Paiamia Skrevet 25. april 2011 #1 Skrevet 25. april 2011 hei jeg har nå leid en bolig nå i 7 måneder, jeg fikk vite for en stund siden at de leier ut ulovelig. det har vært masse styr helt fra staren av hvor de har krevd penger for tette rør som ikke hadde noe med meg og gjøre men hele kommunen de mente vi måte dele regninga. rørlegger for sjekk av dusj måtte jeg betale, jeg måte bytte en nøkkel de skulle ha 2500 tusen for. kontrakten er falsk har jeg funnet ut. huset er fra 1930 veldig gammelt å dårlig stand gamle små vinduer som jeg sliter med og komme meg ut om det skulle oppstå brann. karmer å ting er løst, det er første gang jeg leier å føler meg lurt. de ville heller ikke opprete konto i banken for de mente det kosta meg så mye.. hvem kan jeg kontakte? og hva kan jeg kreve tilbake? er det noe jeg kan gjøre?
AnonymBruker Skrevet 25. april 2011 #2 Skrevet 25. april 2011 Som leieboer så skal ikke du betale for rør som må byttes med mindre det er du som er årsak til at rørene må byttes. Du skal heller ikke betale for annen vedlikehold som du ikke er direkte årsak til. Vanlig slitasjo skal gå inn i husleien å dekkes av utleier. Betaler du husleie kontant i lanken til utleier? Tenker på der du sier at utleier ikke vil skaffe konto. Synes hele greia virker suspekt å hadde nok prøvd å få meg ett annet sted å bo.
mac84 Skrevet 25. april 2011 #3 Skrevet 25. april 2011 Om kontrakten ikke er gyldig og de leier ut ulovlig kan du vel flytte ut på dagen. Tviler på at du vil komme særlig langt om du krever tilbake pengene du har lagt ut for utgifter som utleier egentlig selv skulle betalt. Når, som du sier, leieforholdene ikke er helt i orden må det da være best å flytte et annet sted om du har mulighet?
Paiamia Skrevet 25. april 2011 Forfatter #4 Skrevet 25. april 2011 Nei jeg setter pengene inn på demmes privat konto. Det sa det ville koste meg så mye om vi skulle dra til banken å ordne konto så jeg gikk på den. I går hadde jeg noen kollegaer fra jobben vi festa litt, da hun kom ned banka på døra spurte hun meg “ hvor mange jeg var oppi nå? “ Jeg er en guttejente å har masse guttevenner, hun mente da at jeg lå med alle. Jeg spurte hvordan hun kunne si noe sånt å fortalte at jeg hadde mange guttevenner da fikk jeg til svar hvor mange guttevenner har du da å bare så jeg viste det så var huset overvåket så hun viste hvem som kom å gikk. kan man overvåke minne venner bekjnte sånn? Bare ett eksempel på hvordan de er at jeg sier dette. Jeg skal se på en leilighet i morgen å satser på den vil flytte ut fortsom mulig.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2011 #5 Skrevet 25. april 2011 Altså det er bare deposetium som skal på egen konto, ellers så velger huseier selv hva slags konto de vil ha husleia inn på. Ellers hvordan vet du at kontrakten er falsk? Det er mange rare kontrakter ute å går, men om du har skrevet under på en så er det ikke bare bare å bryte en, enda det skulle være en rar en. Utleier har ikke lov til å gi deg dårligere vilkår enn husleieloven i sin kontrakt, men det er ikke dermed sagt at hele kontrakten er falsk da. Jeg lurer på, bor du i sokkel, eller i første etasje med vanlige vinduer? Om du utleieboligen ikke er godkjent/ulovlig så kan du flytte på dagen. Du skulle ikke betalt for rør eller nøkkel. Men det er ikke nødvendigvis enkelt å få tilbake penger for det.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2011 #6 Skrevet 25. april 2011 Har du satt inn depositum på deres private konto også? Isåfall ser det ut til at du kan glemme å få de pengene igjen når du flytter. Å nei, de har ikke lov til å overvåke hverken deg eller vennene dine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå