antibac Skrevet 24. april 2011 #1 Skrevet 24. april 2011 (endret) Hei! Jeg skal ha tre uker ferie i juni, jeg får lønn den 25. hver måned. Ferien begynner rett før midten av juni, får jeg feriepengene mine 25. mai da? Hvordan fungerer dette? Vet at vi normalt får dem utbetalt i juni (tror jeg...), men jeg trenger dem helst til når jeg skal ha ferie, ikke etterpå. Kan jeg spørre om å få dem forskudd isåfall? Flott hvis noen kan fortelle meg hvordan reglene er ved feriepenger, osv. Endret 24. april 2011 av antibac
Zzyzx Skrevet 25. april 2011 #2 Skrevet 25. april 2011 Hovedregelen i ferieloven er at feriepengene skal utbetales siste lønningsdag før ferien. Men gi beskjed til lønningskontoret, for dette er sannsynligvis ikke noe som går automatisk.
Pusemamma Skrevet 25. april 2011 #3 Skrevet 25. april 2011 Det pleier ikke være automatikk om noen tar ferien før feriepengene kommer at du får dem da. Du må spørre lønningskontoret om du kan få de tidligere. Hvis du får alle pengene i mai så får du ingen utbetaling i juni hvis. Hos oss får vi feriepengene i juni, hvis en da vil ha et forskudd av dette litt tidligere blir det mindre utbetalt i juni.
MissStiles Skrevet 25. april 2011 #4 Skrevet 25. april 2011 Mens jeg var student spurte jeg alltid om å få feriepengene 1 mnd tidligere, pga ikke utbetaling av stipend i juni & juli. Det var aldri noe problem å få pengene i mai.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå