AnonymBruker Skrevet 25. april 2011 #1 Skrevet 25. april 2011 Hei Det har skjedd noe med utbetalingen av barnebidraget som jeg ikke skjønner. Før jul fikk vi utbetalt minstebidraget på 620,- eller hva det var i begynnelsen av hver måned, når så bidragsbetaler hadde betalt sitt fikk vi resten inn på konto. Nå får vi noen rare summer til alle slags rare tider. I januar fikk vi 373,79 I februar fikk vi 907,63 + 213,74 I mars fikk vi 596,26 + 151,32 I april har vi fått 658,68 Vi prøvde å ta kontakt med Nav for å høre om de hadde gjort noe siden vi fikk sånne rare summer, men fikk bare til svar at de ikke hadde gjort noen endringer i utbetalingen. Er det noen andre som får sånne rare beløp fra NAVI?
Milla00 Skrevet 25. april 2011 #2 Skrevet 25. april 2011 Det kan være at bidragspliktig har opparbeidet seg bidragsgjeld slik at h*n nå har startet nedbetaling av bidragsgjelden. Bidragsforskuddet skal inn til fast tid uavhengig av om BP betaler, BP skal betale innen 25 hver mnd slik at bidraget er på vei ut til deg den 1 hver mnd, betaler BP etter den 25 opparbeider h*n seg gjeld samt at det kan bli noen forskyvinger/forstyrrelser i utbetalingene. Ihvertfall slik jeg har fått det forklart etter jeg fikk flere slike utbetalinger som du nevner ovenfor.
noone Skrevet 25. april 2011 #3 Skrevet 25. april 2011 Takk for svar. Jo, jeg skjønner det med gjeld, men jeg får ikke bidragsforskuddet heller lenger. Jeg får bare disse rare summene.
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2011 #4 Skrevet 26. april 2011 Når han bet.bidrag får du ikke forskudd.
litle_my Skrevet 26. april 2011 #5 Skrevet 26. april 2011 Hei Det har skjedd noe med utbetalingen av barnebidraget som jeg ikke skjønner. Før jul fikk vi utbetalt minstebidraget på 620,- eller hva det var i begynnelsen av hver måned, når så bidragsbetaler hadde betalt sitt fikk vi resten inn på konto. Nå får vi noen rare summer til alle slags rare tider. I januar fikk vi 373,79 I februar fikk vi 907,63 + 213,74 I mars fikk vi 596,26 + 151,32 I april har vi fått 658,68 Vi prøvde å ta kontakt med Nav for å høre om de hadde gjort noe siden vi fikk sånne rare summer, men fikk bare til svar at de ikke hadde gjort noen endringer i utbetalingen. Er det noen andre som får sånne rare beløp fra NAVI? Se på "Mine utbetalinger" på Nav.no Der er det spesifisert.
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2011 #6 Skrevet 27. april 2011 Se på "Mine utbetalinger" på Nav.no Der er det spesifisert. Du kan avtale møte med saksbehandler for å få spesisfiert,ikke bare over tlf.eller publikumsskranke. Ellers tror jeg mye forklaringen ligger i svar som "Milla00" skrev.
Milla00 Skrevet 27. april 2011 #7 Skrevet 27. april 2011 Det kan være at dersom BP betaler inn en liten sum før den 25 april og resten f.eks den 6 mai så vil bidraget regnes på samme måned.. Litt vanskelig å forklare. Ikke blir man særlig klok av NAV heller i deres forklaringer;)
noone Skrevet 28. april 2011 #8 Skrevet 28. april 2011 Jeg ringte NAV igjen for å spørre. Tror jeg snakket med 2 eller 3 forskjellige mennesker og ingen kunne egentlig helt forklare hva som foregikk. Hun ene trodde kanskje at hvis bidragsbetaler betalte inn en sum som var over en viss prosentsats så fikk man ikke bidragsforskudd. Utover det så var det bidragsbetaler som betalte inn disse rare summene. Nav bare overførte dem videre til oss. Så da så... NAV har talt.
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2011 #9 Skrevet 28. april 2011 Jeg ringte NAV igjen for å spørre. Tror jeg snakket med 2 eller 3 forskjellige mennesker og ingen kunne egentlig helt forklare hva som foregikk. Hun ene trodde kanskje at hvis bidragsbetaler betalte inn en sum som var over en viss prosentsats så fikk man ikke bidragsforskudd. Utover det så var det bidragsbetaler som betalte inn disse rare summene. Nav bare overførte dem videre til oss. Så da så... NAV har talt. Du har en saksbehandler på vedtaket du en gang fikk om forskot. Der har du også et saksnummer. Forslår du får avtale og ikke tar det ovet tlf. De som varer på tlf.kan heller ikke gå inn i hver ankelt sak om du ringer. Kunne du ringe og høre om han er begynt å betale på sin gjeld til staten/nav.?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå