Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid hatt lyst til å prøve å få til sånne krøller, men får ikke helt til med krølltang eller rettetang, så noen som har noen bra tips?

Hvis noen har en idè til å få disse krøllene/fallene litt "sterkere" å, så kom med tips :-)

n546560620_1113397_1927.jpg?937167320

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sånne krøller får jeg hvis jeg vasker håret om kvelden, tørker det til det bare er bittelitt fuktig, sprayer saltvannsspray i håret og fletter det - gjerne i to eller flere fletter. Deretter sover jeg med flettene til neste dag. Når jeg da tar dem ut, ser dem sånn ut. Hvis jeg vil gjøre dem tydeligere og få dem til å vare lenge, tar jeg skum/spray i det. Da ser de gjerne bra ut hele dagen, i tillegg til dagen etterpå uten at jeg trenger å gjøre noe med dem :)

AnonymBruker
Skrevet

Saltvanns spray funker ikke helt i håret mitt. Virker som håret blir så ille tung av det.

menn takk for tipset :-)

Skrevet

Sånne krøller er superlette å få til med rettetangen. Men umulig å forklare. Det er heller ikke verre enn å sove med fletter med skum i. For så å spraye det med hårspray dagen etter uten å gre gjennom håret med hårbørste. Du kan gjerne gre gjennom med fingrene for å få en finere finish.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo prøve å bare la det være litt fuktig før du fletter det da, eventuelt spraye bittelitt hårspray i først. :)

Skrevet

Etter min mening og erfaring får man ikke håret slik ved å flette det.

Det jeg gjør er å vaske håret, bøye meg frem slik at alt håret henger foran hodet (ikke børst håret) og så putte det opp på vanlig måte med håndkle. Så venter jeg i 5 - 10 min, tar ut håndkle med hodet opp ned. Putter så inn produktene mine, selv bruker jeg ikke noe med stivelse men det er selvfølgelig mulig å gjøre for å få det mer definert. Jeg påfører produktene ved å "trykke" på håret fra bunn til topp. Står å trykke og kliper en stund og lar det så lufttørke.

For å få det enda mer definert kan du ta en håndstor del av håret og klipe det hele veien opp til hodet imens du også flytter hånden opp til hodet slik at du ender med en klump med hår på hodet. Så fester du med fliseklemmer. Slik gjør du med hele håret og venter til håret er helt tørt før du tar ut fliseklemmene. Blir ikke håret ditt slik da så forstår jeg ingenting.

Er veldig dårlig til å forklare ting så jeg håper du forstod det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...