Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann :) Har dere tips til neglelakk som er enkel å påføre, og som kanskje til og med er fin uten at man må ha mange lag?

Har aldri vært flink til å legge neglelakk. Ofte klarer jeg første strøket ganske bra, og så ødelegger jeg når jeg skal legge lag nr 2. Som regel så ender jeg derfor opp med bare ett lag blank neglelakk, men det kunne jo vært litt moro med litt farge også.

Så, tips anyone?

:)

Videoannonse
Annonse
Gjest fireflies
Skrevet

Jeg har faktisk vært veldig førnøyd med Depend neglelakkene fra Cubus og Vita. Enkle å påføre, mange friske farger å velge i, i tillegg til at de er veeeldig rimelig i pris.

Skrevet

Enig, Depend neglelakkene er supre! MASSE farger å velge i, kjempebillige, greie å legge (jeg er også veldig dårlig på dette), og søte små glass som man faktisk har mulighet til å bruke opp før de tørker inn :)

Skrevet

Veldig fornøyd med OPI og ChinaGlaze sine som du får billig hos Transdesign.com :)

Noen er litt tynnere enn andre, så man må legge eit par lag (2-3lag) medan andre er litt tykkere og holder med 1-2 lag. De tørker fort syns jeg, så å ta på flere lag går fint :)

Ikke så flink med neglelakk selv + eg har liten tålmodighet, men har fått veldig fint resultat med både OPI og CG :) De har mange freshe farger også!

Skrevet

ELF, de har fine farger, billigste jeg har sett og funker ca som depend. Har sikkert noe skikkelig dritt i seg siden de er så billige da!

Www.eyeslipsface.no er stedet du får kjøpt dem, følger du med på bloggen; www.eyeslipsface.blogg.no så kan du skaffe koder og få rabatter eller fri frakt! Kjøp for under 200 så blir det tollfritt også ! :D

Ellers er HM sine greie nok, de er billige og HM er raskt ute med farger som Chanel også har på sine neglelakker - bare at min lommebok hvertfall, har ikke fedmeproblemer, heller motsatt, så da tyr jeg til HM's! :D

Skrevet

det viktigste er at du lar første laget tørke før du legger lag nummer to! :) så tar du en q-tips med neglelakkfjerner på og fjerner det som kommer utenfor neglen..:)

Cubus sitt nye merke (husker ikke hva det heter men koster 39 kroner flaska) er veldig bra! Synes også HM sine er gull! :)

Klem

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har faktisk vært veldig førnøyd med Depend neglelakkene fra Cubus og Vita. Enkle å påføre, mange friske farger å velge i, i tillegg til at de er veeeldig rimelig i pris.

Depend tester vel på dyr?

Skrevet

Jeg elsker Nyx girls sine neglelakker. Jeg synes det er enda enklere å legge enn Depend sine, og så varer de myyye lenger. :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Depend tester vel på dyr?

Om man skal stole på ord, så nei. Men de har ikke dokumentert påstanden i følge dyrevernalliansen.

Gjest Heloise
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Isadora sine neglelakker, de har fine brede koster som (for meg i alle fall) gjør den enklere å påføre. Tror ikke de tester på dyr heller, i alle fall ikke sist gang jeg sjekket. Denne PC'en er for gammel og skral så jeg får ikke kommet inn på den siden nå :(

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker både Essie, Opi, Depend, og H&M :) Legger først et lag med basecoat fra Opi, så to lag. Er bare å vente til første laget er tørket før du legger lag nummer 2, så blir det bra! Legger det øverste laget litt tykt også tror jeg, slik at det dekker skikkelig.

Skrevet

Jeg liker veldig HM sine neglelakker! Enkle å legge, og tørker kjapt! Jeg er helt elendig på å legge neglelakk, men disse funker det bra med! Ellers er jeg fornøyd med OPI og Chanel sine, men disse er jo litt dyrere enn HM sine. Verste jeg har vært borti er neglelakkene fra Alessandro og billigmerket til Maybelline, MNY. Grusomme å påføre, tørket sent og holdt ikke bra.

Gjest Applestore
Skrevet

Jeg liker IsaDora og Depend. Syns HM lakkene er så tynne :(

Skrevet

Jeg bruker nesten bare H&M-lakker, jeg. Legger aldri mer enn ett strøk, men mulig jeg legger tykt på? Tar litt tid å tørke, ellers er det fort gjort og resultatet blir kjempefint! Ta deg god tid, lakk forsiktig og nøye, men med bestemte strøk - det er lettest synes jeg. Jeg starter alltid med ett strøk midt på neglene, legger kosten flatt på og så finpusser jeg litt på sidene før jeg tar tuppene.

Skrevet

Takk for gode råd og synspunkter :) Jeg får det ikke til med verken Depend eller HM - lakk da, kjøpte en IsaDora også men det ble bare mislykket det også. Jeg får vel bare trene da kanskje :sjenert:

Gjest Heloise
Skrevet

Kan hende det kommer an på treningen også :) Tren og stå på så blir det så lekkert til slutt! :)

AnonymBruker
Skrevet

Noen spesielle farger du vil ha? Mange merker har forskjellig formula på de forskjellige fargene, så man kan ende opp med å legge 5 lag fra det ene merket eller 1 lag fra et annet.

2-3 lag er som regel penest så lenge neglene får tørke mellom hvert lag.

Litt øvelse så lærer du ca hvor mye lakk du trenger per negl, så klarer du å lakkere med 3-4 strøk. Jo færre strøk med penselen jo mindre fare for ujevnheter og klumper.

Skrevet

Kjøp deg en hurtigtørkende overlakk! Da kan du legge to lag og få jevn farge, og slippe å tenke på at du blir borti ting og ødelegger lakken etterpå. Også varer den lenger.

Anbefaler STERKT Seche Vite. Det er tryllemiddel på flaske.

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig med ondebanan!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...