AnonymBruker Skrevet 25. april 2011 #1 Skrevet 25. april 2011 Når dere ikke har noe og komme med. Annet en tull og tøv som ikke har noe med tråden og gjøre
AnonymBruker Skrevet 25. april 2011 #3 Skrevet 25. april 2011 Verdens beste sjokoladekake - oppskrift Ingredienser 4 dl sukker 1 dl kakao 3 dl hvetemel ¾ ts bakepulver 2 ts vaniljesukker Krem: 1 dl kakao 2 dl melis 3 dl fløte 2 ss cognac / sherry / whisky Tilberedning Alt blandes. 200 gr smør eller margarin smeltes og avkjøles. 4 egg blandes i ett og ett om gangen i det avkjølte smøret. Bland alle ingrediensene godt sammen. (Røren ser litt merkelig mislykka ut under tilberedning, men den ordner seg.) Røren has i form på 24 cm og stekes på 175 grader i ca 35 minutter. Nederste rille. Krem: 1 dl kakao 2 dl melis 3 dl fløte 2 ss cognac / sherry / whisky Pisk fløten saftisaktig. Rør inn siktet kakao og melis. Skal bli tykk og slett. Til slutt blandes cognac inn. Istedenfor cognac kan en bruke appelsinjuice i kremen. Kaken deles i to / tre lag. Krem fylles mellom og rundt hele kaken. Kaken bør stå og trekke i 2-3 dager ferdig fylt før den nytes. 3
Lady Stardust Skrevet 25. april 2011 #4 Skrevet 25. april 2011 Har vært så uheldig at du har fått herpes eller andre lumske kjønnssykdommer? Ikke fortvil, DU kan også finne den rette!!! http://www.herpesfinder.com/ 3
Xaphan Skrevet 25. april 2011 #6 Skrevet 25. april 2011 Har vært så uheldig at du har fått herpes eller andre lumske kjønnssykdommer? Ikke fortvil, DU kan også finne den rette!!! http://www.herpesfinder.com/
Tears.of.the.Sun Skrevet 25. april 2011 #7 Skrevet 25. april 2011 Det e itj nå som kjæm ta sæ sjøl...
loffen Skrevet 25. april 2011 #8 Skrevet 25. april 2011 Jeg har bakt muffins i dag som jeg kan ta med når jeg kommer!
Tears.of.the.Sun Skrevet 25. april 2011 #10 Skrevet 25. april 2011 Jeg har bakt muffins i dag som jeg kan ta med når jeg kommer! Hvordan muffins har du bakt? :D trenger inspirasjon, vurderer å lage muffins selv.
loffen Skrevet 25. april 2011 #11 Skrevet 25. april 2011 (endret) Hvordan muffins har du bakt? :D trenger inspirasjon, vurderer å lage muffins selv. Helt vanlige i dag, uten hverken fyll eller topping: (Mannen har bursdag nemlig, og han liker de best sånn) 300g hvetemel 1ss bakepulver 1/8 ts salt 120 g sukker 1 ts vaniljesukker 2 middels store egg 2,5 dl melk 100g smeltet, avkjølt smør Forvarm stekovn til 200g Sikt mel, sukker, vaniljesukker, bakepulver og salt ned i en stor bolle Visp egg lett sammen, bland i melk og smør Lag en fordypning i det tørre og hell den sammenvispede væsken i. Rør sammen til en glatt røre, men ikke rør for mye! (Da blir de harde og tunge) Fordeles i 12 smurte muffinsformer, og stek i 20 min (Viktig at de stekes så fort som mulig, for bakepulveret begynner å 'virke' med en gang du har i væsken. Venter du for lenge, blir de flate) Kan varieres med sjokoladebiter i (ca 175g), eller ha kakao (2ss) i halve røra og lag marmorerte muffins. Eller du kan ha syltetøy i midten, da bruker du bare 2 dl melk, og fordeler først halve røren i formene, har på 1 ts syltetøy oppi hver form, og så fordeler du resten av røren. Smelt litt smør som du dypper de ferdige muffinsene i, og deretter i sukker, vips så har du 'berliner-muffins'. Muffins går fort å lage, og ingen kjøkkenmaskin er nødvendig. Endret 25. april 2011 av loffen
loffen Skrevet 25. april 2011 #14 Skrevet 25. april 2011 Bare hyggelig! Jeg brukte silikonformer, tror det er vanlig størrelse. Jeg har en dråpe soya-olje i dem, isteden for å smøre dem. Også står de i et sånt brett med 12 fordypninger i.
Xaphan Skrevet 25. april 2011 #15 Skrevet 25. april 2011 Apropo muffins, det noen som vet hvor man kan kjøpe billige, brukte sykler? 4
loffen Skrevet 25. april 2011 #17 Skrevet 25. april 2011 Apropo muffins, det noen som vet hvor man kan kjøpe billige, brukte sykler? Finn.no!
Tears.of.the.Sun Skrevet 25. april 2011 #18 Skrevet 25. april 2011 Apropo muffins, det noen som vet hvor man kan kjøpe billige, brukte sykler? *Synger FINN.NO*
Passive Skrevet 25. april 2011 #20 Skrevet 25. april 2011 Ka du pip et? Jeg har også lagd muffins! De er i ovnen nå. Blomstrede og prikkete papirformer har jeg brukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå