AnonymBruker Skrevet 24. april 2011 #1 Skrevet 24. april 2011 Når jeg skal prøve meg på knebøy med vektstang får jeg ikke til i det hele tatt. Når jeg setter stanga på skuldrene er det for tungt for armene mine (!!) selvom jeg prøver å bare la den hvile. Og det er når det nesten ikke er noen kilo på... Hører jo om venninner som tar 100kg + når de trener knebøy, og jeg vet at jeg selv er sterk i beinene, men det virker altså som at det er armene/overkroppen som er problemet. Eller gjør jeg det bare helt feil? Får jo ikke prøvd å gå ned i knebøy engang, fordi jeg såvidt klarer å holde stanga...
Gjest Flaut Skrevet 24. april 2011 #2 Skrevet 24. april 2011 Aldri hørt noen som har dette problemet. eneste armene skal gjøre er og sørge for at stanga ikke sklir av. du skal ikke bruke noe kraft fra de. Vanskelig og si om du gjør noe annet feil da jeg ikke ser du har postet noe video.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2011 #3 Skrevet 24. april 2011 Har det samme problemet som deg, så knebøy har jeg gitt opp. Det finnes tross alt andre øvelser for rumpe/lår også!
sussanne Skrevet 24. april 2011 #4 Skrevet 24. april 2011 Hæ? Armer? Stanga hviler jo på ryggen. Jeg får veldig vondt i nakken av dette, så det er en øvelse jeg holder meg unna.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2011 #5 Skrevet 25. april 2011 Hæ? Armer? Stanga hviler jo på ryggen. Jeg får veldig vondt i nakken av dette, så det er en øvelse jeg holder meg unna. Vondt i nakken under utførelsen av knebøy skyldes for høy plassering. Man skal stramme trapezius slik at stanga kan hvile der.
Spøkelse Skrevet 25. april 2011 #6 Skrevet 25. april 2011 Stanga skal aldri hvile rett på nakken. http://www.throw1deep.com/erin%20squat.JPG http://www.shorelinecrossfit.com/wp-content/uploads/2009/08/cf-toronto-back-squat_6491-550x365.jpg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå