Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg skal ha tre uker ferie i juni, jeg får lønn den 25. hver måned. Ferien begynner rett før midten av juni, får jeg feriepengene mine 25. mai da? Hvordan fungerer dette? Vet at vi normalt får dem utbetalt i juni (tror jeg...), men jeg trenger dem helst til når jeg skal ha ferie, ikke etterpå. Kan jeg spørre om å få dem forskudd isåfall? Flott hvis noen kan fortelle meg hvordan reglene er ved feriepenger, osv.

:)

Endret av antibac
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hovedregelen i ferieloven er at feriepengene skal utbetales siste lønningsdag før ferien. Men gi beskjed til lønningskontoret, for dette er sannsynligvis ikke noe som går automatisk.

Skrevet

Det pleier ikke være automatikk om noen tar ferien før feriepengene kommer at du får dem da. Du må spørre lønningskontoret om du kan få de tidligere. Hvis du får alle pengene i mai så får du ingen utbetaling i juni hvis. Hos oss får vi feriepengene i juni, hvis en da vil ha et forskudd av dette litt tidligere blir det mindre utbetalt i juni.

Skrevet

Mens jeg var student spurte jeg alltid om å få feriepengene 1 mnd tidligere, pga ikke utbetaling av stipend i juni & juli. Det var aldri noe problem å få pengene i mai.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...