Gå til innhold

Morgengave til henne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg gifter meg med min vakre brud i juni (vi er to jenter), og sliter litt med morgengave. Hun er en jente-jente som liker diamanter og vakre ting, men har også hatt en ødelagt telefon i et års tid og har veldig lyst på en iphone. Men jeg vet ikke om det er kjedelig å få en iphone i morgengave? Vil jo helst at det skal være noe symbolsk og minneverdig for akkurat DEN dagen, den første morgenen i resten av vårt liv. Noen synspunkter på dette? Hvor mye pleier man å bruke på en slik gave? Jeg er student, men tenkte kanskje 5-6000.. vil et lite gullhjerte, kunstverk eller lignende være ok å evt gi ved siden av iphonen? Hmm.... takknemmlig for innspill! Selv om jeg er jente selv hadde det vært fint å høre hva andre jenter mener..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke hatt en iphone som morgen gave, ville hatt noe som jeg alltid kommer til ha, noe som betyr noe. Ville heller satset på et siamant kjede eller noe sånn. Det kan jo godt hende dere får penger i bryllupsgave, så da kan dere kanskje kjøpe ny tlf til henne da? :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er en flott gave jeg da, hvis det er det hun ønsker seg. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

AnonymBruker
Skrevet

På én side tror jeg hun vil bli veldig glad for iPhonen, da den i grunn er litt mer enn bare en telefon, og en praktisk og morsom gave som hun vil bruke hver dag.

På en annen side skjønner jeg at du gjerne vil gi noe romantisk og spesielt, som hun kan ha og bruke for alltid og som vil forbli et flott minne fra en såpass sentral og viktig dag i livene deres. Men det kan jo også være et alternativ å gi en rimelig, men romantisk og gjennomtenkt gave ved siden av? Dette kan jo være alt fra et innrammet bilde, dikt, etc. Disse er jo ganske varige. Men et smykke eller lignende vil hun jo kunne ha og bruke så og si for alltid.

Noe som ville vært litt originalt hadde jo vært å kjøpe en flaske årgangsvin, av typen som er beregnet å lagres i 10-20 år, og legge ved en lapp om at denne kan dere åpne på bryllupsdagen deres om så og så mange år. :)

AnonymBruker
Skrevet

nei... ikke iphone i morgengave... etter min mening, selv om hun øsnker seg det... ikke romantisk!

Skrevet

Hei :)

Jeg syns personlig at en mobil ikke et passende morgengave.

Den kommer etterhvert til å bli lagt i en skuff når det kommer en ny variant på markedet el.l. Noe som er litt trist sånn sett...

Min mening er at gaven enten er noe man kan ha for alltid, feks et smykke, eller en spesiell opplevelse som vedkommende har drømt om el.l.

Men for all del, alle er vi forskjellige :)

Personlig fikk jeg et nydelig, tidløst smykke som jeg er glad for at jeg kan bruke resten av livet/kan arves av barn :)

Skrevet

Jeg får plutselig ikke til å redigere innlegget mitt, så da blir det et i tillegg.

Glemte helt å svare ang de andre forslagene dine!

Kanskje du kan gi feks hjertesmykket eller kunsten du foreslår som "hovedgave", og iphonen som en "ekstra-gave"?

Syns både smykke og kunst et en flott gave, uavhengig av prisen på det!

Personlig hadde jeg syns det hadde vært veldig trist den dagen man trenger ny mobil (og den dagen vil jo komme), men hvis telefonen kun er i tillegg til en annen gave, så blir det litt annerledes. Om det var logisk forklart.. :fnise:

Skrevet

Et eksklusivt fotoalbum av god kvalitet, som enda ikke har noen bilder inni enda... eller kanskje bare ett?

Eller hvis hun er av den kreative typen kan du invistere i et godt speilreflekskamera.

Men et tidløst, pent smykke er også absolutt et bra valg.

Hvis hun er glad i søtsaker (som jenter flest er :fnise: ), kan du kjøpe en skikkelig fin, eksklusiv sjokoladekake som dere kan nyte sammen om morgenen! Kanskje med en romantisk beskjed på toppen?(DET hadde jeg likt iallefall!)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke en mobil passer som morgengave. Morgengave bør i mine øyne være noe mer varig, enten er fysisk varig gjenstand eller en opplevelse som gir varige minner.

Kommer jo helt ann på hva hun ønsker seg, og hva slags person hun er men f.eks smykke, klokke, speilreflekskamera, fotoalbum som nevnt over synes jeg var et bra forslag, bilde/kunst, symaskin eller en opplevelse som kan være alt fra kurs (gjerne som dere begge kan gå på) i dans/språk/foto/matlaging - et el annet som kan gi grunnlag for en fremtidig felles hobby, reise et eller annet sted, noe sport at typen fallskjermhopp el

Skrevet

Hvis dere får noen pengegaver i bryllupet så kan dere heller bruke de på iphone? Jeg er enig med de over i at morgengave bør være noe varig. Kunst/smykker eller hva med noen kule bilder av/deg dere tatt av en fotograf, litt sexy men ikke harry.

Skrevet

Takk for fine innspill:) Jeg har vel nå bestemt meg for at iphonen får vente. Kanskje jeg kan sponse litt på den i bursdagsgave i stedet eventuelt.

Tror jeg går for noen fine øredobber som står til gifteringen og et kunstverk, som sier noe om oss og fremtiden:)

• Liker 1
Skrevet

Takk for fine innspill:) Jeg har vel nå bestemt meg for at iphonen får vente. Kanskje jeg kan sponse litt på den i bursdagsgave i stedet eventuelt.

Tror jeg går for noen fine øredobber som står til gifteringen og et kunstverk, som sier noe om oss og fremtiden:)

Da tror jeg hun blir kjempeglad :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...