Diva Skrevet 5. november 2003 #1 Skrevet 5. november 2003 Har vi hørt den før tro ? http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=200225 "Nå e de - på`an igjæn"...... :o Det snakkes om en enda større strømkrise. Vannmagasinene har faretruende lite vann... ~ - ~ Jeg har fulgt med på vannstanden i Tinnsjø og Møsvatn i Telemark. Står på baksiden av Telemarks Avisa. Vannstanden i Møsvatn i Tinn / Vinje har sunket BETRAKTELIG i løpet av de siste uker og måneder. Nå er det mindre enn på lenge.. I likehet med flere andre magasiner, så tappes det tydeligvis mye der. For at vi skal eksportere til våre naboland. Og ende opp med strømkrise her i landet. Så kommer spørsmålet : HVORFOR kan vi ikke "spare" litt av denne kraften til oss selv ? Slik som artikkelen i VG er vinklet, føles det som om de "vitende" legger skylda på oss selv. At det på en måte er "vår" feil at det er sånn. ( føler et visst "deja vu" fra i fjor ) Snart får vi vel igjen beskjed om å skjerpe oss og spare spare spare.... HVA mer kan man egentlig bruke sparekniven på ? Jeg synes det skurrer,- at vi har så lite i magasinene nå ( hørte for en liiiten tid tilbake at det nå "var greit med vann i mange magasiner" ) og at den kraften vi har, blir eksportert til andre land. Jeg har egentlig ikke ord,- DusteNorge! Noen kommentarer ?
Diva Skrevet 5. november 2003 Forfatter #2 Skrevet 5. november 2003 Ok, ser at dette temaet var usedvanlig engasjerende Men det er faktisk like aktuellt nå som det var i fjor.... Takk for oppmerksomheten anyway
ivanka Skrevet 5. november 2003 #5 Skrevet 5. november 2003 jeg vil ha revolusjon. nå. spis de rike. spis viktor normann.
Silfen Skrevet 5. november 2003 #6 Skrevet 5. november 2003 Syns det er helt sykt. Hvorfor har de lov å selge til utlandet slik at vi må betale blodpris? Strømgreiene burde vært statsregulerte.
Helena Skrevet 5. november 2003 #7 Skrevet 5. november 2003 Syns det er helt sykt. Hvorfor har de lov å selge til utlandet slik at vi må betale blodpris? Strømgreiene burde vært statsregulerte. Derfor: stem rødt! Høyresida åpner for privatisering, som gir mer penger til de som allerede har mye (ex kraftleverandørene) på bekostning av vanlige folks økonomi.
Gjest pooh Skrevet 5. november 2003 #8 Skrevet 5. november 2003 Så vanvittig irriterende.Det er helt sykt at de kan frakte det ut av landet.De tjener nok godt på det,siden det er vi som må betale det de kjøper inn :evil: På tide å bytte til solseller tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå