Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har alltid hatt litt problemer med uren hud, men etter at jeg ble gravid har det eksplodert skikkelig. Nå er det ikke bare i ansiktet, men på brystet og bak på ryggen. Jeg syns det er utrolig pinlig, og kjenner at jeg ikke kommer til å gå ut i bikini til sommeren om jeg skal bli seende sånn ut. Så derfor lurer jeg på om du har noen tips? Hørt om både Jojobaolje og noe nattlysolje greier ;P Men aner ikke hva det er eller hvor jeg får tak i noe som det. Er både sorte prikker og hormonelle kviser. *rødmer*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor langt ute i graviditeten er du? Da jeg var gravid husker jeg at huden min som ellers trøbler en del, ble veldig fin og holdt seg slik under graviditeten. Ikke før etterpå begynte det å komme utbrudd igjen.

Skrevet

Er 15 uker i dag faktisk..

AnonymBruker
Skrevet

Kutt ut sukker og dritmat, og spis MYE friske grønne grønnsaker!

Skrevet

Kutt ut sukker og dritmat, og spis MYE friske grønne grønnsaker!

Det er jeg fullt klar over. Spiste mye mer dritmat og sukker før jeg var gravid, nå klarer jeg nesten ikke spise det for jeg blir så stappa for å si det sånn. Så tror ikke det har noe med maten jeg stapper i munnen å gjøre vertfall...

AnonymBruker
Skrevet

Det er jeg fullt klar over. Spiste mye mer dritmat og sukker før jeg var gravid, nå klarer jeg nesten ikke spise det for jeg blir så stappa for å si det sånn. Så tror ikke det har noe med maten jeg stapper i munnen å gjøre vertfall...

Hva spiser og drikker du da?

AnonymBruker
Skrevet

Eh, hva du spiser har jo ingenting å si! Hun er gravid, det er jo snakk om hormonelle kviser. Hun skrev jo til og med at hun spiser mindre drittmat nå enn før hun ble gravid.

Jeg har ikke så mange gode tips til deg desverre, slet med det samme selv. Jeg husker helt i begynnelsen så fikk helt ren hud, og jeg var så glad og tenkte at det var flott å være gravid, til trodd for kvalmen og trøttheten, fordi huden min så jo perfekt ut! Men det varte bare ett par uker, så sa det pang, og huden var verre enn aldri før! Kjøp deg noen skikkelige renseprodukter, det kan hjelpe litt. Og nå er det jo snart sommer, så det kan hende at sola hjelper litt på også :) Vet at et er utrolig kjipt når du er midt oppi det, men prøv å tenk at det bare er for en periode.

Skrevet

Efamol nattlysolje har hjulpet meg en del, men du må gå på det en stund for å se virkingen. Jeg vet ikke om du som er gravid kan bruke det. Du kan høre på helsekost. Yasi har skrevet en super omtale om den som du kan lese her Min lenke. Jeg sliter selv med hormonelle kviser og vet at maten jeg spiser ikke ahr noe med kvisene å gjøre føler at efamol roer ned mine hormoner :fnise: Jeg merker stor forskjell etter at jeg begynte på de. Jojobaolje skal også hjelpe på kviser, men vet ikke om det funker på hormonelle. Jojobaolje skal hvertfall få huden til å produsere mindre talg.

Skrevet

Det varierer veldig. Men var ikke kostholdsråd jeg var ute etter her da..

Skrevet

Eh, hva du spiser har jo ingenting å si! Hun er gravid, det er jo snakk om hormonelle kviser. Hun skrev jo til og med at hun spiser mindre drittmat nå enn før hun ble gravid.

Jeg har ikke så mange gode tips til deg desverre, slet med det samme selv. Jeg husker helt i begynnelsen så fikk helt ren hud, og jeg var så glad og tenkte at det var flott å være gravid, til trodd for kvalmen og trøttheten, fordi huden min så jo perfekt ut! Men det varte bare ett par uker, så sa det pang, og huden var verre enn aldri før! Kjøp deg noen skikkelige renseprodukter, det kan hjelpe litt. Og nå er det jo snart sommer, så det kan hende at sola hjelper litt på også :) Vet at et er utrolig kjipt når du er midt oppi det, men prøv å tenk at det bare er for en periode.

Hehe, skal ikke være greit ;P

Når du sier at du helt i begynnelsen fikk veldig fin hud så tror jeg neimen meg jeg og gjorde det når jeg tenker tilbake. Men det var før jeg viste at jeg var gravid- med en gang. Og nå har det sakt pang her og, og jeg føler meg helt grusom. Har noen gode renseprodukter som jeg bruker daglig, men tror huden min er blitt "imun" mot dem, så kanskje på tide å prøve noen nye.. Noen å anbefalle kanskje?? Sola hjelper på, det merket jeg på ansiktet med helgen når det var så fint påskevær :) Så får håpe på en solrik sommer :D

Skrevet

Efamol nattlysolje har hjulpet meg en del, men du må gå på det en stund for å se virkingen. Jeg vet ikke om du som er gravid kan bruke det. Du kan høre på helsekost. Yasi har skrevet en super omtale om den som du kan lese her Min lenke. Jeg sliter selv med hormonelle kviser og vet at maten jeg spiser ikke ahr noe med kvisene å gjøre føler at efamol roer ned mine hormoner :fnise: Jeg merker stor forskjell etter at jeg begynte på de. Jojobaolje skal også hjelpe på kviser, men vet ikke om det funker på hormonelle. Jojobaolje skal hvertfall få huden til å produsere mindre talg.

Nei, ikke aner jeg. Men de bør jo vite det på helsekosten ja :) Er det jeg og føler- og vet. Maten jeg spiser påvirker ikke huden min. Får ikke mer av å spise usunt, men heller ikke mindre av å være bevisst.

Skrevet

Åh, da er det en jentebaby du skal få! :babyjente: Det har jeg lært på KG :fnise:

Skrevet

Åh, da er det en jentebaby du skal få! :babyjente: Det har jeg lært på KG :fnise:

Hahaha det har jeg også hørt.AT man ser penere ut med gutte baby enn jente baby:) Stemte hvertfall på søsteren min. Når hun gikk gravid med jenta så hun ikke ut, masse flekker og kviser i ansiktet med gutten strålte huden hennes og helt kvisefri.

Skrevet

Hehe, blir spennende å se på ultralyd da om det stemmer ;P Kan lære mye rart her inne har jeg funnet ut :ler:

Skrevet

Hahaha det har jeg også hørt.AT man ser penere ut med gutte baby enn jente baby:) Stemte hvertfall på søsteren min. Når hun gikk gravid med jenta så hun ikke ut, masse flekker og kviser i ansiktet med gutten strålte huden hennes og helt kvisefri.

Hehe, rare greier det dere..

Skrevet

Selv om urenhetene skyldes hormoner, kan du jo hjelpe på situasjonen med å bruke riktig og funksjonell hudpleie. Noe av det som fungerer best mot uren hud, er produkter som inneholder salisylsyre eller vitamin A. Men, det er ikke alt man kan bruke som gravid (bl.a. ikke vitamin A). Jeg ville tatt en tur innom hudpleier, gjerne en som fører produkter innen mer medisinsk hudpleie. Det beste er å få råd av noen som kan se på huden din.

Skrevet

Jeg sliter veldig med det samme, men er bare i uke 7. For to-tre uker sider bare ble det skikkelig ille sånn over natten egentlig, og det har bare blitt verre med tiden. Renser skikkelig både morgen og kveld, drikker mye vann osv osv. Aner ikke hvor jeg skal gjøre av meg!

Skrevet

Selv om urenhetene skyldes hormoner, kan du jo hjelpe på situasjonen med å bruke riktig og funksjonell hudpleie. Noe av det som fungerer best mot uren hud, er produkter som inneholder salisylsyre eller vitamin A. Men, det er ikke alt man kan bruke som gravid (bl.a. ikke vitamin A). Jeg ville tatt en tur innom hudpleier, gjerne en som fører produkter innen mer medisinsk hudpleie. Det beste er å få råd av noen som kan se på huden din.

Har veldig gode renseprodukter, både fra decleor og MD f. men det ser ikke ut til å knekke problemet denne gangen.

Skrevet

Jeg sliter veldig med det samme, men er bare i uke 7. For to-tre uker sider bare ble det skikkelig ille sånn over natten egentlig, og det har bare blitt verre med tiden. Renser skikkelig både morgen og kveld, drikker mye vann osv osv. Aner ikke hvor jeg skal gjøre av meg!

Årh, det er noe drit. Skal i konfirmasjon i morgen og neste helg, kjenner jeg gruuuer meg skikkelig. Ser ikke ut. Og nå som det er så fint vær så er det veldig vanskelig å kle seg. Burde gått i singlett eller ligget på terrassen og solt meg i bikini, men her er det ikke bare bare å vrenge av seg klærne.

Var som du sier her og, skikkelig ille over natten. Så at det ikke er maten som påvirker er jeg veldig sikker på. Frustrerende. Om du finner en god løsning får du hyle ut, så skal jeg gjøre det samme :)

Skrevet

^Det skal jeg absolutt gjøre! :)

Har de siste dagene hevet på med tykke lag basiron før jeg legger meg, men det har jo bare gjort huden min tørr og rød nå i tillegg, så tror det er på tide å legge bort det alternativet nå! :filer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...