Gå til innhold

Hvordan er Tyrkia? (Side)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

heihei og god kveld=)

har tidligere skrevet et innlegg angående ferietur til Portugal (Faro)... Men nå vurderer vi Side i Tyrkia..Har aldri vært på noen av de plassene så er litt usikker på hva som er det beste alternantivet for oss.

Jeg alene reiser med mine døtre på 16 og 17 år, og en venninne av den eldste. Venninnen har vært i Tyrkia før da hun opplevde mye uønsket oppmerksomhet fra både unge og gamle menn. Er det sånn at de kan være veldig "påtrengende" der nede??

De eldste jentene er også veldig nyskjerrig på utestedene i Tyrkia, men jeg er enda mer usikker på utestedene i Tyrkia enn i Portugal.. Har foresten sagt til den eldste at det er 18årsgrense på utesteder i Tyrkia, men når jeg tenker meg om er jeg ikke så sikker lenger??

Kom gjerne med innslag om hvordan du opplevde Tyrkia ellers også!!=)

Vigdis

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm jooo, grei plass, koselig enkelte steder, men også ganske støvete og "jalla". De har en flott havn da, og områdene rundt der var fine slik som jeg husker det for 10 år siden. Opplevde mange påtrengende selgere, og hadde en del ubehagelige opplevelser.. Var bare 11 da jeg var der, men opplevde likevel at menn bydde kameler for meg.. Ekkelt.. Husker også at det stod militær med maskingevær ved byporten, og det var litt ubehagelig.

Skrevet (endret)

Vi var tre uker i Side i fjor, og synes det er et kjempeflott sted, vi trivdes veldig godt. Noe helt annet enn da vi f.eks var i Marmaris. Forøvrig har også jeg vært i Faro, et sted jeg trivdes godt, men Side var i mine øyne like bra. Har vært i Tyrkia tre ganger, den siste gangen i 2010 og de to andre gangene i 1997 og 2001. Det har skjedd svært mye på disse årene, og fra å være preget av fattigdom, litt innpåslitne selgere og mye "mas", føler jeg at Tyrkia har kommet ganske langt. Hyggelige folk, god mat, rimelige priser og fint sted.

Vil bare si at mye har som sagt skjedd på 10 år, og jeg kjente meg nesten ikke igjen i det Tyrkia jeg en gang har besøkt for 10 år siden. Deres økte velstand har nok litt av skylden for dette, hvor nye moderne kjøpesentre er å finne (som man ikke kunne finne før på samme måte) - og de lar deg som oftest vært i fred. Litt mas kan det hende det blir, men det er ikke noe verre enn hvis man reiser til Spania og Portugal.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Har leilighet i Tyrkia, i Alanya/Mahmutlar. Det er en fantastisk plass, anbefaler deg å dra dit. Er selv seksten år, døtrene dine kjæm til å kose seg!

Skrevet

Det er masse tyrkere der. Fint sted å debutere, men husk kondom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...