Gå til innhold

Dato for "jeg trenger venner"-treff

AnonymBruker

Møte 18. juni.  

39 stemmer

1. 1. Kommer du lørdag 18.juni?

• Ja, jeg kommer. :)
      3
    • Vet ikke ennå.
      3
    • Nei, jeg kan ikke den dagen.
      12

Anbefalte innlegg

Gjest Heloise

Brite! Fantastisk, da kan du hjelpe meg å lære kjæresten min norsk :sjenert:

Jeg er litt usikker på om jeg kan eller ikke selv nå, er noe annet som skjer den 18. men jeg håper jeg kan....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest padawan

Jeg er litt usikker på om jeg kan eller ikke selv nå, er noe annet som skjer den 18. men jeg håper jeg kan....

i tilleg til dette treffet skal jeg treffe noen felles kompiser av broren min på dagen. det er også fotball-treff med hardware.no/diskusjon.no men det tror jeg utgår på grunn av det andre som skjer den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Er du sammen med en brite? :jepp:

Jupp, han har flyttet inn til meg og har en uke igjen av det 3-uker "lange" norskkurset :)

Men de er svinedyre og kjempekorte, så vi er usikre på om han skal gå flere. Jeg er uegnet som lærer også, og med fulltidsjobb har jeg ikke alltid tid til å være lærer heller... Vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

i tilleg til dette treffet skal jeg treffe noen felles kompiser av broren min på dagen. det er også fotball-treff med hardware.no/diskusjon.no men det tror jeg utgår på grunn av det andre som skjer den dagen.

Ja men du er sånn heldig mann med masse energi og sånn... Etter en halvtime med en vennegjeng er jeg helt skutt jeg :sukk:

En dag av gangen, så ser jeg det an når jeg kommer dit :) Høre veldig gøy ut da! Synd jeg ikke tør henge med på Hardware-forumene selv. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan

det er jo godt over 200.000 brukere på diskusjon.no mens det er noe slikt som 30,000 her på KG så det er ganske stor forskjell.

edit: etter at broren min døde for cirka to år siden sliter jeg med mye av det samme som KaDust men jeg prøver å tvinge meg selv til å være mer sosial (selv om det innebærer mye farting frem og tilbake og mye mennesker)

Endret av padawan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke noe flink lærer selv. Er maks utålmodig, og forklarer utrolig dårlig på slike ting. :ler: Men han vil lett lære seg språket når han bor i landet og alle rundt han snakker norsk. Du får bare prate norsk med han selv og se hva han forstår og ikke forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Jeg synes det er kjempetrist å høre om deres nære og kjære. Selv er jeg livredd døden på alle måter, min egen og alle rundt meg. Kan ikke si så mye men gir dere en stor :klemmer:

Aner ikke hvorfor sosiale sammenhenger er så stor belastning på meg, men det har alltid vært sånn. Husker det helt fra jeg var liten, fra julaftener og alt annet. Spiller ingen rolle om det er venner, familie, fremmede, jeg bare *poff* helt tom for energi. Det er slitsomt og flaut! Etter en dag på jobb kan jeg bare gå og legge meg. Alt annet er fåfengt.

Jeg sliter også MYE med det å snakke norsk med kjæresten min! Jeg er så vant med engelsk med han nå så jeg blir stum når det kommer til norsk :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Det skjønner jeg. Men det er jo den beste måten å lære på for hans del (tror jeg). Hadde ei i klassa som var fra Estland, og kunne ikke norsk i det hele tatt når hun kom hit. Og så 3 måneder etterpå snakket hun flytende fordi alle i klassen pratet norsk med henne i stedet. Hun også gikk bare 3 uker med kurs.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Hvor lenge har du bodd i Norge? Hvor lang tid tok det for deg å lære språket? :) Håper jo på å etterhvert finne en jobb til han og at han på den måten skal lære det fortere også.

Er gøy når han sitter og ser på TV og hermer etter ord... Nesten som en papegøye eller et lite barn :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodd her hele livet. :sjenert: Men jeg har alltid vært flink til å glemme noen norske ord, og tankegangen min er på engelsk (så da skylder jeg på min britiske del når jeg glemmer det kjære språket vårt. :fnise:).

:ler: Ja, det kan jeg tenke meg. Men er sikkert søtt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Ah, tenkte det egentlig :)

Jeg tenker også mye på engelsk og bruker engelske ord veldig ofte, for de er i mange tilfeller mye bedre enn norske ord... Hvis jeg er i England i mer enn en uke sliter jeg med overgangen når jeg kommer hjem igjen, men det som er deilig når jeg kommer tilbake til norge er å slippe å "tenke" når man snakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud som humøret mitt svinger for tiden a. Nå fikk jeg litt tro på treffet igjen. Men så har jeg det ikke igjen, og så har jeg det. :bond:

Hehe, akkurat sånn var jeg foran forrige treff :fnise:

Heloise: Du må jo komme! Hva kan være viktigere enn å møte oss? :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel ganske naturlig at man sliter med overgangen (vel for de av oss som kan snakke flytende engelsk hvertfall, for resten er det vel bare en lettelse).

Jeg sliter ganske heftig med overgangen selv. Glemmer litt at jeg kan snakke norsk. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

:hoho: hvis man ikke er innom dette forumet på en dag, så er det fadermeg mange sider å lese igjennom i denne tråden :fnise:

så trist å høre med broren din panda! utrolig trist for foreldrene dine å miste et barn! det må være det jævligste som kan oppleves i dette livet tror jeg!

og absolutt like trist med dine venner kadust :klem:

men vet du hva? jeg forstår (faktisk så føler jeg den nesten helt hit, igjennom datan!) angsten din, men jeg tror du rett å slett bare må trosse deg selv, for å bli "friskere" eller hva jeg skal si. Jo mer man er alene og graver, jo dypere og dypere graver du deg selv ned i dritten! det er som et sluk...sånn spiral som bare synker og synker! ikke la angsten vinne over deg, kom å møt oss, så kan du LE av den duste angsten når du kommer hjem og innser hvor fint du hadde det!

sånn som gjesten sa, så er vi en ganske likesinned gjeng! er du ute etter nye venner som har forståelse for problemene dine, så ikke dropp denne muligheten! du sier du ofte vil hjem først, men ikke tørr å gå...hvem vet? det er GODT mulig at sidemannen din også tenker seg hjem!

jeg håper inderliiig at Pandamann og Heloise finner en grei løsning på denne dagen, slik at de også får møyrlegheit til å dukke opp :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som allerede sagt er det jo ikke angsten som stopper meg helt. Og jeg trosser den hver dag, siden jeg må ut å gå tur med bikkja 3-4 ganger om dagen.

Men jeg er så redd jeg vil få følelsen av at jeg ikke hører hjemme der, og føle meg utenfor. Får jeg den følelser så klarer jeg ikke innhente meg og da blir hele kvelden kjip for meg. :gjeiper:

Dessuten er det litt mer skummelt når dere vet så intime ting om meg. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg er så redd jeg vil få følelsen av at jeg ikke hører hjemme der, og føle meg utenfor. Får jeg den følelser så klarer jeg ikke innhente meg og da blir hele kvelden kjip for meg. :gjeiper:

Men hvis du alltid skal være redd for å føle deg utenfor, vil du jo aldri får noen nye venner. Man må ta noen sjanser her i livet. Et par drinker med noen tilfeldige jenter og en panda, er ingen spesielt stor sjanse heller :fnise:

Det med de intime tingene forstår jeg. Det er i grunnen ganske ukomfortabelt, men på en måte synes jeg det er greit også, for vi er liksom så likestilt. Hvis du leser gjennom denne tråden og den forrige, vil du se at de fleste har utlevert seg ganske godt. På mange måter tror jeg kanskje det kan vise seg å være en positiv ting, for da forstår man jo hverandre på en helt annen måte. Det er ikke som om vi sitter på treff og diskuterer hvem som er deprimerte og hvem som har angst, det er bare noe som har blitt skrevet her. Jeg, for min del, tenkte ikke noe over det da jeg møtte de andre, det var for mange nye mennesker og nye inntrykk til at jeg kunne huske alt hver enkelt hadde sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan

jeg ser poenget ditt men slik jeg ser det kan dette være en ganske positiv ting også. siden vi nå vet at du kan ha lyst til å løpe skrikende fra treffet mens du river deg i håret selv om du kanskje gjemmer de i et hjørne uten å si så mye så er jo dette noe vi kan ta høyde for og kanskje "slippe deg fri" selv om du ikke "tør" å gi utrykk for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Jeg synes det var litt rart å møte folk jeg har "møtt" på et forum hvor jeg har utlevert heller weirde og særdeles intime ting siden 2007, men det tror jeg ikke er noe folk leser og tenker på.

Gjesten, det er klart det ikke er noe som er mer viktig enn å møte dere! Jeg skal gjøre mitt beste :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...