AnonymBruker Skrevet 24. april 2011 #1 Skrevet 24. april 2011 På grunn av skade så er anklene mine blitt svake. Trodde først det bare var en, men nå har jeg vrikket den andre også. Bare en tur i skogen på fine stier. Ergo så må jeg få trent opp anklene. Jeg ønsker jo å kunne gå i marka samt å forhindre at jeg detter. Jeg har ingen aning om trening for ustabile ankler. Forslag? Nina
Gjest Applestore Skrevet 24. april 2011 #2 Skrevet 24. april 2011 Balansering på bosuball, kan vel være fint for å trene opp anklene. Vet du hva som er "galt" der?
AnonymBruker Skrevet 24. april 2011 #3 Skrevet 24. april 2011 Var en skade som gjorde at jeg ikke på krykker i flere måneder. Erfarte at da ble ikke bare skadestedet svakt, men også hele benet. Ble litt "skremt" da jeg ødela en ankel nå i påsken pga svakhet. Blir nesten sånn at jeg er redd for å gå i marka alene. Ergo så må jeg gjøre noe med det. Vet at Bosuball kan fungere, men da må den kjøpes først. Litt stramt økonomisk nå så om det er andre muligheter så hadde det vært fint.
Pippi92 Skrevet 24. april 2011 #4 Skrevet 24. april 2011 Du bør absolutt trene balanse. Det finnes slike balanseputer og brett som du kan trene på. Kanskje det kan være lurt å trene litt styrke i anklene også.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2011 #5 Skrevet 24. april 2011 Stemmer det pippi92 at både styrke og balanse bør trenes, men jeg anså det som det samme. Økt styrke gir jo bedre stabilitet og dermed bedre balanse og vice versa. TS
Wiggins Skrevet 24. april 2011 #6 Skrevet 24. april 2011 På grunn av skade så er anklene mine blitt svake. Trodde først det bare var en, men nå har jeg vrikket den andre også. Bare en tur i skogen på fine stier. Ergo så må jeg få trent opp anklene. Jeg ønsker jo å kunne gå i marka samt å forhindre at jeg detter. Jeg har ingen aning om trening for ustabile ankler. Forslag? Nina Balansebrett eller balansepute er bra trening, men du kan også med fordel gjøre følgende øvelse: Løft det ene beinet litt, så går du sakte opp på tå, med hovedvekten på stortåa, og så sakte ned på hælen igjen. Det styrker muskulaturen på innsiden av leggen. Ta så mange du klarer, klarer du 30 er det veldig bra, så hviler du litt før du tar en ny serie. Om du klarer tre serier med 30 repitisjoner i hver er du sterk så det holder. Gjørd dette med begge bein.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå