Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skyller og bretter melkekartonger, hvis ikke "noen" har latt en tom melkekartong bli stående og tørke - da går den i søpla. Kjøper ikke Q-melk, rett og slett fordi kartongene er så dumme...

Skrevet

Ja, vi leverer til gjenvinning. Q-melk har vi sjelden, når det skjer så brettes den ikke i det hele tatt..

Men jeg er ikke enig i at vi skal gjenvinne for ennhver pris. Når kildesortert avfall må fraktes over laaange strekninger så innebærer transporten også mye utslipp, støv og støy.

Skrevet

hm tja. hvis kartongene brennes og energien som frigjøres går til oppvarming, er det mer fornuft i det enn å frakte dem halve kloden rundt til resirkulering.

Skrevet

Leverer inn alle kartongar. Q-melk-kartongane opnar me i toppen, tek av korken og då er det greit å få av det som står att av plast. (Men kjøper sjeldan q-melk - går helst i økomelk...)

Skrevet
Q-melk-kartongane opnar me i toppen' date=' tek av korken og då er det greit å få av det som står att av plast. )[/quote']

Er jo ikke noe problem å få dem av... Men når det faktisk står at de skal gjennvinnes med korken på så lurer jeg litt på hvordan man får til å lage kuber...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...