Gå til innhold

Tilbehør til laks

Fremhevede innlegg

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Har blitt litt hekta på stekt/ovnsbakt laks i det siste. Tilbereder den sammen med litt purre, vårløk, paprika, gulrot etc., men hva annet kan jeg ha som tilbehør? Ikke noe med poteter.

Videoannonse
Annonse
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Jeg marinerer den gjerne med chili og hvitløk. Wok'er grønnsaker til sammen med nudler.

Stort sett alt i litt thai-stil, synes jeg er godt. Ingefærsaus, grønnsaker og ris f.eks.

Gjest Canis lupus
Skrevet

elsker å ha agurk-salat til! :)

Sukker, eddikk og vann. Smaker til med salt&pepper.

Smørkokte gullerøtter er også veldig godt. Koker oppskjærte gullerøtter i smør, tilsetter så mye sukker som jeg ønsker under kokingen.

Har alltid rømme til, innimellom holliandesesaus hvis jeg er i riktig humør :)

Skrevet

Blomkål og/eller brokkoli <3

Skrevet

Spinatstuing! (spinat, løk, fløte)

Stekt fennikel og løk er også kjempegodt til.

Brokkoli har blitt nevnt og vi har gjerene også en liten tomatsalat i tilegg (noe med kominasjonen laks,brokolig og tomat som bare er veldig god)

Hvis du vil varirere kryderet på selve laksen kan du prøve å smøre på en blanding av sennepp, edikk og dill. Mmmm.

Rømmedresing med hvitløk går det også mye av hos oss.

(fikk lyst på laks nå ja!)

Skrevet

Jeg bruker mye forskjellig tilbehør, prøver meg litt frem med forskjellige varianter av gamle klassikere.

Her i bloggen minhar jeg bla, en god tomatsaus, krydret fruktsalat, mandler og lime og fennikkel, bla litt nedover så finner du oppskriftene.

Det er egnetlig bare fantasien som setter grenser, og fisk, særlig laks tåler veldig mange forskjellige smaker som tilbehør.

Godfisk.no er en av mine favorittsider for å finne varianter og tilbehør til fisk.

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Tusen takk for alle råd! Jeg er grundig redd for at jeg nå kommer til å spise laks til jeg rett og slett blir lei :fnise: Men det er vel ikke veldig usunt å spise det to-tre ganger i uken (håper jeg).

Skrevet

Jeg har blitt hektet på stekt laks med spinat og rødløkblanding!

Du tar en klatt smør i varm panne, har oppi rødløkstrimler, steker den gyllen og har oppi så mye fersk spinat du orker og en klatt smør til, salte og pepre, nam! :)

Skrevet

Jeg synes laks er best pannestekt, slik at den får litt stekeskorpe. Skal være lett rosa i midten, da er den saftigst.

Her serveres gjerne laks sammen med pasta, wokgrønnsaker og pesto. Eller stekt raskt i panna med chilli og hvitløk og så inn i stekeovnen med teriakysaus over. Eller honning, soyasaus og hvitløk. Eller hva med et lite strøk wasabi på?

Sulten nå... :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...