AnonymBruker Skrevet 24. april 2011 #1 Skrevet 24. april 2011 Som overskriften sier, PCen min har i det siste begynt å "fryse" om morgenen. Alt stopper opp, nettleseren blir hvit og det står (svarer ikke) på linjen helt øverst. Jeg kan bevege musepila - som når dette oppstår ikke lengre er en pil, men en sirkel som viser at maskinen arbeider med noe - men alt annet står stille. Dette skjer kun om morgenen! Gjerne fire, fem ganger om morgenen. Deretter går alt som vanlig resten av dagen. Hva kan dette skyldes? Jeg har forsøkt virusscan med gratisversjonen av Avira, den fant ingenting.
Hoppetaujenta Skrevet 24. april 2011 #3 Skrevet 24. april 2011 Min fryser også på samme viset. Enten må en være tålmodig, eller kjøpe seg en bedre maskin. Jeg velger det første inntil videre.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2011 #4 Skrevet 24. april 2011 Jeg tror ikke det er kvaliteten på maskinen som gjør dette. Komponentene i maskinen er av god kvalitet, de fleste er også relativt nye. Denne "frysingen" har dessuten ikke vært et problem før for inntil et par dager siden.
Hoppetaujenta Skrevet 24. april 2011 #5 Skrevet 24. april 2011 Ok. Da er det nok bare meg som har en gammel maskin her.
Jade Skrevet 24. april 2011 #6 Skrevet 24. april 2011 Har du nettopp slått på pcen da? Eller kanskje du har noe programmer som kjører om natten. F.eks. antivirus?
Sugerøret Skrevet 24. april 2011 #7 Skrevet 24. april 2011 sjekk hva som starter sammen ,hvilke program som kjører under oppstart.Dette kan gi treg pc og frysing kjør - msconfig -startup/oppstart fjern f.eks google,msn og fleste slike programmer som windowsen (eller annet os ) Ikke behøver for å starte.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2011 #8 Skrevet 24. april 2011 Det skjer etter at jeg har slått den på (den er av om natten). Ca den første timen, deretter går den som vanlig.
Sugerøret Skrevet 24. april 2011 #9 Skrevet 24. april 2011 har du sjekket hva som starter opp ??? anti virus /scannere som jeg synes er greie : http://www.malwarebytes.org/ (free version) Trend Micro HouseCall Launcher http://housecall.trendmicro.com/
AnonymBruker Skrevet 28. april 2011 #10 Skrevet 28. april 2011 Takk, skal laste ned de programmene. Hvordan sjekker jeg hva som starter opp?
Sugerøret Skrevet 28. april 2011 #11 Skrevet 28. april 2011 Takk, skal laste ned de programmene. Hvordan sjekker jeg hva som starter opp? kjør - msconfig -startup/oppstart- der finner du alle programmer som starter opp med pC'n
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå