Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ned 5 kilo, innen første uken Juni er ferdig. Er det mulig? Jeg skal kjøpe en tredemølle om en uke eller to, gå noen turer nå og da og prøve så godt jeg kan å spise sundt i uken.

Er tredemølle en grei form for trening? Tenker å trene en time 5-7 ganger i uken. Skal spise 1500 kcal hver dag, kanskje litt mere på lørdag.

Dessverre sliter jeg med litt dårlig matlyst, jeg spiser ikke for lite, men jeg spiser feil. Jeg spiser ganske lite mat, men spiser derfor mye godt. Jeg har brukt krom i en uke nå, uten at jeg kan si det er antydning til at det har hjulpet. Men, det kan fremdeles bli bedre. Det jeg trenger tips til, er noe jeg kan spise på kvelden uten så veldig mange kalorier? Aller helst må det være sukkerfritt da jeg prøver å vende meg av med sukker.

Så var det styrketrening... om jeg tar 10 situps 10 ganger, planken i 20 sekunder ( klarer ikke mer nå) 10 ganger, 10 armhevinger 10 ganger hver dag etter å ha trent på tredemøllen, vil det være bra nok? Er helt blank på alt dette, så tar i mot alle tips jeg kan få!

Har en bmi på 21, så er ikke overvekig, men det meste av fettet har dessverre samlet seg på magen, det ønsker jeg å få bort.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du tenker rett, men det er viktig at man variere treningen. Så å løpe på tredemølle 5-7 ganger i uken ville jeg ikke anbefalt. Studerer trening og helse på skolen og vi har nettopp lært om hvor viktig det er med variert trening når en skal slanke seg. Du burde trene på tredemølle tre ganger i uken og styrketrening 2 ganger i uken. Det er viktigere å løpe lang og i et moderat tempo enn å løpe fort og kort. Jeg ville strukturert styrketreningen litt bedre. Eks: Situps - 10 ganger, 3 rep og 1 min pause mellom rep. Planken - 20 min, 5 rep og 30 sek mellom rep. Push ups - 10 ganger, 3 rep og 1 min pause mellom rep. Ettersom du har drevet med dette noen måneder, kan du øke antallet ganger du tar hver øvelse.

Ved siden av treningen, er det også viktig at du har et godt kosthold. På kvelden kan du spise oppskåret grønnskaker eller oppskåret frukt med vanilje kesam. Håper dette er til hjelp for deg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...