AnonymBruker Skrevet 25. april 2011 #1 Skrevet 25. april 2011 Jeg har en treåring som veldig ofte både sommer og vinter renner fra nesen. Jeg har slått meg til ro med at det har vært forkjølelser men nå har jeg begynt å lure på om det er noe mer. Det som renner er som oftest blankt og ganske tynt - noen ganger med antydninger til litt grønt. Ellers virker han frisk ikke høste/nysing eller rennende/røde øyner. Det kan jo være noen bare snørrer mer enn andre - men jeg er jo litt lei av å fly etter han med papir hele tiden og ikke minst er han lei. Om en stund begynner vel andre å merke seg ved det og - da tenker jeg på andre barn og det blir ubehaglig for han. Er det slik for de fleste barn i barnehagelader og bare jeg som er så oppmerksom på min egen? Skal jeg la en lege se på det? Kan det være noen form for allergi? (jeg klarer ikke å sette fingeren på om det er verre sommer/vinter, inne/ute osv. Han er også lett atopiker.
Leanne Skrevet 25. april 2011 #2 Skrevet 25. april 2011 det kan vel være allergi, ellers vet jeg og at en del barn med astma også har en del snørr.. Og det kan også være helt vanlig forkjølelse/ snørr hos barnehagebarn Kan jo nevne det på helsestasjonen eller hos legen for å få finne ut av det..
bukett Skrevet 25. april 2011 #3 Skrevet 25. april 2011 Skal jeg la en lege se på det? Kan det være noen form for allergi? (jeg klarer ikke å sette fingeren på om det er verre sommer/vinter, inne/ute osv. Han er også lett atopiker. Absolutt. Be om at han blir tatt blodprøve av for full allergitesting for det meste (mat, støv, pollen, kryssallergier, dyr; alt). Det er ikke behagelig for ham at det renner fra nesen året rundt...
AnonymBruker Skrevet 25. april 2011 #4 Skrevet 25. april 2011 Jeg husker at en jeg gikk i barnehagen med hadde astma, og han var alltid full av snørr. Konstant. Hør med legen du!
Gjest Blondie65 Skrevet 25. april 2011 #5 Skrevet 25. april 2011 Forkjølelser vår/sommer uten feber eller hoste men med snørr = høysnue. Garantert! Gå og få det undersøkt.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2011 #6 Skrevet 26. april 2011 Da har jeg bestilt legetime, jeg hadde en time i neste uke på min andre sønn så da ordnet jeg en i samme slengen - så da skal jeg få det sjekket. Kanskje det er pollen eller allergi for noe. Jeg vet at det er pollenallergi hos besteforeldre så jeg vet ikke om dette er noe arvelige greier.
Sugerøret Skrevet 26. april 2011 #7 Skrevet 26. april 2011 Pollenallergi /støvallergi kan slå ut når som helst.At det er i familen,øker sjangsene for at barnet har slikt. Fint dere har fått time,ikke godt å gå slik.Hele kroppen blir påvirket av allergi.En kan bli slapp,utilpass,ha hodepine og kløe. Lykke til med testingen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå