Gjest Faktum er at.. Skrevet 24. april 2011 #1 Skrevet 24. april 2011 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10084582 Jente på fjorten ble voldtatt om bod i en båt av en mann hun møtte på diskotek i Tyrkia. Hun var på diskoteket med noen folk hun traff på hotellet. Så slår det meg; Hvorfor straffes ikke foreldrene hennes? Det er en GRUNN til at man hater foreldra sine som tenåring. De setter grenser for det man ønsker å gjøre og oppleve. Foreldrene setter disse grensene fordi samma hva man tror, så er man ikke kompetent nok til å avgjøre om ens egne handlinger er smarte å gjenomføre. Jeg trodde som alle andre tenåring at jeg var verdensmester i livet og kunne reise jorden rundt alene i en alder av femten. Jeg er sjeleglad for at foreldrene mine gjorde sin jobb som FORELDER og holdt meg i tøylene til jeg ble myndig. Jeg tenker.. Hva er galt oppi hodet til foreldra til denne ungen? "Du har møtt noen kjekke gutter på hotellet som skal på disko? Om du kan være med dem ut og feste i natt? Ja klart det jenta mi! Prøv å være hjemme før kl 2 i natt!" Jenta føler seg sikkert voksen som faen og er stas å bli "sjekket opp" av en lokal gutt på diskoet, for så å bli tatt til båten hans og voldtatt. Kutt ballene av voldtektsmannen, samfunnsstraff til foreldra og fosterhjem og psykologtimer til ungen. Det mener nå jeg. Kjør debatt. 4
AnonymBruker Skrevet 24. april 2011 #2 Skrevet 24. april 2011 Så slår det meg; Hvorfor straffes ikke foreldrene hennes? Dumskap er ikke ulovlig. 2
Flintstone Skrevet 24. april 2011 #3 Skrevet 24. april 2011 (endret) en plassering under bv's omsorg bør være sisste utvei spør du meg... heller en plassering hos slekt eller noe slikt? Endret 24. april 2011 av Flintstone
Gjest Faktum er at.. Skrevet 24. april 2011 #4 Skrevet 24. april 2011 en plassering under bv's omsorg bør være sisste utvei spør du meg... heller en plassering hos slekt eller noe slikt? Ikke dumt! Men igjen.. Foreldrene vil ha mye større mulighet til kontakt med barnet dersom det er nære relasjoner som tar over omsorgen. Dette er jo et kroneksempel på grov omsorgssvikt! Å la lille jenta på fjorten år feste alene på et diskotek i Alanya..? Dumskap er dessverre ikke ulovlig, men er ikke dette omsorgssvikt!?
Flintstone Skrevet 24. april 2011 #5 Skrevet 24. april 2011 (endret) det er ikke sundt for et barn å bli "rivd" vekk fra hennes familie på dne måten, og jeg snakker av min egen erfaring.. det er bedre å være hos tante/onken eller besteoreldre eller kanskje eldre søsken? med tanke på at slekt.. jenta kjenner til sin slekt, noe som hun ikke gjør med et fosterhjem... et fosterhjem er et hjem der du ikke kjenner noen, kanskje du blir plassert flere byer unna? det han også hende at jenta faktisk rømmer hjemme fra om hun blir plassert et utrygt sted.. tenk deg selv å bli plassert rundt et sted uten dine venner eller noen form for familie rundt deg? Endret 24. april 2011 av Flintstone 1
Gjest Faktum er at.. Skrevet 24. april 2011 #6 Skrevet 24. april 2011 Hmm akkurat. Jeg ser selvsagt den.. De har tydeligvis klart å fostre opp ungen i fjorten år, men dømmekraften til disse foreldrene fungerer ikke helt som den skal. Noen tanker om straff eller obligatorisk kursing som retter seg mot foreldrene? Det er tross alt de som er kjernen til denne tragiske hendelsen (jada, jada, det var en voldtektsmann i bildet men hun skulle aldri vært på et diskotek alene i Tyrkia uansett!).
Flintstone Skrevet 24. april 2011 #7 Skrevet 24. april 2011 hva om jenta snek seg ut uten at foreldrene visste det? det vet vi jo heller ikke noe om :/ 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2011 #8 Skrevet 24. april 2011 Din erfaring ja,men for noen er nok det det beste..
Flintstone Skrevet 24. april 2011 #9 Skrevet 24. april 2011 (endret) alt skal prøves før en omsorgsovertakelse. og etter omsorgsovertakelse skal bv hjelpe biologisk familie med å få barnet hjem så fort som mulig. Det skal ikke være en varig plassering. Endret 24. april 2011 av Flintstone
Dubbedingsen Skrevet 24. april 2011 #10 Skrevet 24. april 2011 Og hva om disse foreldrene ikke viste at jenta var på fest? Men hadde sneket seg av gårde? Gjorde aldri dere det som tenåringer? 2
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2011 #11 Skrevet 24. april 2011 Hva er alt dette snakket om at jenta har sneket seg ut? Hun har da overhodet ikke gjort det! Det står at hun ble kjent med folk i løpet av ferien og ble med dem ut. Dette tyder jo selvsagt på at foreldrene veit at hun har fått kontakt med noen og latt hun bli med dem ut. Hadde hun sneket seg ut så skal jeg love deg at avisen hadde tatt det med som en moralsk preken til ungdommen. Uansett så er jeg enig med TS, dette er grov omsorgssvikt. 1
Flintstone Skrevet 24. april 2011 #12 Skrevet 24. april 2011 men du, hva skal vi gjøre med alle de ungsommene her hjemme i norge da? uff det er så mange av dem som drar på fester osv og foreldrene vet det.. det blir jo faktist sett helt normalt på.. ikke det at jeg mener det men, jah..
odah Skrevet 24. april 2011 #13 Skrevet 24. april 2011 Sjanseløst.. Mest sannsynlig så var vel foreldrene ute på fylla selv. 2
Gjest fireflies Skrevet 24. april 2011 #14 Skrevet 24. april 2011 Foreldrene skal vel for faen ikke straffes for at det finnes syke folk her i verden, uavhengig av om jenta fikk gå ut frivillig eller ei. Det sier seg selv at foreldrene nå har det like fælt som datteren, og de hadde vel aldri latt henne gå ut (hvis de har gjort det) med disse guttene, hvis de hadde visst at hun ville bli voldtatt. 2
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2011 #15 Skrevet 24. april 2011 Nå er det vel forskjell på å la ungen din på 14 dra på "fest" hos nabojenta, hvor de drikker seg full på cidere til kl 6 og er edru igjen til kl 11, OG å la hu gå alene rundt i Tyrkia? Nå er det ingen hemmelighet at blonde jenter er voldtektsmat der nede... Men for å svare TS så veit jeg ikke noe svar på straff. Ydmykelse av foreldrene i media er vel godt nok? Blir nok snakk på jobb og skole tenker jeg meg..
Flintstone Skrevet 24. april 2011 #16 Skrevet 24. april 2011 ungene nå fester verre en det nå til dags må jeg nå si.. det er mange av dem som flyr gatelangs drita fulle langt på natt uten at foreldrene bryr seg..
odah Skrevet 24. april 2011 #17 Skrevet 24. april 2011 (endret) JA, men det er stor forskjell på Norge/hjembygda og Alanya! Endret 24. april 2011 av odah
Gjest fireflies Skrevet 24. april 2011 #19 Skrevet 24. april 2011 (endret) Men i alle dager... Har dere en link til en avis hvor det står svart på hvitt at foreldrene lot jenta gå på diskotek alene med disse mennene? Endret 24. april 2011 av fireflies
AnonymBruker Skrevet 24. april 2011 #20 Skrevet 24. april 2011 Regner med at familien ser på episoden som er lærepenge. Selvfølgelige skal ikke jenta i fosterhjem. Det hun har opplevd er ille nok om hun ikke også skal bli fratatt mammaen og pappaen sin. Foreldrene har antakeligvis ikke gjort noe annet galt enn å være naive, så jeg tviler på at de gjør den samme feilen igjen. 2
Anbefalte innlegg