Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har endel blokkerte porer på haka og rundt nesen som jeg gjerne skulle sett forsvinne. Den åpenbare løsningen på dette er vel en dyprens hos hudpleier. Jeg ser mange salonger har "pakker" med massasje, peeling, kjemisk peeling, klemming og gudene vet hva. Imidlertid har jeg en nokså trøblete hud som reagerer allergisk på det aller meste. Jeg er også plaget med eksem, og jeg har også tendens til arrdannelse. Derfor er jeg litt nervøs for hvordan huden vil reagere på en slik behandling.

Er det noen med lignende "trøbbelhud" som har noen erfaringer når det gjelder hudbehandling?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Følger med på denne!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme problemet, og skal på klinikk bunæs i Sandvika for en hudanalyse. Skal da prøve obagi produkter som skal være veldig bra :)

Skrevet

Jeg har samme problemet, og skal på klinikk bunæs i Sandvika for en hudanalyse. Skal da prøve obagi produkter som skal være veldig bra :)

Har prøvet Obagi jeg. På den tiden så var jeg ikke så nøye med å smøre på hver dag og slik, så kan dessverre ikke si om det hjalp. Eneste jeg husker er at det var rimelige stive priser på de produktene....

Ellers så fikk jeg ikke særlig mye utav hudpleier, annet enn å gi dem mer å mer penger, ettersom de prøver å hale og dra dette utav folk. "Å prøv dette produktet, å nei prøv dette da heller" - fikk best resultat ved at legen min hjalp meg jeg. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg rotet meg inn på hjemmesiden til en tilfeldig hudsalong, og der skrev de at i visse tilfeller som ved sykdom, eksem mm. kunne behandling være kontraindikert, så det er tydeligvis ikke bare å kjøre på.

Jeg er stygt redd for at de kommer til å komme med all verdens produkter hvis jeg stikker nesen innenfor døra på en salong ja. Jeg har imidlertid funnet meg en produktserie fra apoteket som huden min ser ut til å godta, så jeg har liten lyst til å fucke det opp igjen. Jeg kan ikke tro at det er noen "kjøpstvang" hos hudpleier???

Trådstarter.

AnonymBruker
Skrevet

Litt kjøpspress, ikke tvang. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også prøvd Obagi... prøvde produktene i et halvt år før jeg ga opp. Huden min ble helt ødelagt av produktene, og jeg så bedring allerede samme uken som jeg sluttet med dem, så i mitt tilfelle var det noe i dem som slettes ikke var bra.

Ellers, hudpleier... i den lille byen jeg bodde i gikk jeg til hudpleier for en dyprens. Når hun begynte å klemme (fy! så vondt det var!) sa hun at hun så at huden min reagerte dårlig på klemmingen, og sa at jeg burde ta en tur til hudlege istedet, fordi hun ikke kunne hjelpe meg. Flyttet så til en stor by, med et kjent spa, og gikk dit full av forventning. Der gikk det ikke like bra. De skulle ha meg til å kjøpe alt mulig, for "de brukte det selv, og huden min ville bli bra så lenge jeg brukte disse fantastiske produktene!" ... *erm* Ble jo kjempeentusiastisk jeg også, men etter å ha svidd av nærmere 4000 på produkter som gjorde huden min verre, så... Forresten, i ettertid så jeg at det samme spaet søkte hudpleiere, og de hadde ingen krav om praktisk erfaring eller utdanning ellernoe...

Beklager, ble litt off-topic dette her...

Skrevet

Det er jo aldri lett å vite hvordan huden reagerer før en først har prøvd. Kjipt, men sant. Jeg også har en hudtype som er litt sensitiv, blir fort rødflammet og reagerer veldig ofte på aloe vera (som kan være en vanlig ingrediens i noen produkter). Men har gått ganske bra hos hudpleier. Det eneste tipset jeg kan gi til deg er å undersøke hvilke produkter salongene fører, kanskje du kan gå til en hudpleier som fører økologiske produkter?

Er det noen merker som du vet du tåler bra? Salongen jeg pleier å gå til fører et merke jeg vet jeg ikke tåler, så jeg pleier å spørre om de ikke kan bruke andre merker under behandlingen.

Ellers er det jo bare å fortelle om huden din når du kommer der, så det skal nok gå bra! :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...