Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp solgt leiligheten min (som jeg tapte endel penger på).

Men uansett.. nå er dilemmaet: eie eller leie??

Føler jeg har brent meg litt siden første gang, og er redd for at jeg vil tape penger igjen.

Men på den andre siden er det jo nesten alltid lønnsomt å eie.

Jeg er alene og tjener 380 000 i året. Selve månedlig utgift blir jo samme når man leier og eier, men jeg er redd for at inntekten min er litt lav i tilfelle det skjer noe uforutsett med leiligheten...

Noen her med samme årsinntekt? Eier eller leier dere?

Hvis dere eier, hvor mye har dere i lån?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nettopp solgt leiligheten min (som jeg tapte endel penger på).

Men uansett.. nå er dilemmaet: eie eller leie??

Føler jeg har brent meg litt siden første gang, og er redd for at jeg vil tape penger igjen.

Men på den andre siden er det jo nesten alltid lønnsomt å eie.

Jeg er alene og tjener 380 000 i året. Selve månedlig utgift blir jo samme når man leier og eier, men jeg er redd for at inntekten min er litt lav i tilfelle det skjer noe uforutsett med leiligheten...

Noen her med samme årsinntekt? Eier eller leier dere?

Hvis dere eier, hvor mye har dere i lån?

Det beste er nok å eie en bolig,hva med innskudd bolig?.Syne du kan sjekke den muligheten.... :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Det beste er nok å eie en bolig,hva med innskudd bolig?.Syne du kan sjekke den muligheten.... :jepp:

Det er en innskuddsleilighet jeg nettopp solgte, og da tapte jeg ca 80 000 på salget.. så det frister ikke så mye. En selveier eller borettslag med lav fellesgjeld vil vel generelt stige mer i verdi?

AnonymBruker
Skrevet

Det er en innskuddsleilighet jeg nettopp solgte, og da tapte jeg ca 80 000 på salget.. så det frister ikke så mye. En selveier eller borettslag med lav fellesgjeld vil vel generelt stige mer i verdi?

Ja, det stemmer;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lav inntekt og eier min egen leilighet. Tjener rett under 300 000. Alene med to barn og. Har 900 000 i boliglån.

Føler det lønner seg å eie. Og her jeg bor måtte jeg betalt 13 000 i husleie for samme leilighet. Nå har jeg utgifter på 9000 kr, og får da og fratrekk på skatten på rente. Så vil jo si att det lønner seg. Og jeg vet jeg blir boende her i mange år, så sånn sett er det lite sannsynlig att jeg taper på det.

Gjest strykebrett
Skrevet

Langsiktighet har mye å si. Har du en stabil tilværelse og planlegger å bo på samme sted i minst 5 år? Da ville jeg ha kjøpt tror jeg.

Hvis du ser for deg relokalisering, samboer eller andre ting som gjør at det er sannsynlig at du må selge i løpet av de nærmeste årene så er det nok mer gunstig for deg å leie, både økonomisk sett og rent praktisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...