Gå til innhold

Er livsforsikring vanskelig å få?

Anbefalte innlegg

Gjest Glad i reiser
Skrevet

Vi har lyst til å tegne livsforsikring, men har fått høre at det er vanskelig å få. Skal selvfølgelig sende søknad. Har noen inne her tegnet det og var det vanskelig med tanke på helsen? Hvor mye skal til får å få avslag på søknad om livforsikring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så lenge du er frisk, så er det ikke noe problem å få livs forsikring.

dersom du har plager av et slag, eks smerter i et kne av ukjent årsak så kan du alikevel få livsforsikring, men med reservasjon mot kneet (dersom kneet skulle gjøre deg ufør, så vil ikke forsikringselskapet betale ut premien, da må det forekomme andre sykdommer / plager)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tegnet livsforsikring da jeg var 20, var ikke noe problem å få det. Er nå 34, så det er noen år siden. Var frisk og rask da, uten ukjente plager. Enest var at jeg i en alder av 16 var med i ei bilulykke der jeg fikk en sleng på nakken og måtte gå med krage ei stund, men det hadde ikke noe betydning for forsikringa.

AnonymBruker
Skrevet

Hva hvis man har hatt en sykdom, men er bra fra den nå. Blir det vanskeligere da?

Skrevet

det kommer ann på hvilken sykdom det er.

dersom det er en som kan komme igjen eks kreft, så kan du få avslag på søknad.

AnonymBruker
Skrevet

det kommer ann på hvilken sykdom det er.

dersom det er en som kan komme igjen eks kreft, så kan du få avslag på søknad.

Hva med ME?

Jeg er forresten ikke den som startet tråden. Men håper det er greit at jeg spør likevel :)

Skrevet

Hva med ME?

Jeg er forresten ikke den som startet tråden. Men håper det er greit at jeg spør likevel :)

Vil tro at de fleste forsikringselskaper vil reservere seg mot ME. Eller ikke gi livs forsikring til en som har denne diagnosen.

men jeg vet veldig lite om forsikring rund ME, så det beste og sikreste svaret får du ved å sende en mail til et eller flere selskap og høre hva deres policy er rundt ME. :)

AnonymBruker
Skrevet

Vi har lyst til å tegne livsforsikring, men har fått høre at det er vanskelig å få. Skal selvfølgelig sende søknad. Har noen inne her tegnet det og var det vanskelig med tanke på helsen? Hvor mye skal til får å få avslag på søknad om livforsikring?

Det får du selv med div sykdommer,men det koster mye mere

AnonymBruker
Skrevet

så lenge du er frisk, så er det ikke noe problem å få livs forsikring.

dersom du har plager av et slag, eks smerter i et kne av ukjent årsak så kan du alikevel få livsforsikring, men med reservasjon mot kneet (dersom kneet skulle gjøre deg ufør, så vil ikke forsikringselskapet betale ut premien, da må det forekomme andre sykdommer / plager)

Kan hende jeg har misforstått, men TS spør vel etter livsforsikring der premien utbetales til den som er begunstiget hvis h*n dør?

En kneskade pleier ikke vanligvis være livstruende, og vil neppe stå i veien for å få livsforsikringing, vil jeg tro - men uføreforsikring vil nok bli vanskeligere, men der kan sikkert en slik reservasjon som nevnes ovenfor komme inn i bildet :)

Jeg har hørt at det skal være vanskelig å få avslag på livsforsikring, men jeg fikk det likevel, derfor aner jeg ikke hva som stemmer der.

• Liker 1
Skrevet

Kan hende jeg har misforstått, men TS spør vel etter livsforsikring der premien utbetales til den som er begunstiget hvis h*n dør?

En kneskade pleier ikke vanligvis være livstruende, og vil neppe stå i veien for å få livsforsikringing, vil jeg tro - men uføreforsikring vil nok bli vanskeligere, men der kan sikkert en slik reservasjon som nevnes ovenfor komme inn i bildet :)

Jeg har hørt at det skal være vanskelig å få avslag på livsforsikring, men jeg fikk det likevel, derfor aner jeg ikke hva som stemmer der.

det er jo igrunn ikke spesifisert hvilken type livsforsikring ts er ute etter. så er ikke lett å vite.

mann har den som utbetales ved sykd, den som utbetales ved ufør og død. Sykd som kreft, hjerte kar, Kols, osv (sykd med dødelighet i seg) vil gi vansker med å få en livs forsikring.

men har mann hatt kreft, og er erklært frisk, og gått i x år uten tilbake fall eller nye typer, så er det noen som har fått tegne livsforsikring alikevel :)

Gjest Glad i reiser
Skrevet

Takk for svar :)

Det er den type livsforsikring som utbetales ved død ja. Vi skal ikke ha noe uføreforsikring denne gangen :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er den type Vi skal ikke ha noe uføreforsikring denne gangen :)

Hvorfor ikke?

Jeg er av den oppfatning at man bør skaffe seg uføreforsikring så tidlig som mulig, for før eller siden er det vanlig å få ryggsmerter el. som man går til lege for. Om man da på et senere tidspunkt skulle skaffe seg uføreforsikring, vil ikke forsikringssummen utbetales om man skulle bli ufør pga tidligere plager.

Gjest Glad i reiser
Skrevet

Hvorfor ikke?

Jeg er av den oppfatning at man bør skaffe seg uføreforsikring så tidlig som mulig, for før eller siden er det vanlig å få ryggsmerter el. som man går til lege for. Om man da på et senere tidspunkt skulle skaffe seg uføreforsikring, vil ikke forsikringssummen utbetales om man skulle bli ufør pga tidligere plager.

Vi skal ikke ha det pga ting jeg ikke vil gå inn på her. Det blir litt for privat. Men takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...