Gå til innhold

Alkohol i bryllupet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha bryllupet på et forsamlingslokale, og serverer koltbord. Vin/øl/cider/brus til maten, og avec til kaffen. Har igrunn ikke tenkt å ha "fri bar", annet enn at det nok blir kjøpt inn slik at det er øl, vin osv. også utover kvelden. Holder dette, eller hva er "vanlig"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha fri bar, men det er egentlig opp til brudeparet. Etter å ha lest her inne er det nesten uhørt å ikke ha fri bar, men mange jeg har snakket med synes fri bar er uhørt. Ergo lønner det seg kanskje ikke å høre på alle andre, men heller bestemme seg utifra hva dere føler er riktig.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 3
Skrevet

Det kommer vel litt an på hvilken sammensetning av gjester det er.

Selv hadde vi samme opplegg som dere har planlagt. Drikke til middagen samt at vi hadde kjøpt inn noen kasser øl/brus og litt konjakk og vin som stod til fri benyttelse etterpå (gjestene kunne gå og forsyne seg selv, vi hadde ingen bar).

De som pleier å drikke en del i lystig lag gjorde det også her, mens andre tok det rolig. Og det var massse drikke igjen etterpå.

Skrevet

Takk for svar!

Vi tenker jo å ha en litt uformell stil, og føler det passer oss godt å "bare" servere øl og vin, også noe ekstra til kaffen. Er veldig enig i at det må bli opp til brudeparene, er jo oss dagen er for! :) Men kjenner at jo nærmere datoen man kommer, og jo flere som mener noe om ting og tang, jo mer usikker blir man..

Skrevet

Jeg har vært i bryllup med fri bar (overdådig bryllup med flere bartendere og nesten ulovelige mengder :sjenert: ), i bryllup med bonger som man byttet inn i drinker (både med og uten alkohol), i bryllup med hjemmelaget fri bar, i bryllup med kun alkohol til maten og ønsket man mer måtte man selv betale dette :) Jeg tenkte ikke over alkoholløsningene i det hele tatt, annet enn at jeg drakk mye mer når jeg selv ikke betalte :filer:

• Liker 2
Skrevet

Skjønner ikke at noen har råd til å ha fri bar i norge med de sinnsyke alkoholprisene vi harf her til lands. 1 l sprit koster 400 kr, helt vilt!!!!

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke at noen har råd til å ha fri bar i norge med de sinnsyke alkoholprisene vi harf her til lands. 1 l sprit koster 400 kr, helt vilt!!!!

Sverige min venn, sverige!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tydeligvis aldri vært i et kg-bryllup, for jeg har aldri vært i et bryllup med fri bar

Skrevet

Enten det, eller at man ikke prioriterer andre ting som koster mye penger.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest MrsTux
Skrevet

Jeg har tydeligvis aldri vært i et kg-bryllup, for jeg har aldri vært i et bryllup med fri bar

Jeg har aldri vært i et bryllup hvor det ikke har vært fri bar. Det varierer nok veldig hva som er vanlig fra sted til sted, fra familie til familie.

• Liker 1
Skrevet

jamen jeg tør ikke smugle, så da blir det 40 turer fram og tilbake, går opp i opp med det det koster for den for jævlig dyre bensinen da!!

AnonymBruker
Skrevet

jamen jeg tør ikke smugle, så da blir det 40 turer fram og tilbake, går opp i opp med det det koster for den for jævlig dyre bensinen da!!

Ja er sant det.

Vi bor nært grensen, og er ofte der likevel. Så for oss koster det ikke så mye ekstra. Så vi er heldige der! :)

Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg har aldri vært i et bryllup hvor det ikke har vært fri bar. Det varierer nok veldig hva som er vanlig fra sted til sted, fra familie til familie.

Jeg har kun vært i et bryllup hvor det ikke var fri bar, så det er mest vanlig med fri bar i "mine kretser" eller hva en skal kalle det.

Høres ut som en grei løsning dere har tenkt ut, TS.

Skrevet

Takk for svar!

Vi tenker jo å ha en litt uformell stil, og føler det passer oss godt å "bare" servere øl og vin, også noe ekstra til kaffen. Er veldig enig i at det må bli opp til brudeparene, er jo oss dagen er for! :) Men kjenner at jo nærmere datoen man kommer, og jo flere som mener noe om ting og tang, jo mer usikker blir man..

Hvis dere har kjøpt inn drikke til utover kvelden og ikke har tenkt å ta betalt for det så er vel det en form for fri bar tenker jeg. Målet med "fri bar" er jo ikke å ha en bartender som skal lage/servere, men at gjestene skal slippe å betale for drikken utover kvelden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med siste person her! Dere har vel "fri bar" når dere har alkohol/drikke stående fremme til gjestene hele kvelden. Noe annet legger i allefall ikke jeg i uttrykket.

• 4 uker senere...
Skrevet

Vi hadde ikke fri bar, men hadde vin til middagen. Etterpå kom masse venner som var med på festen, og da hadde vi bar hvor man kunne kjøpe alkohol til kostpris. Dvs 20 kr eller noe for et glass vin, halvliter øl osv. Vi fikk bartenderkolleger av mannen min til å stå i baren på skift, og mens de stod der kunne de drikke fritt ;-)

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ha drikke til maten. Etter maten kan drikke kjøpes i baren. Vi kommer til å ha 2 bonger til hver person i tillegg. Blir dyrt med fri bar når vi har det på et hotell.

Skrevet

Vi skal ha vin til maten, og "fri" øl, vin, rusbrus til festen. (og brus til barna ;) )

Cognac og Baileys til kaffen.

Skrevet (endret)

Jeg har opplevd alle variantene som er nevnt i tråden... Tror ikke man kan sette fingeren på én variant og si at det er den som er den vanlige løsningen. Man må velge det som passer egne muligheter/ønsker best og bare leve med at det alltid vil være noen som har meniger om de valgene man tar. Til lags åt alle kan ingen gjera og så videre...

Endret av Daria
AnonymBruker
Skrevet

Skal du ha 40 liter sprit i bryllupet?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...