Gå til innhold

Kjøp/leie av leilighet i New York

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter med en drøm om å kunne bo i New York og det ser ut som at jeg kan få det til fra høsten av. Jeg er på utkikk etter leiligheter til ikke en altfor ille pris som både er til utleie og som ligger ute for salg. Er det noen sider jeg kan titte på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk craigslist.com.

AnonymBruker
Skrevet

Spennende!

Hva har du tenkt å gjøre/leve av der borte?

Har en lignende drøm selv og som selvstendig næringsdrivende ser det ut til at jeg kan få det til på sikt :)

Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Spennende!

Hva har du tenkt å gjøre/leve av der borte?

Har en lignende drøm selv og som selvstendig næringsdrivende ser det ut til at jeg kan få det til på sikt :)

Lykke til!

Jeg tenker at jeg vil starte helt på nytt, finne meg en liten jobb på en koselig liten café eller noe lignende, kanskje studere litt og bare leve livet :D

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk craigslist.com.

Tusen takk! :)

Gjest Fikira
Skrevet

Med en lavtlønnet jobb på en kafe, så lønner det seg å bo kollektivt.

Lønningene i usa er ikke det største å skryte av, og bokostnader er ikke proporsjonalt med det..

AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke er amerikansk statsborger kan du bare glemme "småjobber", om du ikke finner noen som er villige til å la deg jobbe illegalt. Å få arbeids- og oppholdstillatelse i USA er EKSTREMT vanskelig.

Sorry om jeg knuser drømmen din.

AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke er amerikansk statsborger kan du bare glemme "småjobber", om du ikke finner noen som er villige til å la deg jobbe illegalt. Å få arbeids- og oppholdstillatelse i USA er EKSTREMT vanskelig.

Sorry om jeg knuser drømmen din.

Det skal nok veldig mye mer til for å klare å knuse drømmen min. Finnes så mange andre muligheter der!

AnonymBruker
Skrevet

Bare husk at arbeidsledigheten er rimelig høy i USA om dagen og det er et veldig tøft arbeidsmarked. NY er vel også en av de dyreste byene i USA?

Oppholds- og arbeidstillatelse er vel ikke noe problem for en nordmann, men det å få seg en jobb kan være verre.

Jeg ønsker deg fortsatt lykke til med drømmen din. Når man vil noe sterkt nok finner man som regel en utvei.

Men det kan selvfølgelig være greit å være forberedt på det verste :)

AnonymBruker
Skrevet

Bare husk at arbeidsledigheten er rimelig høy i USA om dagen og det er et veldig tøft arbeidsmarked. NY er vel også en av de dyreste byene i USA?

Oppholds- og arbeidstillatelse er vel ikke noe problem for en nordmann, men det å få seg en jobb kan være verre.

Jeg ønsker deg fortsatt lykke til med drømmen din. Når man vil noe sterkt nok finner man som regel en utvei.

Men det kan selvfølgelig være greit å være forberedt på det verste :)

Ja, er forberedt på at ting kan gå galt. Dette er en drøm jeg har og som er mulig å realisere ifra høsten av, men det er ikke dermed bestemt at det skjer akkurat da. Det kan skje om et, fem eller ti år også for den del. Undersøke skal jeg ihvertfall, også får vi se hvordan dette løser seg ;)

Gjest Fikira
Skrevet

Ja, er forberedt på at ting kan gå galt. Dette er en drøm jeg har og som er mulig å realisere ifra høsten av, men det er ikke dermed bestemt at det skjer akkurat da. Det kan skje om et, fem eller ti år også for den del. Undersøke skal jeg ihvertfall, også får vi se hvordan dette løser seg ;)

Den som vil hardt nok, får det alltids til =)

AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskelig å få arbeidstillatelse i USA. Du har heller ikke lov til å være der så lenge som du vil. Jeg har sett mye på dette selv, og det jeg fant ut av var at for å få arbeidstillatelse må du ha en arbeidsgiver der borte som TRENGER deg og din kompetanse. Det er ingen ansatte på en kafé som virkelig TRENGER en ansatt fra utlandet. Du kan få jobb på kafé på studentvisum, men igjen, det er vanskelig. I tillegg er det ekstremt dyrt å bo i New York i forhold til andre steder i USA. Lønna er også veldig, veldig, veldig lav.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...