Gå til innhold

Overfalt av et udyr!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vi fikk oss en søt liten hunn pusekatt for 1 1/2 mnd siden,den har nå begynt å være ute. Men problemet er at det har dukket opp et monster av en annen katt og overfaller pusen vår. Har ikke sett at den har gått til angrep eller at pusen vår har fått skader,men det har vært et leven uten like med skriking. Da har jeg gått ut og jaget beistet og tatt inn pusen vår.

Hva iallverden skal jeg gjøre med dette? Katta vår kan jo nesten ikke være ute om jeg ikke er hjemme og passer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er ikke lett, fordi her er det nok noen allerede som har tatt kontoll over området. Hva kan man gjøre? Fint lite. Det er faktisk ikke så lurt å anskaffe seg katt, hvis det allerede er noen katter i området. Kanskje du kan være litt ute sammen med katten din. Kanskje det gjør den mer trygg. Jeg var ute sammen med min i begynnelsen og der var det faktisk en del katter der fra før. (Var ikke helt oppmerksom på problemet.) Men nå er min katt trygg og han har faktisk jaget bort alle de andre :oops: :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for raskt svar. Ja jeg må nok være i nærheten når hun er ute den første tiden. Men jeg trodde egentlig at det var hann kattene som sloss og at hunn kattene fikk gå i fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du vet jo hvordan hannene er...de springer etter hunnene. Hunnkatten min ble jagd av hannkatter som var ute etter et nyp.... :blunke: jeg måtte stå med døren åpen, så tittet hun ut bak treet og kom springende i en rasende fart stakkar.... :ler: bare vær i nærheten du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Det er noe som er veldig vanlig når det kommer en ny katt i nabolaget, spesielt når hun er så liten. Da er alle kattene ute etter å ta henne.

Det vil endre seg når hun blir eldre. Da vil hun stille likt med hunnkattene, og hannkattene tør ikke prøve seg med mindre hun gir de lov. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er måten kattene finner sin plass i rangstigen. Nye katter i et område må ofte gjennom mye slossing.

Min jentepus ble jaget hver dag da hun var kattunge, spesielt av en hankatt. Det ble mange dyre veterinær-besøk... Nå som hun er voksen er det hun som jager. Synes så synd på den lille søte kattungen til naboen... Sjelden at hunkatter skader andre katter, men hankattene kan være voldsomme der.

Det er egentlig ikke så mye en får gjort med det, utenom å skremme vekk dustekatten. Husker jeg hadde et haug med småstein som jeg kastet på katten så fort jeg så den, til slutt så jeg ikke mer til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Udyr???? :o For en merkelig måte å omtale katter på som bare følger instinktene sine.....Litt sånn......'Alle andre katter er slemme, fæle monstre, det er bare vår egen søte lille nufsepus som er snill....'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ikke vondt ment med "et udyr", men når man har en liten pusekatt, så er andre store katter som ypper seg mot din lille kattunge automatisk et monster... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...