Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble sammen med ei jente for 3 måneder siden, men går rundt å føler en slags knute i magen av irritasjon og frustrasjon som jeg bare lurer på om jeg er nødt til å konfrontere henne med. Det har seg sånn at hun ofte forteller meg hva som har skjedd i løpet av dagen sin, og hun forteller ofte om den "creepye" taxisjåføren, eller han hun sitter sammen med på universitet som stinker, eller hu tøset som ligger rundt med alle. Ofte kan hun si "æsj, jeg så den ekle fyren da jeg var i butikken osv". Er vi ute sammen kan hun peke ut folk og snakke stygt om dem, alt i fra hva de har på seg, til hvor mye de veier, til hvordan de ser ut, og dette sier hun alltid til meg.

Min forrige var også sånn, skulle alltid snakke om mennesker hun hadde sett eller kjente, og jeg brukte og fortelle henen at jeg ikke gadd å høre om slikt og det endte til slutt med brudd. Forklaringen var vel den at hun følte hun ikke kunne dele noen ting med meg fordi jeg bare kritiserte henne, men hvilken interesse har jeg av å høre om dette? En ting er at det er ubehagelig å høre mennesker snakke stygt om andre, det andre er at jeg mister tillit til folk som gjør sånn. Når begynner hun å baksnakke meg liksom?

Er dette noe man bare må leve med når man er sammen med ei jente? Er alle damer sånn at de baksnakker og betror all slags sladder til typen? Jeg kjenner jeg har fått sånn passe nok av det. har lyst til å konfrontere henne, men også redd for å miste henne om jeg gjør det for jeg er veldig gla i henne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble sammen med ei jente for 3 måneder siden, men går rundt å føler en slags knute i magen av irritasjon og frustrasjon som jeg bare lurer på om jeg er nødt til å konfrontere henne med. Det har seg sånn at hun ofte forteller meg hva som har skjedd i løpet av dagen sin, og hun forteller ofte om den "creepye" taxisjåføren, eller han hun sitter sammen med på universitet som stinker, eller hu tøset som ligger rundt med alle. Ofte kan hun si "æsj, jeg så den ekle fyren da jeg var i butikken osv". Er vi ute sammen kan hun peke ut folk og snakke stygt om dem, alt i fra hva de har på seg, til hvor mye de veier, til hvordan de ser ut, og dette sier hun alltid til meg.

Min forrige var også sånn, skulle alltid snakke om mennesker hun hadde sett eller kjente, og jeg brukte og fortelle henen at jeg ikke gadd å høre om slikt og det endte til slutt med brudd. Forklaringen var vel den at hun følte hun ikke kunne dele noen ting med meg fordi jeg bare kritiserte henne, men hvilken interesse har jeg av å høre om dette? En ting er at det er ubehagelig å høre mennesker snakke stygt om andre, det andre er at jeg mister tillit til folk som gjør sånn. Når begynner hun å baksnakke meg liksom?

Er dette noe man bare må leve med når man er sammen med ei jente? Er alle damer sånn at de baksnakker og betror all slags sladder til typen? Jeg kjenner jeg har fått sånn passe nok av det. har lyst til å konfrontere henne, men også redd for å miste henne om jeg gjør det for jeg er veldig gla i henne.

Huff dette er ikke bra, slike jenter det som kalles SLADREKJERRINGER.

Blir det slutt mellom dere,er det du som er tema. Hvor dåelig elsker du er, hvor liten pikk du har ovs.

Ville tatt det opp med henne, jeg ville uansett gjort det slutt.

Ville aldri inneldet forhold til slik dame.

Skrevet

Nå er det jo ikke bare jenter som noen ganger har et stort behov for å sladre og kommentere andre. Har en god kompis som alltid skal snakke stygt om noen i klassen/ noen han kjenner. Og det er så kjedelig å høre på.

Skrevet

På spørsmålet ditt, må du bare vende deg til det? Ja! Du kommer ikke til å få mye sympati her og de fleste damene som leser dette kjenner seg vel selv igjen i dette og det blir nok du som blir "dusten" i denne tråden og ikke frøkenen din. Sorry mac, men gossip og nedrakking av andre er noe jenter lever for.

Gjest Raindrops
Skrevet

Det er ikke noe du må lære deg å leve med, finn deg en annen dame eller ta det opp med henne. Det er en uting å snakke stygt om andre hele tiden, og jeg skjønner ikke at de som gjør det ikke merker selv hvor negative og sure de fremstår.

Gjest fireflies
Skrevet

Spørs om hun ikke har dårlig selvtillig og derfor bevisst snakker dritt om alt og alle for å selv kunne føle seg bedre. Hvis du i tillegg bekrefter det hun sier, så heves nok selvfølelsen hennes en god del hakk. Slike folk vil aldri forandre seg. Tror jeg.

Gjest PsykologiStudent
Skrevet

Hun snakker dritt og nedsettende om andre for å føle seg bedre selv.

Om hun snakker dritt om noen er det fordi hun ser på de som bedre enn seg selv, og hun må finne noe negativt og usaklig om dem for å rakke ned på de. Folk som oppfører seg sånn har dårlig selvtillit så bare fortell henne hva du synes om det så kanskje hun lærer.

Hun føler seg trolig mindreverdig og har mindreverdighetskomplekser.

• Liker 1
Gjest Anjelika
Skrevet

Høres ut som dere er en dårlig match og går mot samme skjebne som med eksen din.

Selv slenger jeg en del dritt, så da må jeg ha en like misantropisk kjæreste. Hadde nok ikke holdt lenge med en som syntes det var kjedelig, ufint eller tolket det som at jeg var i overkant negativ og sur. For det er jeg ikke, jeg har bare en tørrvittig, svart humor og synes det er normalt å dele sine mindre positive opplevelser med andre mennesker i hverdagen. Hvis jeg møter en creepy taxisjåfør eller sitter ved siden av en fyr på flyet som stinker, stjeler armlenet og snorker så må jeg kunne fortelle dette til kjæresten min slik at vi kan uffe oss litt og le av det sammen. For meg så er det viktig ikke bare at vi liker de samme tingene men at vi også misliker det samme. Baksnakking skaper mange bånd.

Nå er jeg kanskje ikke like ekstrem som dama di, jeg har også vært borti de som må påpeke alle slags idiotiske ting med utseende til folk vi går forbi på gata og det kan fort bli i overkant.

• Liker 2
Gjest Rampunge
Skrevet

Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss other people. - E. Roosevelt

• Liker 3
Skrevet

Du har møtt feil type jenter. Jeg har kuttet ut kontakten med venninner av samme årsak som du beskriver her. Ta alvorspraten med henne du.

Gjest Trolltausa
Skrevet

Nei det synes jeg ikke du skal akseptere.

Misliker du det, gjør du som meg (og mange andre med meg) har gjort før deg, si i fra om at du finner baksnakking og sladder uinteressant, og vri samtalen over på ting du ønsker å snakke om.

Er hun oppegående, tar hun hintet temmelig kjapt.

Skrevet

Snakk med henne om det.....på en måte der hun ikke føler seg kritisert og dum.

Jeg kjenner en dame som er slik. Hun snakker negativt om naboen som går i for korte skjørt, familiemedlemmer som kjøper samme gardiner som henne etter å ha vært på besøk, folk som bruker penger uvettig..you name it. Alt og alle kritiseres og snakkes om.

Ellers er hun en smilende, søt og flott dame.

Jeg skulle ønske for hennes del at hun framsto som litt mere raus til sine omgivelser.

Hadde jeg vært hennes mann hadde jeg blitt nedstemt av all negativiteten.

Prøv å vinkle det sånn at hun skjønner at det kommer henne til gode å være litt mere positiv. At hun fremstår som negativ med snakket sitt.

Du kan jo lett komme inn på temaet ved å begynne å snakke om Framsnakking som er sånn i vinden nå. Begynn gjerne med deg selv. Framsnakking er utfordrende til å begynne med og du kan jo spørre henne om hun har prøvd å framsnakke noen før. Forsiktig kan du flette inn at dette egentlig er flott og at baksnakking er en veldig dårlig ting.

Jeg har aktivt framsnakket gode kolleger, skal si det var mange rare ansiktisuttrykk til å begynne med....

Framsnakk en kompis eller kollega til dama di og se hvordan hun reagerer! Kanskje dere kan få en fin prat etterpå. :skravle:

Skrevet

Baksnakking skaper mange bånd.

Jeg grøsser når jeg leser de ordene. Og tenk at de faktisk er sanne... Fysj...

Jeg har også tørr humor, men å snakke dritt om andre er ikke gøy i det heletatt synes jeg.

Masse drittslenging tyder på lav selvfølelse. Man rakker ned på andre for å føle seg bedre selv. Blir rett og slett kvalm av sånt jeg. Baksnakking er IKKE veien å gå hvis man vil skape bånd med meg.

Framsnakking er mye mer hyggelig!

Skrevet

Spør henne om hun ikke kan slutte med å kringkaste tankene sine hele tiden. Noen mennesker har en online forbindelse mellom hjernen og snakketøyet og tror at det er slik hos alle andre også.

Gjest Consensio
Skrevet

Du burde ta det opp med henne eller spare deg selv (og henne) for bortkastet tid på et forhold som ikke vil fungere.

Mener det helt seriøst, for dette forholdet vil ikke fungere dersom du reagerer så sterkt på hennes oppførsel.

Har selv hatt ei venninne som er slik, orket ikke være sammen med henne til slutt. Jeg ble helt nedbrutt selv av å konstant høre negative ting om alt og alle.

Moren min er også slik. Tenk deg å vokse opp med å ha et slikt menneske rundt seg. Ser at søsteren min har blitt på samme måte som mamma.

Jeg har ikke kontakt med henne lengre (av andre grunner også da), og har aldri hatt det bedre. Slippe den daglige telefonsamtalen fra henne hvor hun øste ut eder og galle om alt og alle.

Gjest D.O.A.
Skrevet

Du burde ta det opp med henne for å se om hun faktisk er klar over at hun gjør det.

Baksnakking, da spesielt av mennesker man ikke kjenner er antagelig kun et bevis på at hun egentlig har svært dårlig selvfølelse og må rakke ned på andre for å føle seg interessant/bedre.

Jeg har selv snakket til venner som baksnakker, for meg så er ikke baksnakking bare ille fordi det er ufattelig umodent, men det viser og mangel på dannelse og allmenn høflighet. Jeg hadde ikke taklet å være sammen med et sånt menneske, og med tanke på eksen din så ville jeg vel ikke tro at det er stor sannsynlighet at dere varer som et par med mindre du prøver å ta det opp med henne for å påvirke henne til å bli mer positiv mot andre.

Gjest Anjelika
Skrevet

Jeg grøsser når jeg leser de ordene. Og tenk at de faktisk er sanne... Fysj...

Jeg har også tørr humor, men å snakke dritt om andre er ikke gøy i det heletatt synes jeg.

Masse drittslenging tyder på lav selvfølelse. Man rakker ned på andre for å føle seg bedre selv. Blir rett og slett kvalm av sånt jeg. Baksnakking er IKKE veien å gå hvis man vil skape bånd med meg.

Framsnakking er mye mer hyggelig!

Ja, det er jo faktisk sant.

Jeg har aldri i mitt lange liv møtt noen som ikke har baksnakket, men i slike tråder som dette er det aaaldri noen som gjør det. Ingen ser på MGP for å kritisere kjolene, Idol for å le av de som synger falskt, Luksusfellen for å føle seg bedre selv eller Paradise Hotel for å sladre om menneskelige relasjoner :ironi:

Nå er jeg ikke på det nivået at jeg sitter og tyter om "hun er en tøs som puler rundt", men jeg kan fint si at jeg møtte en komplett idiot på byn, at den ene kollegaen min er skikkelig tverr, at en bekjent av meg er utrolig irriterende å diskutere med og at allværsjakker er stygt. Jeg tror ikke livet hadde vært bedre om alle hadde kun fremsnakket og luktet på blomstene, overpositive personer er svært vanskelig å finne blant intelligente mennesker iallefall. Det er ingen som elsker alt her på jorden, viser de bare den siden av seg selv så er de uinteressante og mangler dybde. Men en balanse er jo viktig, det er absolutt ikke om å gjøre å peke ut alt det negative med mennesker! Jeg er faktisk en høflig og snill person som viser omsorg for både nære og fremmede og er full av komplimenter og lovord, men jeg er jo også en realist med mange sterke meninger og skråblikk på livets og menneskets underfundigheter. Og jeg er veldig åpen og ærlig om det.

At man automatisk har lav selvfølelse er pisspreik. Ofte er det helt omvendt, de jeg har møtt som baksnakker mest er gjerne de som er så utrolig selvtilfredse med sine egne valg og stilling i livet at de nærmest ser ned på alle som ikke er like fornuftige som de selv mener de er.

AnonymBruker
Skrevet

Framsnakking virker forbanna skinnhellig.

• Liker 1
Skrevet

Stadige kommentarer er kjedelig å høre på uansett. Enten det er "Se så fin bil!", "Sjekk den rumpa!" eller "Æsj, så fett og ekkelt hår!", "Se så stygg kjole!"...

Nei, TS. Dette er ikke noe du må finne deg i. Alle jenter er ikke sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...