AnonymBruker Skrevet 25. april 2011 #1 Skrevet 25. april 2011 ... jeg har vel teknisk sett det, men de er minst 4 år gamle og jeg har ikke snakket med noen av mine tidligere arbeidsgivere siden jeg sluttet der. Og, bare for å gjøre det enda verre, så endte min beste jobb (på papiret) ganske dårlig. Jeg var dypt deprimert og kom for sent litt vel ofte en periode, så sjefen valgte å ikke forlenge arbeidskontrakten min. Hun er også en grusomt slem person (av natur, uheldigvis!), så jeg tror ikke jeg kan forvente noen særlig hyggelig referanse av henne! En annen jobb som kunne vært aktuell å oppgi som referanse sluttet jeg i for 5 år siden, og det er desverre min ekssamboers mor som er sjefen der, så det hadde jo vært maks pinlig. Nå må jeg ha sommerjobb før studiestart i august, og jeg kjenner veldig på at dette kommer til å bli et stort problem for meg! Bare så det er sagt så har jeg vært hjemmeværende småbarnsmor de siste 4 årene, så jeg har ikke bare ligget på sofaen. Men jeg vet jo godt at mange arbeidsgivere ser negativt på et slikt "hull" i CVen uansett årsak. Hva gjør jeg?! Det verste er at jeg VET at jeg er perfekt for flere av de jobbene jeg vil søke på, men hvordan i det hele tatt bli innkalt til intervju? Og, en annen ting: Vil så gamle referanser ha noe å si uansett? Kan det hende at en evt. arbeidsgiver ikke hadde giddet å ringe dem engang fordi det har gått såpass mange år? Høres sikkert ut som den uvitende idioten nå, men ja, jeg er vel litt idiotisk når det kommer til jobbsøking. Er noen år siden sist, tross alt.
Gjest Blondie65 Skrevet 25. april 2011 #2 Skrevet 25. april 2011 Hull i CV fordi man har vært hjemme med barn er vel ikke et hull i CV? Det står vel på CV'en vel?
The Kitten Skrevet 25. april 2011 #3 Skrevet 25. april 2011 Kanskje du har noen andre som kan være referanse for deg? F.eks fra en organisasjon eller et verv?
AnonymBruker Skrevet 25. april 2011 #4 Skrevet 25. april 2011 Hull i CV fordi man har vært hjemme med barn er vel ikke et hull i CV? Det står vel på CV'en vel? Nei, det gjør egentlig ikke det, men jeg tar det alltid med i søknaden. Burde jeg sette det på CVen altså?
AnonymBruker Skrevet 25. april 2011 #5 Skrevet 25. april 2011 Kanskje du har noen andre som kan være referanse for deg? F.eks fra en organisasjon eller et verv? Tja, jeg har mine gamle lærere som var veldig fornøyde med meg! :gjeiper: Samboeren har meldt seg frivillig, men jeg nekter å lyve! Så utrolig pinlig!
The Kitten Skrevet 25. april 2011 #6 Skrevet 25. april 2011 Tja, jeg har mine gamle lærere som var veldig fornøyde med meg! :gjeiper: Samboeren har meldt seg frivillig, men jeg nekter å lyve! Så utrolig pinlig! Jeg tenkte kanskje noen nyere. Har du ikke det ville jeg ikke oppgitt referanser.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2011 #7 Skrevet 25. april 2011 Jeg tenkte kanskje noen nyere. Har du ikke det ville jeg ikke oppgitt referanser. Men er ikke det i seg selv ekstremt negativt? Hvis jeg blir innkalt til intervju og så bedt om å oppgi referanser, så må jeg jo fortelle at jeg ikke har noen. Så ser de på CVen min og lurer på hvorfor i all verden de ikke kan oppgi de som står der?!
The Kitten Skrevet 25. april 2011 #8 Skrevet 25. april 2011 Men er ikke det i seg selv ekstremt negativt? Hvis jeg blir innkalt til intervju og så bedt om å oppgi referanser, så må jeg jo fortelle at jeg ikke har noen. Så ser de på CVen min og lurer på hvorfor i all verden de ikke kan oppgi de som står der?! Folk forandrer seg på fire år. Arbeidsgiveren du hadde da, kan si noe om hvordan du var, men ikke om hvordan du er nå.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2011 #9 Skrevet 25. april 2011 Folk forandrer seg på fire år. Arbeidsgiveren du hadde da, kan si noe om hvordan du var, men ikke om hvordan du er nå. Jeg er en helt annen person enn jeg var for 4 år siden, det er helt klart!
AnonymBruker Skrevet 26. april 2011 #10 Skrevet 26. april 2011 Jeg har også referanseproblemer, men av en litt annen art enn deg. Har hatt mange jobber, og det som har vært felles for dem alle, er at den som har vært min daglige leder/sjef/overordnede har sluttet i bedriften. Det har jeg løst ved å skrive i søknaden at jeg dessverre ikke har referanser pga nettopp dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå