AnonymBruker Skrevet 25. april 2011 #1 Skrevet 25. april 2011 åh, kjenner jeg er fryktelig frustrert nå.. Jeg studerer, og er gravid (uplanlagt)i 4 mnd. Mottar ikke annet enn støtte fra Lånekassen. Sambo jobber, har ca 20000 utbetalt i mnd. Vi har nettopp kjøpt hus sammen, ca 4200 å betale på lån tilsammen hver mnd, pluss strøm ca 1000 hver mnd, tv, internett, og div andre utgifter som tlf o.l. Jeg kjenner at hver eneste mnd blir jeg deprimert fordi jeg har så lite å rutte med. Vi betaler halve hver av utgifter, har prøvd å snakke med sambo om ikke han kan ta litt mer ettersom har har mer enn 3 ganger så høy inntekt som meg, men han vil absolutt ikke! Skjønner ikke hvordan jeg skal gripe dette an. Skulle ønske jeg hadde en deltidsjobb, men er jommen ikke lett å skaffe når jeg i tillegg er gravid med bekkenløsning. Vet ikke engang hvor jeg skal spørre Synes egentlig det er bare rett og rimelig at han bidrar litt mer, men uansett hvordan og når jeg prøver å ta det opp, blir han sur og sier at det ikke er hans feil at jeg ikke har mer i mnd. Har egentlig gitt opp dette samtaleemnet, og har heller gått over til å prøve å finne ut hvordan jeg skal komme meg igjennom denne tiden selv..Noen som har råd til meg? Kan prøve å sette opp en liten oversikt av mine ca utgifter: Hus-2100 Tv-150 Internett-150 Strøm-1000 annenhver mnd Mobil-300 Tidligere lån-500(har prøvd å få utsette det, men det går de ikke med på) Mat er jeg usikker på Har bil-vet den trekker en del, men er helt avhengig av den for å komme meg på skole..
AnonymBruker Skrevet 25. april 2011 #2 Skrevet 25. april 2011 Dere er samboere, har kjøpt hus sammen og venter et barn om 5 mnd. Hadde ikke min kjæreste sett på min utdannelse som en fremtidig investering, hadde jeg nok pakket kofferten og flyttet ut. Men det er meg da. Hva med å få han til å bidra litt mer på de fellesutgiftene dere har? F.eks stå for maten, eller betale tv og internett selv (300 kr burde jo være lite for hans del, men mye for deg). Om ikke er jo utgiftene dine på 4050 kr, og du får vel 6500 i stipend? Da har du igjen nesten 2500 som da må gå til mat, bil og diverse annet.
zuperduper Skrevet 25. april 2011 #3 Skrevet 25. april 2011 Hvorfor har dere kjøpt hus sammen mens du er student og tydeligvis ikke har råd til det? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå