Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker litt på å bli ingeniør, liker godt matte også er det gode jobbmuligheter, er redd for å ta et studie hvor en ikke får jobb etterpå.

Men hvor vanskelig er det? Og hva er det som er vanskelig?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes det var vanskelig og sluttet fordi jeg satt med oppgaver og eksamenslesing hele døgnet omtrent.

En annen jeg vet om syntes det var gøy.

Tror det er individuelt, som alt annet. ;)

AnonymBruker
Skrevet

At du liker matte er jo en god start. Det er jo ofte den som gjør ingeniørstudiet vanskelig, i tillegg til fysikk. Hvis du føler at matte og fysikk er noe du liker og kanskje til og med er flink til, burde du absolutt prøve deg på ingeniørstudiet. Hadde jeg vært flink med tall hadde jeg gått det! :-)

• Liker 1
Skrevet

Ikke vanskelig. Men det krever at du jobber med øvinger og stoff gjennom hele arbeidsåret - det er vanskelig å "cruise" gjennom et ingeniørstudie. Pluss det er lettere om du har et godt grunnlag i matte.

AnonymBruker
Skrevet

På NTNU sine sivilingeniør studier er det mye matte og basic realfag de to første årene, før du så peiler deg inn på din retning. Det er øvinger i hvert fag (?) hver uke, noe som kan virke stressende, men det er absolutt positivt fordi det får deg til å måtte gjøre oppgaver. Jeg har ikke selv gått på siv.ing, men går et realfagstudie på NTNU og kjenner derfor en del som går siv.ing. Er nok litt vanskelig, men hvis du er forberedet på å jobbe (og har gode arbeidsvaner), så klarer du det;) (det er jo krav om minst 4 i R1+R2+FY1, så hvis du først kommer inn så vil det si at du har et ok grunnlag). På NTNU er det også et veldig godt studiemiljø på siv.ing linjene (da de alle er del av en linjeforening), så du kommer fort i kontakt med andre og dere kan samarbeide og lære av hverandre ;)

Skrevet

Jeg tenker litt på å bli ingeniør, liker godt matte også er det gode jobbmuligheter, er redd for å ta et studie hvor en ikke får jobb etterpå.

Jeg har kun forkurs ingeniør pga at jeg ombestemte meg og valgte en annen utdanning.

Oppfattet det ikke som direkte vanskelig, men krevende. Du må være glad i matte og fysikk! Og så tror jeg at man må være en liten pedant når det gjelder å arbeide med lekser og oppgaver.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, er ikke vanskelig, alle kan ta det :klemmer:

Skrevet

Noen fag er vanskelige, andre er det ikke. Det kommer helt an på hva du har anlegg og interesse for, og hvor mye du jobber med fagene.

Min erfaring er at så lenge man jobber jevnt og trutt og følger med i timer/på forelesninger så er det absolutt ikke uoverkommelig så lenge man er normalt begavet. Det er fullt mulig å få gode karakterer og komme seg gjennom et ingeniørstudie om man ikke var "geni" på ungdomsskole/vgs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...