Gå til innhold

Har gjemt stilen min lenge, er redd for å vise den

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jente på 15 år fra nordnorsk landsbygd som føler seg utafor. Både stilmessig og når det kommer til interesser.. men foreløpig er det stilen som er problemet.

Alle tenåringene her oppe ifrå 8 kl til 10 går i joggebukser og treningstøy(hver dag!!!)

De eneste gangene jeg ser dem piffe stilen opp litt er på juleavslutning eller 17.mai aldri ellers...

Jeg har alltid vært av typen som ikke går ut av huset uten å ha sjekket at alt ser ok ut. Og jeg føler meg litt alene. Ikke bare det, men stilen min er også veldig eksentrisk.

Og da mener jeg gothisk, emo og punk inspirert. Jeg sikler etter lange svarte skjørt og korsetter og rysjer og blonder i mørke farger.

Bestevenninnen min synes jeg er litt rar, men hun godtar det. Hun sier hun bare ikke er vant til at jeg kler meg sånn. Men så er jeg livredd for hva resten av klassen min kommer til å si hvis jeg dukker opp i gother klær på skolen en dag, og de er flink med kommentarene....

Ikke at de kler seg i pastell farger selv heller da...

Hva synes dere? Hvordan skal jeg tone det litt ned..?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i samme situasjon som deg. Jeg innførte hvert nye plagg gradvis, sammen med de gamle klærne mine. F.eks. et korsett sammen med ei vanlig bukse og ellers vanlige klær. Ser litt rart ut i begynnelsen, når man ikke gjennomfører stilen helt. Men det er mye greiere både for deg og andre å godta overgangen. Litt dumt at det skal være sånn, men dukker du opp en dag på bygda med en helt ny stil, blir det garantert snakk av det. Du kan jo bare være jævlig tøff og gjøre det, drite i kommentarene. Hadde jeg vært 15 år igjen, hadde jeg nok kanskje gjort det.

Etter hvert når jeg begynte å gjennomføre stilen min, fikk jeg masse komplimenter, også fra de som overhodet ikke kunne identifisere seg med den. Men det kommer jo an på hva slags folk man har rundt seg.

Men vær den du er. Hvis du føler at du fortrenger den du er ved å gå kledd slik de rundt deg forventer at du skal gå kledd, bare hopp i det.

Forresten, etter jeg "gikk min egen vei" var det flere andre som også gjorde det. Påstår ikke at jeg var grunnen, men det ble lettere når vi var flere.

Skrevet

Åh, du minner meg om meg selv da jeg var 15 :skravle:

Bestevenninne som godtok, men likevel måtte påpeke det var litt uvant, usikkerhet osv.. over et par måneder greide jeg å gradvis gå fra grå mus til rene pandaen med kølsvart sminke rundt øynene hvit foundation og pudder fra black rose (å jeg var så kry hehe) lang svart skinnfrakk for jeg hadde jo sett the crow ;) og nagler som var kvalifisert som drapsvåpen. Det er bare til å kjøre på om du føler du vil kle deg sånn! :) Det er lenge siden jeg var så "mørk", men merker meg at selv om jeg sitter med polkadotkjole og ser ut som en fluesopp, har jeg faktisk på meg de svart og rød-stripede knesokkene jeg kjøpte fra den tiden i dag :-D Mye fint å hente fra forskjellige stiler. Åh denne tråden gjorde meg nostalgisk haha;)

AnonymBruker
Skrevet

Skal du få frem stilen din må du bare begynne å hardne huden. Du vil få kommentarer og stygge blikk, slik er det bare. Begynn heller forsiktig, og bygg på med nagler og boots eller hva hjertet måtte begjære. Da blir folk litt mer vandt til det enn om du møter opp med full pakke en dag.

Gjest Fikira
Skrevet

Den stilen er langt ifra uvanlig nå til dags.

Er bare å kjøre på.

Gjest idakaroline
Skrevet

Jeg syns bare du skal kjøre på jeg! Vet hvor utrolig vanskelig og hardt det er, men du må bare prøve. Alle jeg gikk i klasse med gikk slaskete kledd inkl. meg selv fordi at jeg ikke tørte å stå utenfor med min egen stil. Jeg tok mot til meg, kjørte på med mitt og ga blaffen i de andre. Det var utrolig hardt i starten for det var mange grusomme blikk og kommentarer jeg fikk. Likevel fortsatte jeg, og jeg angrer ikke et sekund. Etter at jeg gikk ut av 10.klasse tok jeg mot til meg å klipte av meg så og si alt det lange håret jeg hadde. Jeg har alltid syns kort har vært utrolig fint, men ikke tørt å gjøre noe med det før da. Jeg angrer ikke et sekund på at jeg gjorde det, jeg føler meg mye mer selvsikker og tøff som tørr å gå min egen vei og ikke følge etter saueflokken.

Bare gå for det og gi blaffen, tørr å prøve! Etterhvert kan det hende at folk tar etter deg. Dette er jeg helt sikker på at du kommer til å klare! Lykke til :tommelopp:

Skrevet

wow.. nå fikk jeg selvtillits boost ^^ tusen takk !

Skrevet

Jeg gikk på en kristen skole da jeg i min tidlige ungdom la min elsk på goth-stilen (Dog har jeg forlatt den for mange år siden). Men jeg har alltid elsket å provosere og å skape en reaksjon, så jeg bare kjørte på med sort hår, nagler, rysjer og korsetter. selvsagt ble det reaksjoner, men de var mer overasket enn negative. Jeg synes ikke du skal bry deg med hva de andre sier, vær deg selv og være stolt av den du er! Lykke til :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

Hey kid... jeg er 26,bor også i nord,og sliter med det samme :P

Gjest Heloise
Skrevet

Kjør på TS! Det er kule stiler det der, jeg kunne ønske jeg var 15'ish selv så jeg også kunne dra den stilen lenger enn jeg kan nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...