Sheba Skrevet 5. november 2003 #1 Skrevet 5. november 2003 Vi har for et par dager siden anskaffet oss en liten kattunge :D I går kveld så fant jeg ut at den stakkars lille har orm. Iflg. veterinæren vi ringte til er det spoleorm, noe som er relativt vanlig. LP (LillePus) fikk en ormekur i går kveld, og jeg håper virkelig at vi er kvitt svineriet. Er det noen som vet hvor lang tid det tar før ormen er "borte" etter en slik kur? Jeg synes dette var skikkelig ekkelt, min forrige pus hadde aldri noe sånt, så jeg aner egentlig heller ikke hva jeg eventuelt mer skal gjøre etter å ha gitt denne ormekuren. Takknemlig for svar!
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2005 #2 Skrevet 20. desember 2005 Hei. Alle kattunger og valper er født med orm. Utekatter må ha ormekur flere ganger i året, dette fordi de spiser mus osv. Katter kan ha orm uten at vi mennesker merker det, derfor skal man gi ormekur rutinemessig.
Gjest gjest1 Skrevet 21. desember 2005 #3 Skrevet 21. desember 2005 Jeg tror det er anbefalt en ormekur i kvartalet.
Gjest Varg-Menja Skrevet 21. desember 2005 #4 Skrevet 21. desember 2005 Alle kattunger og valper er født med orm. ← Hvor har du dette fra? Kattunger kan bli født med orm, men det forutsetter selvsagt at moren også har det...
Gjest Miloine Skrevet 25. desember 2005 #5 Skrevet 25. desember 2005 (endret) Hvor har du dette fra? Kattunger kan bli født med orm, men det forutsetter selvsagt at moren også har det... ← Signerer denne! ...men, det lønner seg å gi ormkur uansett, da man veldig ofte har skaffet seg katt der du kanskje ikke vet så mye om kattemor. eller hundemor Når en katt har fått orm, kaster den gjene opp og da ser du det kravler(væææ og æsj) små lange tynne hvite mark i oppkastet. Endret 25. desember 2005 av Miloine
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2005 #6 Skrevet 25. desember 2005 Jepp. Og når de blir større og bl.a. begynner å spise mus gjør gjerne bendelormen sitt inntog. Derfor bør man gi ormkur jevnlig. Katten kan godt ha orm uten at du ser det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå