Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei:)

Håper noen har erfaring fra å jobbe som barnehageassistent her.

Er lærerstudent i 20-årene, og har sommerferie allerede fra neste uke (eller eksamenslesingperiode strengt tatt, men det tar uansett ikke hele dagene).

Har to jobber fra før, men de er begge kun ettermiddager og helger.

Kunne tenkt meg en dagtid-jobb, så jeg får litt struktur på dagene og ikke sløver bort helt frem til studiestart i august.

Tenkte derfor at et vikarbyrå kunne vært noe!? Da kan jeg vel takke ja og nei ettersom det passer seg. Skal jo ha eksamener og reise litt, så vil helst ikke binde meg så veldig.

Noen som har gode eller dårlige erfaringer med vikarbyråer?

Har jo erfaring med barn mtp studiet mitt, men er ikke så glad i de minste babyene. Teit spørsmål, men kan man velge bort de minste? Er ikke så giret på bleieskift og sånn. (huff, høres ut som den fisefine nå, men må bare være ærlig!)

Og hva er normal lønn? Er vel ikke den høyeste timelønnen, men brukbart for en student... Har hørt rundt 130,- i timen, kan det stemme?

Og ellers: Er det gøy? Veldig slitsomt? (støy, sykdom osv)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vikarbyrå er helt ok. Jeg syns det ble mye stress, så jeg har valgt å heller ta kontakt med en stor barnehage , der trenger de ofte folk. Men klart, kan du jobbe nesten hver dag så er vikarbyrå ok. Det eneste er at det er stress å bli oppringt samme morra, hive seg på busser i ulike retninger (gjerne til et sted man ikke vet hvor er) , også sette seg inn i alle rutiner osv på et nytt sted.. Kjekkere å være på et sted der man begynner å kjenne folk, synes jeg da.

Men vi er sikkert ganske forskjellige, siden du ikke liker å være med de små - jeg synes det er den beste delen av jobben. Du kan sikkert gi beskjed om at du ikke vil være på småbarnsavdeling, men da er det færre som vil bruke deg. Hvis det er så viktig for deg bør du heller ta kontakt med en barnehage som bare har storbarnsavdeling f.eks (noen naturbarnehager har bare dette).

Jeg har ikke fått 130kr timen som assistent enda, og jeg har litt ansennitet.. Ligger vel på 127 i timen, gjennom vikarbyrå fikk jeg enda mindre.. 115 eller noe. Så du må jobbe noen dager for at det skal bli penger ut av det.

Jeg synes det er veldig koselig å være i barnehage, men jeg er helt utslitt når jeg kommer hjem. Har sikkert litt med personligheten min å gjøre, jeg er sånn som nesten løper rundt for å bidra og føle at jeg gjør en god jobb, mange andre er mye mer avslappa. Uansett vil du bli satt pris på som vikar dersom du tar litt iniativ og viser at du kan gjøre en jobb, og at du ikke kvir deg for å tørke 5åringer som har bæsja i rompa (noe jeg personlig synes er eklere enn bleieskift), at du tørker snørr, at du tar kontakt med ungene , at du bidrar der du ser det trengs. De verste vikarene er de som bare setter seg passivt ned i sofaen/ned på gulvet og gjemmer seg i bakgrunnen hver gang det er ting som må gjøres.

Nå er den verste sykdomssesongen hos ungene over, men du må regne med å bli forkjøla :)

Jeg synes det er helt topp å jobbe som vikar i barnehage, spesielt når jeg kommer litt inn i både personal- og barnegruppa. Man får ansvar dersom man viser at man vil og kan ta det, og det er også kjekt. Jeg blir mindre sliten og trives best på småbarnsavdeling. Du må regne med å bli sliten iallfall, støynivået er høyt (spes på storbarns) , og du kan ikke slappe av i løpet av de 7,4 timene du jobber. Men da går tida fort også :)

Skrevet

Jobba et år i barnehage, og vil bare minne om at selv om du havner på storebarns-avdeling skjer det ofte uhell og mange trenger hjelp til å tørke seg etter de har vært på do. Så bæsj, tiss og kastopp blir det uansett så lenge du jobber i barnehage;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært vikar gjennom bemannings byrå en stund nå, og trives ikke særlig godt.

Er utslitt når jeg kommer hjem. Støynivået er sinnsykt og rundt kl. 10 begynner jeg å få vondt i ryggen. De som jobber der er heller ikke så veldig intressert i deg alltid, da de ofte har vikarer og ikke vet om de ser deg igjen. Så for meg blir det veldig ensomt, hadde jo vært hyggelig om de ville prate litt med meg. Opplevde et sted at de var lite hyggelige mot alle oss vikarene som var der, og et annet sted var de mye mer hyggelige. Så det varierer jo. Men jeg trives ikke noe særlig.

Skrevet

Jeg har jobbet i barnehage gjennom vikarbyrå for å teste om barnehagearbeid var noe for meg...og havnet i lengre oppdrag i barnehage.. problemet er at på sommeren trengs det veldig sjelden vikarer siden det er få barn på plass, de ofte har korte dager og mange av de ansatte er i ferie på forskjellige tider sllik at det alltid vil være nok ansatte på plass!:) fikk iallefall masse andre oppdrag på sommeren! :)

Jobbet med storebarn og da bruker mange fortsatt bleie, men vil ikke være like mye som på småbarn! :) Men ville ikke sagt dette i et intervju for da blir du fort plukket ut av bunken som uegnet...

Ja det er mye bråk, ja det er utfordrende, slitsomt og vanskelig...men det erogså utrolig koselig, givende og hjertevarmende! Savner fortsatt barna "mine"..:D

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...