Gå til innhold

Venninne sier hun har gitt opp norske menn...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En venninne på 30++ har vært single en stund - vakker er hun - bra jobb og alt det der, ja til og med hyggelig og morsom (og til og med litt skarp..les: småintelligent).

Hun finner ingen norsk mann - selv om hun bor midt i Oslo!

Hun dater, tar initiativ og...og slik går årene, men de norske mennene lar det bare skure og gå, de tar null initiativ! De er på godt norsk: T R E G E.

Min venninne har nå herved gitt opp. I Facebook meldte hun "Emigrerer til Venezia!"

Hun har ingen barn, og vil veldig gjerne ha...nå har et par av vennene tullet litt med "håper hun ikke kommer hjem gravid fra Italia med en italiensk mann i bagasjen".

Seriøst - det skjer vel ikke??! Det er bare på film at italienske menn sjekker norske damer.. :fnise:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror italienske menn sjekker opp norske damer på samme linje som de sjekker opp italienske damer, akkurat som norske menn sjekker opp både norske og italienske damer dersom de har muligheten til det.

Må jo være utrolig morsomt for henne å bo et år eller tre (eller 60) i Venezia, og om hun ender opp med mann og barn der eller om hun kommer hjem til Norge etter en stund og finner seg noen her, er det egentlig så viktig?

Kjenner mange par der den ene parten er norsk og den andre utenlandsk (stort sett europeere), og de er minst like lykkelige som helnorske par.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hehe hvem vet? Kanskje det skjer :P Jeg tror nok norske menn er litt trege, og ikke så på sjekkern som i andre land. Syns det begynner å bli en ting med menn i 25-30 årene med skal-ikke-gifte-seg og skal-ikke-ha-barn holdninger. Slik er mennene til alle mine venninner i landet rundt. Så da er de vel ikke så super gira på å date å finne kjærligheten med stor K, de har vel ingen hast.

• Liker 1
Gjest Thefainter
Skrevet

Hvis de ikke tar initiativ så er de nok ikke så interesserte. Eller så er hun desperat og stresser, og det er skummelt for mange menn.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hehe hvem vet? Kanskje det skjer :P Jeg tror nok norske menn er litt trege, og ikke så på sjekkern som i andre land. Syns det begynner å bli en ting med menn i 25-30 årene med skal-ikke-gifte-seg og skal-ikke-ha-barn holdninger. Slik er mennene til alle mine venninner i landet rundt. Så da er de vel ikke så super gira på å date å finne kjærligheten med stor K, de har vel ingen hast.

Norske menn / Oslo-menn har vel i kjent stil ingen framtidsplaner innenfor familieområdet. I beste fall har de kun praktiske planer for seg selv, jobben og fritiden sin. :filer:

AnonymBruker
Skrevet

Hvis de ikke tar initiativ så er de nok ikke så interesserte. Eller så er hun desperat og stresser, og det er skummelt for mange menn.

Blant venner går hun for å være relativt avslappet. Hun maser aldri...og hun lar gjerne mannen få være litt mann. Litt høflig og sånn, det er hun. Av og til kan hun uttrykke frustrasjon over mennene i Oslo, men hun er vel ikke desperados...

Merkelig at ikke en eneste mann skulle banke ned dørene hennes da, synes vi andre!

AnonymBruker
Skrevet

Det kan ofte være vanskelig å tolke norske menns signaler. De er ofte uklare. Kan bli tøft for en dame å vite hvor hun har de.

AnonymBruker
Skrevet

sorry men tviler på det sterkeste at en kvinne kan være vakker, hyggelig og morsom i en og samme pakke når ho er over 30 og singel. da er det desverre ikke norske menn som er problemet, men heller ho.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker over ordet fornærmet, og må nok komme med at Norske menn blir veldig lett fornærmet!

Snart kommer nok hylekoret brakende inn i tråden... Å kritisere norske menn er det liten vits i, det er bare kvinnenes skyld alt saman uansett, veit du!

Mye stakkars-meg oppførsel.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er rart at kvinner har orket å hørt på disse mennene i all tid. :P

Se på alt det tullet som blir styrt av menn: sekter, politikk, krig, underdane kvinner osv..

AnonymBruker
Skrevet

sorry men tviler på det sterkeste at en kvinne kan være vakker, hyggelig og morsom i en og samme pakke når ho er over 30 og singel. da er det desverre ikke norske menn som er problemet, men heller ho.

Nei, klart det ikke er norske menn som er prolemet...

Hun kommer nok hjem med en fin italiener uansett, da :) Italienere kan faktisk sjekke. Og de kan holde lidenskapen oppe i en kvinne i mange år! Ikke det samme som med den norske arbidsmannen med kaffeånde og lyse skjorter!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg tror ikke det skjer.

Mye mulig hun kommer hjem gravid, men lite trolig at hun har med seg en italiensk mann i bagasjen. Dersom hun finner en for mer seriøst forhold tar det nok en viss tid før han er klar for Norge.

Skrevet

Nei, klart det ikke er norske menn som er prolemet...

Hun kommer nok hjem med en fin italiener uansett, da :) Italienere kan faktisk sjekke. Og de kan holde lidenskapen oppe i en kvinne i mange år! Ikke det samme som med den norske arbidsmannen med kaffeånde og lyse skjorter!

Kaffeånde og lyse skjorter?

Har det blitt et problem for norske kvinner også nå da? :ler:

En ting er i hvertfall sikkert, det er ikke bare norske menn som er problemet.

Problemet er rett og slett at folk i Norge er altfor bortskjemte og kravstore.

• Liker 7
Skrevet

Joda, Italienske menn har såpass mye lekenhet i seg at de kan kunsten å sjekke. Men ganske så mange har også såpass mye lekenhet i seg at de aldri blir voksne og sjeldent direkte ansvarsfulle. Mange italienske kvinner har ben i nesa og er sterke, netopp fordi de også i forhold til arbeid er nødt til å holde familien oppe.

min reservemor (hvis man kan si det slik) som giftet seg med en staut engelsk kar og flyttet til Norge. fortalte at forskjellen mellom italienske og andre europeiske menn ligger i at italienere er ungkarer til godt oppi voksen alder. De er avhengig av gutterommet og av moren sin.

Hun har også to brødre i italia. Denne familien har jeg kjent i 16 år. Og nå 16 år etter at jeg ble kjent med dem, så har disse to enda ikke fått samboer. Og de bodde hjemme hos sin mor frem til hun døde. Tror han elste begynner å nærme seg 60.

Kjenner til flere i samme situasjon. Men de trives med å ha det slik, for det er ganske vanlig der borte.Det morsomme med italia er netopp lekenheten og det at italienske menn sjeldent tar ting alvorlig, men jeg tviler på at det vil være noe morsomt for ei norsk jente som forventer seg mann og barn.

• Liker 3
Skrevet (endret)

En venninne på 30++ har vært single en stund - vakker er hun - bra jobb og alt det der, ja til og med hyggelig og morsom (og til og med litt skarp..les: småintelligent).

Hun finner ingen norsk mann - selv om hun bor midt i Oslo!

Hun dater, tar initiativ og...og slik går årene, men de norske mennene lar det bare skure og gå, de tar null initiativ! De er på godt norsk: T R E G E.

Min venninne har nå herved gitt opp. I Facebook meldte hun "Emigrerer til Venezia!"

Hun har ingen barn, og vil veldig gjerne ha...nå har et par av vennene tullet litt med "håper hun ikke kommer hjem gravid fra Italia med en italiensk mann i bagasjen".

Seriøst - det skjer vel ikke??! Det er bare på film at italienske menn sjekker norske damer.. :fnise:

Hvis ingen av mennene venninnen din dater virker interessert i å følge opp kan det være at det er noe med kjemien som ikke stemmer (les: at hun velger å date feil menn) eller at hun går etter menn hun egentlig ikke har sjans på. Som vi har vært inne på før: Menn vil ofte flørte med jenter selv om man ikke ser for seg et varig forhold. Kvinner bør være oppmerksomme på dette, og hvis du går singel år etter år og ingen av mennene du dater virker interessert i å gå videre, kan det være at du har vennet deg til å date menn du egentlig ikke har sjans på.

At venninnen din bor midt i Oslo er for øvrig ingen fordel for henne som singel kvinne. For jenter flytter i større grad enn menn til byen, det betyr at det blir kvinneunderskudd ute i distriktskommunene, men kvinneoverskudd i byen. Og enten vi er menn eller kvinner tror jeg vi burde innse at vi gjerne blir både særere og kresnere med årene, noe som er en dårlig kombinasjon.

Selvsagt kan hun dra til Italia, men jeg må le litt hvis hun tror menn er mindre trege med å binde seg der. De er nok lette å få til sengs, men det er vel norske menn også. Det vi snakker om er jo å finne en mann som kan tenke seg å dele livet med deg. Husker jeg så et TV-program om dette for et års tid siden: I Italia er det ikke uvanlig at menn bor hjemme hos mamma til de er over førti, og selv når en single mann flytte hjemmefra fordi han har fått jobb i en annen by, kan det godt hende at han tar skjortene sine med hjem til mor for å få henne til å stryke dem.

Endret av Cuckold
  • Liker 3
Skrevet

Jeg har i hvertfall opplevd italienske menn som mer klengete enn norske, men det skyldes nok et nordisk utseende (litt eksklusivt der nede). Å finne seg en italiener er vel ikke akkurat det verste. Kulturforskjellene er ikke såååå store liksom.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når du kaller henne småintelligent, tolker jeg det litt negativt. :) Det kan jo hende det er her det ligger, at hun ikke er så smart. Vet i hvert fall at jeg må ha en kjæreste som er intelligent.

Synes nå det virker temmelig desperat å emigrere til Italia da, på grunn av menn. Den desperasjonen virker ikke tiltrekkende. Forestill deg en mann som gjorde det samme, flyttet til å Italia for å få tak i en kvinne. Ville du ikke tenkt at han er en taper?

Gjest Carleigh-Ann
Skrevet

Så bra! Din venninne prøver hvertfall å gjøre noe for å få seg familie, syns det er modig jeg! Og italienske menn er bare sååå kjekke og har fine klær :)

Fins ikke noe søtere enn italienske barn, jeg vil og ha en! Mange italienere har desverre et negativt syn på kvinner fra Norge, at de er billige etc. Er desverre et macho-samfunn. Men klart alle er jo ikke sånn! Gjelder å finne en som jobber og bor for meg selv.. Ikke en "il mammone" (mammagutt). Norske menn tar ikke initiativ nei, de er veldig high maintenance.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Så bra! Din venninne prøver hvertfall å gjøre noe for å få seg familie, syns det er modig jeg! Og italienske menn er bare sååå kjekke og har fine klær :)

Fins ikke noe søtere enn italienske barn, jeg vil og ha en! Mange italienere har desverre et negativt syn på kvinner fra Norge, at de er billige etc. Er desverre et macho-samfunn. Men klart alle er jo ikke sånn! Gjelder å finne en som jobber og bor for meg selv.. Ikke en "il mammone" (mammagutt). Norske menn tar ikke initiativ nei, de er veldig high maintenance.

Norske menn tar nok initiativ til det de ønsker. Hvis man bare ønsker en flørt er det dette man tar initiativ til, hvis man ønsker noe mer følger man opp, men det er jo ikke slik at man ønsker å dele livet med alle man flørter med. Det er heller ikke slik at man må anse jenta som en potensiell livsledsager for å tenne på henne og ha glede av sex. Så menn er nok ikke så uforståelige som noen jenter skal ha det til. Du må bare ta innover deg at din status på sexrelasjonsmarkedet ikke nødvendigvis forteller alt om din status på partnermarkedet. Så lenge menn er ivrigere enn kvinner på sex for sexens skyld vil kvinner kunne venne seg til å plukke gutter fra divisjonene over seg når det bare er snakk om sex for en natt. Og derfor blir en del kvinner urealistisk kresne (jfr. prinsessesyndromet).

Endret av Cuckold
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

:filer: Ikke akkurat et originalt innlegg, og jeg lurer på hva som var grunnen til å skrive det? For å lufte tankene eller for å få en unnskyldning til å rakke litt mer ned på Norske menn som har blitt så populært?

Men nei, ikke spesielt originalt, det er jo så mange kvinner som tror at italienere er guds gave til kvinnen basert på at de har fått en eller annen kjekkas på snøret i løpet av ferien. Reality check: Hverdagslivet er noe mindre glamorøst og romantisk, også i Italia. Som mange påpeker her, så er det mange steder vanlig at menn bor forholdsvis lenge hjemme i Italia på grunn av kulturen. Basert på hva kvinner skriver om menn som bor hjemme, så er vel kanskje ikke det et like kult aspekt av italienske menn?

Men for all del, venninna til TS må jo bare dra til Venezia om hun så ønsker, og det sier vel strengt tatt mer om henne dersom hun ser seg tvunget til å dra dit fordi hun mener alle Norske menn er kjipe. Når det er "alle andre" det er noe galt med, så er det vel på tide med en liten titt på seg selv?

Men, men, kvinner som er "lei av Norske menn" må bare dra til utlandet for min del. Da er det jo mindre sjanse for oss menn til å treffe på noen som uansett har en dårlig holdning til en fordi man er Norsk, og det er jo like greit. Bare ikke være bitter på valget dere tok i etterkant når det viser seg at det kanskje fantes et hverdagsliv også i Italia, og når det viser seg at man kanskje ikke fant drømmemannen der heller og den biologiske klokka tikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...