Gå til innhold

Mye styr med å ha tispe

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har bestemt oss for å skaffe oss en liten terrier om ca 1 års tid. Vi har alltid vært bestemt på at vi ønsker oss en hannhund. "Problemet" nå er at svigermor har skaffet seg en liten jentehund. Jeg ser jo for meg et styr med å passe på at disse dyrene ikke skal parre seg i hytt og pine, he he. Så da er kanskje svaret at vi også må skaffe oss ei tispe. Men er det mye styr? Jeg tenker spesielt på løpetida.......

Håper noen kan svare meg litt på dette :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

og at de har mensen... huff

Skrevet

Heller tispe som løper etter hannhunder 2 ganger i året enn hannhund som løper etter dem hele året. :)

• Liker 1
Gjest Marenn
Skrevet

Hehe, har en terrier hannhund og en tispe her i hus. Hvis jeg ikke hadde hatt hunder fra før av og skulle skaffe meg en terrier, hadde jeg definitivt valgt en tispe! Terriere er veldig strie og sta, spesielt hannene. Og som de før meg har sagt så er det bedre å ha en tispe som er villig 2 ganger i året enn en hannhund som løper etter tisper året rundt. Tisper er mye kjekkere, synes jeg da. Men når det kommer til terriere er det noe spesielt, siden de er såpass ville og sta fra før av, så da ville jeg iallefall valgt en tispe! :) Lykke til med valget :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har bestemt oss for å skaffe oss en liten terrier om ca 1 års tid. Vi har alltid vært bestemt på at vi ønsker oss en hannhund. "Problemet" nå er at svigermor har skaffet seg en liten jentehund. Jeg ser jo for meg et styr med å passe på at disse dyrene ikke skal parre seg i hytt og pine, he he. Så da er kanskje svaret at vi også må skaffe oss ei tispe. Men er det mye styr? Jeg tenker spesielt på løpetida.......

Håper noen kan svare meg litt på dette :)

vi ville ikke ha tispe. Vi kastrerte vår hannhund. Hunden og vi fikk et mye bedre liv.

Skrevet

Heller tispe som løper etter hannhunder 2 ganger i året enn hannhund som løper etter dem hele året. :)

Signerer denne! Har tispe selv, og det er ikke noe problem med løpetid... Lar være å slippe hun ut aleine, og unngår hundesletter i løpetida, så er det ingen problem :) Har også tispetruse til hun som vi bruker om natta når hun blør mest.

Skrevet

Jeg vil si at det er mer jobb med en hanne enn tispe. Hanner skal ofte markere overalt - spesielt det første året. Og hanner og andre hanner går som regel dårligere overens enn f.eks. tispe og hanne.

Vi skulle opprinnelig ha en hanne, men fikk oss tispe istedet og jeg er overlykkelig over det! Jeg skjønner ikke hvordan det er mer jobb med tispe enn hanne. Når det er løpetid 2 ganger i året er det ikke mye jobben som skal til for å holde hannhundene unna. Blodflekkene vasker hun opp selv, for det er snakk om bare et par små dropper i døgnet. Og et par uker borte fra hannhund klarer man lett.

Skrevet

Nå ja ,ikke dra alle over en kam.Ikke alle hanhunder blir håpløse.Det finnes de som ikke bryr seg særlig

Noen tisper blir reine helvette under løpetid,så det er for/imot for begge kjønn

(og noen hannhunder blir like ille)

Personlig kunne jeg ikke tenke meg tispe,pga løpetid,sure og sære når de blir eldre,hissige ved løpetid,inbildt svangerskap,livmorbetennelse osv osv.

Min er /var aldri interessert i løpske tisper. Så det er forskjell på vovvene.

TS ang.løpetid og mors hund.Da må de holdes under oppsikt hele tiden og helst avskilt under løpetid.

Noen dyr har det bedre som kastrert,de slipper løpetid/stress ved løp,hyperseksuelle osv.

Gjest Consensio
Skrevet

Har hatt en del hanner og tisper opp gjennom årene, og jeg kan ikke si at det ene kjønnet er noe bedre enn det andre for å være ærlig.

Får man en hund, så får man som regel noe å jobbe med uansett kjønn eller rase, det er bare forskjellige "problemer".

Tisper jeg har hatt har som regel vært greie og enkle, men de er nok litt mer "bitchy" enn hannene. I tillegg er jo løpetiden grusom, men den varer jo ikke så lenge så plutselig er den over.

Under løpetiden har jeg en mopp stående klar, og mopper over hver gang jeg er oppe og går.

Hannene er ikke noe bedre eller verre syns jeg. Istedenfor å være bitchy, så er de kanskje litt mer frempå enn tispene, litt mer tøffe i trynet liksom. De peser jo etter tisper, markerer både her og der, og ofte så drypper det jo litt av penisen (det syns ikke, men når man først har sett det og vet at det er der, så får man litt noia)

Syns ikke det er noe forskjell på dressur, kos, lek osv når det kommer til kjønnene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...