AnonymBruker Skrevet 24. april 2011 #1 Del Skrevet 24. april 2011 Grillsesongen er i gang, og jeg regner med det blir litt potetsalat fremover. Hva er din favoritt? Selv elsker jeg både sylteagurk og eple i potetsalat, men velger gjerne bare en av delene når vi har gjester. I tillegg har jeg vårløk, rømme/kesam og litt majones i. Har dere forresten noen favoritt når det gjelder selve poteten? Mandelpotet eller nypotet kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 24. april 2011 #2 Del Skrevet 24. april 2011 Jeg lager flere typer potetsalat, men favoritten er kokte poteter, rødløk, mais, hardkokt egg og gressløk blandet med like mengder rømme og hjemmelaget majones (viktig at det er hjemmelaget, det er det som gjør hele smaken) og så salt og pepper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Belle Skrevet 25. april 2011 #3 Del Skrevet 25. april 2011 Min favoritt: vårløk, dill(!), sennepp, olje, sitronsaft, salt og pepper. Før gikk det mer i den mer tradisjonelle typen med: rømme, majones, vårløk/gressløk, sennep, salt og pepper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Consensio Skrevet 25. april 2011 #4 Del Skrevet 25. april 2011 Til vanlig lager jeg denne: Kokte poteter i store biter Rødløk Gressløk Majones Rømme Salt og pepper +en hemmelig ingrediens som løfter smaken. Andre ganger hender det at jeg lager potetsalat med slike bittesmå poteter (husker ikke hva de heter). Koker dem med skall, har over olivenolje, krydder, litt hakket løk, også har jeg oppi noen blomster (som jeg også selvfølgelig ikke husker hva heter) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 25. april 2011 #5 Del Skrevet 25. april 2011 Nå ble jeg sulten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 25. april 2011 #6 Del Skrevet 25. april 2011 Skjær gode (Amadine eller mandel) poteter i skiver og kok de lett møre. Avkjøl. Lag en dressing av olje, revet hvitløk, sitron, salt og pepper. Bland potetene med dressing og masse hakket vårløk og gressløk. Nydelig til grillmat og spekemat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatteLatte Skrevet 25. april 2011 #7 Del Skrevet 25. april 2011 Denne er fra "Stiansen til hverdags" og er kjempegod: 4 pers: 800 g poteter 3 dl rømme eller creme fraiche 1 dl majones 1,5 ss hvitvinseddik 1,5 ss sukker 10 dråper tabasco 1 ss HP-saus 1 ts salt 1/2 purre 1 bunt gressløk Min favoritt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 25. april 2011 #8 Del Skrevet 25. april 2011 Veldig enkel variant uten majones eller olje. Min favoritt. Dressing: 1 beger lettrømme (3 dl) 3 ss vanlig eddik (brun, 7%) 3 ts sukker 0.5 ts salt 1 fedd most eller finhakket hvitløk om ønskelig 6-7 kokte og avkjølte poteter i skiver (gjerne Amadine om mulig) litt stangselleri i biter om ønskelig, pynt med gressløk eller kruspersille. Serveres kjøleskapskald. Holder seg greit i kjøleskap ett par dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heloise Skrevet 25. april 2011 #9 Del Skrevet 25. april 2011 Mmm jeg elsker potetsalat! Følger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2011 #10 Del Skrevet 25. april 2011 TS her. Takk for alle svar!! Namm.... Det blir nok potetsalat og grillmat til middag i morgen! Har en del kokte egg til overs fra frokosten, så skal teste ut det i potetsalat for første gang. Kom gjerne med flere tips! Blir aldri lei av grillmat-tilbehør-snakk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå