Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,

jeg håper det er noen som kan litt juss, eller evt bare har peiling når det gjelder det jeg skal skrive nå.. for jeg har problemer med en kar jeg styra litt med for litt siden..

saken er den, at jeg ble kjent med en veldig hyggelig kar på nett for et par måneder siden..

når vi ble kjent så hadde jeg litt økonomiske problemer, og fyren sa uoppfordret at jeg kunne låne pengene av han.. det dreier seg om 30 000.

så vi gjorde dette på den ordentlige måten. han ordnet en kontrakt, som vi begge har skrevet under på, på begge eksemplarende, og han satte over pengene til meg, og jeg kom meg ut av knipen..

planen var å betale 3000 kroner hver måned til lånet var borte.

jeg mistet gradvis interessen for denne fyren, og sa det til han, og kontakten ble brutt, men jeg sender han melding etter hver overførsel, og får hyggelige ok-meldinger tilbake.

men siden det virker som han ble ganske sur når jeg ikke hadde interesse for han lenger, så bestemte jeg me for å betale han tilbake så fort som overhode mulig, så jeg har solgt unna tv, xbox, klær, sko, osv, og har dermed klart å skaffe endel kontanter, så jeg sendte sms til han og spurte om det funket for han om jeg betalte han kontant med det jeg hadde...

noe som var helt ok.

men nå sender han meg tekstmeldinger hvor han skriver at jeg fortsatt skylder han masse penger, og sier at han skal anmelde meg om jeg ikke betaler..

men jeg har jo betalt... jeg har bare betalt kontant...

om han anmelder meg, så er eneste beviset jeg har tekstmeldingene hvor vi avtaler møte for overlevering av penger..

hvordan ser saken min ut? er det noen som kan slikt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan absolutt ingenting om juss. Men fikk du ikke noen form for kvittering da du ga han de pengene kontant? Hvis ikke risikrerer du at dere står der med ord mot ord...

Kjempelei situasjon, var det mange penger du ga han kontant?

Skrevet

Jeg kan absolutt ingenting om juss. Men fikk du ikke noen form for kvittering da du ga han de pengene kontant? Hvis ikke risikrerer du at dere står der med ord mot ord...

Kjempelei situasjon, var det mange penger du ga han kontant?

fikk ikke noen kvittering nei, fordi vi har hatt en så god tone i mellom oss..

ga han 24tusen...

Skrevet

du skulle nok fått deg en kvittering gitt. bare et enkelt skriv med beløpet og begges underskift holder. men nå blir det bare ord mot ord dessverre.

når jeg betalte feks husverten min kontant skrev vi alltid kvittering.

Skrevet

du skulle nok fått deg en kvittering gitt. bare et enkelt skriv med beløpet og begges underskift holder. men nå blir det bare ord mot ord dessverre.

når jeg betalte feks husverten min kontant skrev vi alltid kvittering.

men er det noe jeg kan gjøre?

han sier han skla anmelde meg for å få pengene.. for å få dobbelt opp da riktig nok, men det skjønner jo ikke politiet...

Gjest padawan
Skrevet

jeg tror du sitter dypt i det siden du ikke fikk kvittering på de siste pengene.

Skrevet

Siden dere skrev kontrakt, så burde dere ført opp på denne at beløpet var betalt tilbake. Men lett å være etterpåklok.

Skrevet

Hvis du ikke fikk kvittering på betalingen så blir det opp til deg å bevise eller sannsynliggjøre at han har fått pengene. Hadde vært bedre å sette pengene inn i banken og overfør til han men lett å si etterpå. Det du må gjøre er å ta vare på alle meldingen og skrive en mail til han og spørre om hvorfor han oppfører seg slikt når du har betalt han kontant.Det kan hend du får et svar tilbake hvor han innrømmer dette og det vil være ditt bevis. Ellers kan du si du vil anmelde han for trakasering og da vil politiet komme på banen og vil nok gjenomskue han på basis av SMS.

Ikke lån penger av folk du ikke kjenner og helst ikke av de du kjenner engang, så store beløp er best å låne i banken.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig med dubbedingsen!

AnonymBruker
Skrevet

hei,

jeg håper det er noen som kan litt juss, eller evt bare har peiling når det gjelder det jeg skal skrive nå.. for jeg har problemer med en kar jeg styra litt med for litt siden..

saken er den, at jeg ble kjent med en veldig hyggelig kar på nett for et par måneder siden..

når vi ble kjent så hadde jeg litt økonomiske problemer, og fyren sa uoppfordret at jeg kunne låne pengene av han.. det dreier seg om 30 000.

så vi gjorde dette på den ordentlige måten. han ordnet en kontrakt, som vi begge har skrevet under på, på begge eksemplarende, og han satte over pengene til meg, og jeg kom meg ut av knipen..

planen var å betale 3000 kroner hver måned til lånet var borte.

jeg mistet gradvis interessen for denne fyren, og sa det til han, og kontakten ble brutt, men jeg sender han melding etter hver overførsel, og får hyggelige ok-meldinger tilbake.

men siden det virker som han ble ganske sur når jeg ikke hadde interesse for han lenger, så bestemte jeg me for å betale han tilbake så fort som overhode mulig, så jeg har solgt unna tv, xbox, klær, sko, osv, og har dermed klart å skaffe endel kontanter, så jeg sendte sms til han og spurte om det funket for han om jeg betalte han kontant med det jeg hadde...

noe som var helt ok.

men nå sender han meg tekstmeldinger hvor han skriver at jeg fortsatt skylder han masse penger, og sier at han skal anmelde meg om jeg ikke betaler..

men jeg har jo betalt... jeg har bare betalt kontant...

om han anmelder meg, så er eneste beviset jeg har tekstmeldingene hvor vi avtaler møte for overlevering av penger..

hvordan ser saken min ut? er det noen som kan slikt?

Hvor naiv går det an å bli? du betaler i bank og sender han melding hver gang tidligere, for så å betale masse penger kontant?

Ja,han kan gjøre mye for å sette deg i klemmen. Det kan gå til inkasso,namsmann,og dette kan bli veldig dyrt for deg. Disse pengene må du anse som tapt. Betal en gang til. Dette blir din påstand. Hvorfor skulle noen tro deg, siden du tidligere har betalt på ordentlig måte?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke gi deg, TS. Dette er såpass mye penger at du bør slåss litt. Kanskje fyren har havnet i bråk før (det høres ut som en som ikke er helt fremmed for slikt), og ikke har så stor troverdighet hos politi/rettsvesen. Ta vare på alle sms.

• Liker 1
Skrevet

Dubbedingsen sier mye klokt. Det lureste du kan gjøre er å prøve å få ham til å innrømme skriftlig at han lurer deg. Send ham mail hvor du spør hvorfor han er så frekk at han prøver å kreve deg for penger du allerede har betalt kontant. Det er ikke sikkert det funker, er godt mulig han gjennomskuer ditt forsøk og svarer at han ikke vet hva du prater om, men det er forsøket verd. Spar uansett på tekstmeldingene du har der dere avtaler å møtes for at han skal få pengene kontant. Dette er bevis på at det er blitt diskutert, og selv om det ikke er bevis på at møtet skjedde, gjør det historien din mer plausibel. Hvis du har kvitteringer på alle tingene du solgte, er dette også ting du bør ta vare på. Alt som kan backe opp din historie på noen som helst måte, er nyttig.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...