Gå til innhold

Mange spørsmål

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har så mange spørsmål akkurat nå. Kanskje noen av dere kan hjelpe meg litt?

Antall gjester: ca. 85

Mat: Tapas

1. Hvor mye drikke må vi beregne per person?

2. Hva slags type drikke "må" vi helst ha?

3. Hvor mange kaker trengs?

Jeg hadde jo mange flere spørsmål, men de forsvant. Får komme tilbake med de.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Kommer an på om du kun mener middagen, men også festen i etterkant (hvis dere skal ha fri bar eller ikke). Dette varierer jo selvsagt ift hvor mange gjester du skal ha, men jeg ville kanskje regnet en halv flaske med vin til hver? Vi skal ha fire retters-middag og regner ihvertfall fire glass under middagen, men det blir nok sikkert mer enn det. Allikevel, fordi en del ikke drikker alkohol blir nok gjennomsnittet fire glass tenker jeg (i tillegg kommer altså mineralvann). For å finne ut hvor mye du trenger til festen kan denne være til god hjelp. Jeg har dog funnet ut at den tar nok litt i, spesielt for vårt vedkommende hvor festen består av flest middelaldrende folk som ikke drikker så voldsomt. Dere må se an gjestene, er det mange som er yngre (f.eks under 25 år)? De yngre har jo ofte en tendens til å drikke mer alkohol enn de eldre (men her varierer jo det selvsagt mye).

2. Det må man selv bestemme, noen velger å ikke servere alkohol, andre ikke. Vi skal ha velkomsdrink som blir champagne, deretter blir det vin til middagen (og alkoholfritt til de som vil ha, deriblant meg selv), kaffe avec og fri bar etter middagen. Da er det stedet vi leier som bestemmer, men det går i ulike typer likører, whiskey, konjakk, vin, øl, mineralvann osv.

3. Tja, det er jo noen som mener at man kun trenger bryllupskaka, andre vil ha et bugnende kakebord. Vi tilhører de siste. Vi skal ha ca 50 gjester, og da skal vi ha ihvertfall 10 kaker i tillegg til bryllupskaken. For oss er det viktig at våre gjester har mye å velge mellom og kan kose seg skikkelig. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...