner slik at hunden ser at alt er normalt. Mor/Far er trygg og rolig. Hvis ikke ville jeg nok bare brukt tid, og gitt bikkja ros og gobiter når den er rolig når lyset er av. Slukk lyset, sett deg ned og ignorer hunden når den klynker og er nervøs. Er den roligere enn normalt, så roser du og gir gobiter. Også fortsetter du sånn, lenge. I den perioden må du enten sette hunden i et annet rom (med lys) eller ha på lys på soverommet. den ville jeg ha brukt også men ikke om det er snakk om siste psykiske modningsfasen.Der ville jeg ha venta litt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå