AnonymBruker Skrevet 24. april 2011 #1 Skrevet 24. april 2011 Hei! Jeg prøvde nå nylig for første gang tandemhopp, og er veldig gira på å bli en fallskjermhopper. Den lokale klubben her har kun linekurs, noe som muligens hadde vært smartest for meg å velge med tanke på finansiering. Derimot så tar jo et AFF-kurs kortere tid, og det virker i tillegg mye morsommere enn linekurs. Er det vanskelig å få hoppene godkjent på AFF-kurs? Eller, er det vanskelig å lære seg å hoppe solo? Kan du som har gått på det kanskje fortelle meg litt om hvordan det er? Ønsker også å høre om fordelene ved AFF-kurs vs fordelene ved linekurs. Har fryktelig lyst å bli A-hopper i løpet av sommeren, og da er vel kanskje et AFF-kurs å foretrekke? Lurer også på om noen vet om et generelt fallskjermforum (da jeg sikkert får mer svar der)? Finner bare forum tilknyttet til klubber.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2011 #2 Skrevet 24. april 2011 Lurer også på hva legetesten går ut på, og hva som kan diskvalifisere en som fallskjermhopper.
EikeOak Skrevet 8. mai 2011 #4 Skrevet 8. mai 2011 Fant denne. Ser ut som at det er endel som må sjekkes, spesielt lunger. Men en "normalt" frisk person vil ikke ha problemer med å komme seg gjennom. Hvis noen er nyskjerrig er det bare å sende en PM, så skal jeg fortelle hvordan det gikk når jeg har tatt legesjekken en gang i nærmere fremtid.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2011 #5 Skrevet 8. mai 2011 TS her. Jeg tok legetesten. Jeg måtte sjekke lungene mine (som var i tipptopp form), sjekke hvordan jeg reagerte ved hyperventilering (altså, jeg måtte hyperventilere i 3 minutter), han sjekket noe balansegreier, hjertet mitt og blodtrykket. Vi gikk gjennom et skjema der jeg skulle svare på spørsmål ang tidligere plager/sykdommer. Jeg hadde et lite hull på den ene trommehinnen min fra tandemhoppet jeg tok en uke tidligere (hoppet med tette bihuler, ingen god idé), så han sa at jeg burde få øret sjekket etter en uke til for å se om det hadde grodd. Jeg hadde også bihulebetennelse da jeg ble sjekket (lurer på om jeg fortsatt har det, gahhhhhhh), men jeg fikk fortsatt godkjent legeattest da. Så var det bare å passe på at jeg ikke hopper når jeg er tett. Skal til legen i morgen og sjekke øret, kommer tilbake med en tilbakemelding etter det Ønsk meg lykke til! Det var forresten det legeskjemaet over her jeg tok med meg til legetimen, noe legen også spurte etter.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2011 #6 Skrevet 9. mai 2011 Yay, hullet i trommehinna har grodd. Fikk beskjed om å utligne trykket i ørene flere ganger om dagen for en grunn jeg ikke husker, og bruke Otrivin før jeg skal hoppe. Legen mente det var helt trygt å begynne med hoppingen Så da var det bare å bestemme seg for AFF-kurs eller linekurs. Linekurs kan jeg ta her hjemme, AFF-kurs må jeg reise for å ta, kan reise nå på fredag, men det er meldt så dritt vær! Så jeg vet ikke...
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2011 #7 Skrevet 9. mai 2011 Og daaaaaa har jeg meldt meg på AFF-kurs. Haha. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2011 #8 Skrevet 20. juni 2011 TS her. AFF-kurset var fantastisk! Anbefaler det virkelig!
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2011 #10 Skrevet 21. juni 2011 hadde du noen gang frykt for å dø? Ja, rett før en landing, men det gikk helt fint! Slo hodet litt, men ingenting alvorlig og kunne hoppe videre dagen etterpå. Ellers hadde jeg ingen frykt for å dø, nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå