Grooo Skrevet 5. november 2003 #1 Skrevet 5. november 2003 Leser i Dagsavisen i dag at Hundre millioner drikkekartonger går hvert år rett i peisen. Vi skyller og bretter melkekartonger og sender dem til gjenvinning, gjør du? Hva gjør du i så fall med Q-melk kartongene? Det står jo at de kan gjenvinnes med korken på, men da går det jo ikke å legge seks kartonger i den sjuende...
Labella Skrevet 5. november 2003 #2 Skrevet 5. november 2003 Jeg skyller og bretter melkekartonger, hvis ikke "noen" har latt en tom melkekartong bli stående og tørke - da går den i søpla. Kjøper ikke Q-melk, rett og slett fordi kartongene er så dumme...
Fru Fomle Skrevet 5. november 2003 #3 Skrevet 5. november 2003 Ja, vi leverer til gjenvinning. Q-melk har vi sjelden, når det skjer så brettes den ikke i det hele tatt.. Men jeg er ikke enig i at vi skal gjenvinne for ennhver pris. Når kildesortert avfall må fraktes over laaange strekninger så innebærer transporten også mye utslipp, støv og støy.
ivanka Skrevet 5. november 2003 #4 Skrevet 5. november 2003 hm tja. hvis kartongene brennes og energien som frigjøres går til oppvarming, er det mer fornuft i det enn å frakte dem halve kloden rundt til resirkulering.
Pip Skrevet 5. november 2003 #5 Skrevet 5. november 2003 Leverer inn alle kartongar. Q-melk-kartongane opnar me i toppen, tek av korken og då er det greit å få av det som står att av plast. (Men kjøper sjeldan q-melk - går helst i økomelk...)
Grooo Skrevet 6. november 2003 Forfatter #6 Skrevet 6. november 2003 Q-melk-kartongane opnar me i toppen' date=' tek av korken og då er det greit å få av det som står att av plast. )[/quote'] Er jo ikke noe problem å få dem av... Men når det faktisk står at de skal gjennvinnes med korken på så lurer jeg litt på hvordan man får til å lage kuber...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå