AnonymBruker Skrevet 24. april 2011 #1 Skrevet 24. april 2011 Jeg flyttet rett før påsken, og meldte adresseendring på forhånd, slik at det trådte i kraft den dagen jeg overtok huset. Nå lurer jeg på hvem som mottar min nye adresse fra folkeregisteret? Jeg skjønner jo at jeg må si fra om at jeg har ny adresse til blader jeg abonnerer på, Turistforeningen og slike ting, men hva med selskaper som får andre selskaper til å sende ut regninger for seg, f.eks. Klarna som sender ut for Capris (vet jeg har en avbetalingsregning som skal komme derfra)? Må jeg gå gjennom regningspermen min og si fra til hver av disse?
Gjest Blondie65 Skrevet 24. april 2011 #2 Skrevet 24. april 2011 Dette varierer veldig. Da jeg flyttet sist sendte jeg adresseendring til selskapene etterhvert som jeg mottok dem med feil adresse, etter å ha tatt en runde med de jeg husket av meg selv. Uansett er det en forsinkelse på oppdateringen fra de forskjellige. Mange av nettbutikker og banker har felt for endring av adresse på sin påloggingsside.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2011 #3 Skrevet 24. april 2011 Dette varierer veldig. Da jeg flyttet sist sendte jeg adresseendring til selskapene etterhvert som jeg mottok dem med feil adresse, etter å ha tatt en runde med de jeg husket av meg selv. Uansett er det en forsinkelse på oppdateringen fra de forskjellige. Mange av nettbutikker og banker har felt for endring av adresse på sin påloggingsside. TS her. Jeg blir nok å ta en runde de nærmeste dagene, og Posten omadresserer posten min en stund framover, men jeg tenkte at siden jeg flyttet rett før påsken "mister" jeg nesten en uke av utsendelser fra forskjellige firma. "Problemet" er de brevene som jeg får på ujevn basis. Det er ikke problematisk at posten kommer til min gamle adresse da det bor et familiemedlem der, og jeg er ofte i min gamle hjemby, men det er jo litt upraktisk. På en anne side finner alltids posten frem på et vis om jeg skulle glemme noen. Det ligger vel noe i det at regningene kan man bare kaste vekk, de kommer alltids tilbake.
Tussilago_2 Skrevet 24. april 2011 #4 Skrevet 24. april 2011 staten og bankene får den nye adressen din, resten tror jeg at jeg ville meldt adresseforandring til. Min erfaring med posten sin "flytte tjeneste" tilsvarer at det er best å si fra til så mange som mulig, så fort som mulig....
Askael Skrevet 24. april 2011 #5 Skrevet 24. april 2011 Jeg flyttet rett før påsken, og meldte adresseendring på forhånd, slik at det trådte i kraft den dagen jeg overtok huset. Nå lurer jeg på hvem som mottar min nye adresse fra folkeregisteret? Jeg skjønner jo at jeg må si fra om at jeg har ny adresse til blader jeg abonnerer på, Turistforeningen og slike ting, men hva med selskaper som får andre selskaper til å sende ut regninger for seg, f.eks. Klarna som sender ut for Capris (vet jeg har en avbetalingsregning som skal komme derfra)? Må jeg gå gjennom regningspermen min og si fra til hver av disse? Det bør du absolutt. Mange instanser oppdaterer jevnlig mot folkeregisteret, men dersom de nettopp oppdaterte før du meldte flytting, så kan det gå en måned eller så før deres systemer er oppdaterte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå