Gå til innhold

Salmiakklukt fra underlivet.. :(

Gjest Anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym

Har en tid slitt med salmiakklukt fra underlivet (ikke noe fiskelukt, som noen sier de kjenner når de har bakteriell vaginose, så regner med at det ikke er dette), og er livredd for å gå til legen. Vil derfor høre om noen av dere har erfaring med eller vet hva dette kan være, i tilfelle dette er noe jeg kan behandle selv uten å måtte la en fremmed se på underlivet mitt.

Jeg har ikke hatt samleie med noen før.

Lukten kommer et par-tre timer etter at jeg har dusjet, og blir bare verre utover dagen. Trusen blir ganske våt.. har derfor brukt bind over en periode nå.

Lurte bare på om noen hadde noen forslag jeg kan se på før jeg evt. må til en lege.. Har ikke prøvd noe for dette, bare vasker daglig med rent vann i dusjen.

Opplever aldri kløe eller svie. Kun lukten av salmiakk..

:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

bakteriell vaginose likevel. alkaliske lukter. men du, ikke vær redd for å gå til lege, de er borti dette hver dag og har løsninger for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro urinlekkasje?

Jeg har også lurt på urinlekkasje.. Er bare 25 men det kan vel oppstå likevel.

AnonymBruker: har bare hørt at det ikke lukter slik.. men fiskelukt. så skjønner ikke helt. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel mindre skummelt å gå til legen enn å ha salmiakklukt i underlivet...? :klemmer:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel mindre skummelt å gå til legen enn å ha salmiakklukt i underlivet...? :klemmer:

Du kan så si.. men nei :( Har alltid vært livredd for det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo selvfølgelig mye bedre å ha et underliv som er litt sykt, enn å ta turen til legen for å få et friskt underliv igjen.. .:roll:

Enkelt og greit, kom deg til legen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hmm, kjente slik lukt fra samboeren min av og til. Spesielt da han hadde utløsning. Vet ikke om det er noe forskjell på menn og kvinner akkurat på dette området, men selv mistenker jeg at det er pga. hans matvaner. Han sliter litt med magen og tørr ikke alltid spise mye av det vi vil betegne som "sunt". Diverse grønnsaker,frukt, youghurt, fiberrik kost. Spiste kanskje litt for mye syrlige varer også, syltagurk, løk, sitron, øl osv. Men dette blir selvfølgelig bare spekulasjoner. Det beste er å ta en tur til legen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har også lurt på urinlekkasje.. Er bare 25 men det kan vel oppstå likevel.

AnonymBruker: har bare hørt at det ikke lukter slik.. men fiskelukt. så skjønner ikke helt. :/

det kan rett og slett lukte litt forskjellig! rart med det :) men primært fiskelukt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eneste måten du kan få hjelp til dette er ved å gå til legen. Hvis det allerede har vart over en liten periode, så vil det nok ikke bare plutselig gå over av seg selv.

Jeg har vært hos legen med de rareste ting, men aldri er det første gang han har opplevd lignende. Aldri rynker han på nesa heller. Han trenger ikke å lukte mellom beina dine akkurat, bare fortell han hva greia er, så skal nok det gå bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trådstarter

Ok, folkens, takk for råd til alle sammen.. Jeg er jo livredd for å gå til legen om det handler om å bli tatt på uten klær, pga ting jeg har opplevd regner jeg med, men, er ikke for å være vanskelig, eller fordi jeg er "litt redd".

Men har tenkt litt nå og skal gå til legen og spørre om det, så kan jeg jo se hva som skjer da.. I første omgang evt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær tydelig mot legen at en eventuel GU skjer ikke før DU ber om det, så går det seg nok til. Godtar h'n ikke det, bytt.

Men frem til du får time. Begynn med knipeøvelser, og om du ikke barberer deg, prøv det og se om det fjerner lukten. Jeg kan lukte "rart" om jeg har full busk, trolig pga urin og ulike rester som samler seg der. Lukten er ikke vond på noen måte, men i dagens svettehysteriske samfunn er det noe man kan reagere på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

du kan be om at du har noen med deg inne på rommet, "kontordamen" eller sykepleier, alt etter hvem som jobber der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær tydelig mot legen at en eventuel GU skjer ikke før DU ber om det, så går det seg nok til. Godtar h'n ikke det, bytt.

Men frem til du får time. Begynn med knipeøvelser, og om du ikke barberer deg, prøv det og se om det fjerner lukten. Jeg kan lukte "rart" om jeg har full busk, trolig pga urin og ulike rester som samler seg der. Lukten er ikke vond på noen måte, men i dagens svettehysteriske samfunn er det noe man kan reagere på.

Tusen takk for rådene! Skal prøve knipeøvelser. Jeg har også prøvd å stoppe tissingen når jeg er på do, for så å tisse igjen, holde igjen, osv osv., og merker at når jeg stopper tissingen kan det faktisk ta flere sekunder fra jeg kjenner jeg holder igjen og til det stopper, føles som at det ikke stemmer helt.. føles som at jeg burde klare holde det mye bedre igjen for å si det sånn. Prøvde det for første gang i dag.. Jeg barberer aldri bort alt, men kan ikke skade å prøve. Selv om jeg vet lukten er mye sterkere enn jeg noe som vil komme av det du nevner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trådstarter

du kan be om at du har noen med deg inne på rommet, "kontordamen" eller sykepleier, alt etter hvem som jobber der

Takk, skal vurdere det evt.. har heldigvis en kvinnelig lege (orker ikke mann)..

beklager feil brukernavn i forrige svar.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg tenker også urinlekasje. Urin lukter salmiakk etter en stund om det er litt innestengt, noe det fort kan bli når man går med fuktig truse hele dagen.

Prøv å trene bekkenbunnen, men husk at det ikke vil virke på alle som først har fått lekasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trådstarter

Jeg tenker også urinlekasje. Urin lukter salmiakk etter en stund om det er litt innestengt, noe det fort kan bli når man går med fuktig truse hele dagen.

Prøv å trene bekkenbunnen, men husk at det ikke vil virke på alle som først har fått lekasje.

Takk for tips, ser at det kan være en mulighet.. i og med at det ikke lukter nedentil etter vask og før det har gått en tid (var det fra skjeden ville det jo luktet derfra også).. beklager detaljer :/ Skal lese mer om det og så gå til legen for en prat.. puhhh :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trådstarter

Takk for tips, ser at det kan være en mulighet.. i og med at det ikke lukter nedentil etter vask og før det har gått en tid (var det fra skjeden ville det jo luktet derfra også).. beklager detaljer :/ Skal lese mer om det og så gå til legen for en prat.. puhhh :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...