Gå til innhold

Fjelltur/skogtur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har i mitt stille sinn tenkt at jeg skal prøve å komme meg ut på tur hver søndag. Men hvor finner jeg oversikt over slike ting? Jeg søkte på DNT, men der var det mer tur for en hel helg osv. :sjokkert:

Tenker mer på turer som varer fra 1-8 timer, ikke mer ihvertfall.. Noen som har noen ide? :roll:

Bor i Nord-Trøndelag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har vært hos DNT, har du kanskje vært inne på ut.no, også? Der står det i alle fall mange turforslag, men det er kanskje som du sier mest lengre turer. Så ut som det var en del forslag under 8 timer her, men da har du vel sett på det? Er dessverre ikke så kjent i Nord-Trøndelag, så blir litt vanskelig å komme med konkrete tips.

KM-speiderne hadde forresten en kampanje i 2010, der man fikk et tips hver uke til hva man kan gjøre på søndagstur. Alle tipsene er samlet i et arkiv her. Det er nok litt rettet mot barn, men mange av tipsene er ganske fine og kan fungere som inspirasjon til å komme seg ut :) Dessuten kan de gjennomføres uansett hvor du er.

Skrevet

Takk så mye for svar, jeg fant noen turer jeg ikke hadde funnet fra før. Tipsene også var flotte, tror jeg skal prøve meg på geocache, høres jo kjempemoro ut. Så takk for hjelpen! :D

Skrevet

Så bra! Det er så hyggelig å kunne spre litt turglede :)

Skrevet

geocache er gøyy;-) Lykke til

Skrevet

Geocaching anbefales (men krever håndholdt tur-gps, som jo er en utgiftspost), men vær obs på at det kan være litt "ymse steder" du får sett på det viset. I og med at det har blitt svært populært å "cache" de siste årene, ligger mange cacher på steder hvor hverken turen eller målet (boksen) er noe særlig stas. Klarer du dog å være litt selektiv med tanke på hvilke cacher du vil "ta", anbefales dette som aktivitet. Er målet ditt i midlertid å bare ha gode turopplevelser (altså se "fine" steder og vakker utsikt), kan det kanskje være lurt å heller planlegge turen ved hjelp av DNTs løypekart (eller andre), og heller finne de cachene som eventuelt ligger i nærheten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...