AnonymBruker Skrevet 23. april 2011 #1 Skrevet 23. april 2011 - Rett og slett, hvor lenge har dere prøvd å bli gravide? - Hvorfor har ting eventuelt tatt lengre tid enn forventet? - Har dere tidligere brukt hormonell prevensjon?
AnonymBruker Skrevet 23. april 2011 #2 Skrevet 23. april 2011 - Det er to og et halvt år siden jeg kastet pillene, og har ikke brukt prevensjon siden da. MEN jeg velger ikke å si at vi startet prøvingen da, siden jeg ikke kom inn i syklus for i mai for et år siden. Altså, jeg gikk i et og et halvt år uten eggløsning, og dermed var det også umulig for meg å bli gravid. Vi har ikke gått inn for å bli gravide det siste året, men vi har nå startet prøvingen igjen, og er inne i første prøveperiode. - P-pillene! Aldri i livet om jeg begynner å de igjen. Eller hormonell prevensjon for øvrig. Kroppen brukte, som sagt, et og et halvt år på å komme i system igjen. - P-piller, sammenhengende i overkant av 2 år.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2011 #3 Skrevet 24. april 2011 jeg er i min 9 periode.Ikke brukt ppiller tidligere
^me^ Skrevet 24. april 2011 #4 Skrevet 24. april 2011 jeg sluttet på pillene i september -2010 etter over 9 års uavbrutt bruk. fikk mensen igjen i november og fikk normal og regelmessig syklus etter det på 32 dager. Ble gravid nå i april. Så det tok altså 8 mndr for oss å bli gravid etter pilleslutt. Ikke søren om jeg skal begynne på hormonprevensjon igjen etter fødsel!
Lingling Skrevet 24. april 2011 #5 Skrevet 24. april 2011 Har prøvd siden januar 2009. Hadde hormonspiral i 1 1/2 år før det. Fikk nettopp "diagnose" pcos, og er nå i gang med første pergokur.
Gausmil Skrevet 24. april 2011 #6 Skrevet 24. april 2011 Har også prøvd siden Jan 2009... Under utredning, henvist prøverør. Mannens sædceller er fraværende... Blir muligens donor om de ikke får hentet ut noe. om vi vil og har muligheten til det.. I tankeboksen. Gikk på p-piller, husker ikke noe surr i fht det, mener å huske at det tok noen Mnd før syklusen stabiliserte seg. Haaaaaater situasjonen vår!
Athene Skrevet 25. april 2011 #7 Skrevet 25. april 2011 Sluttet på pillen høsten 2009 etter ti års bruk. Hadde ingen eggløsning på over et år. Deretter kom jeg i gang med pergo for ett år siden, og har siden det hatt ca 10 eggløsninger. Men så viste det seg at mannens varer heller ikke fungerer (dobblet uflaks..), så nå venter vi på prøverør. Jeg hadde syklusproblemer før start på pillen, så det har ikke noe med pillebruk å gjøre. Hos begge er årsaken til problemene fullstendig uforståelig, vi er relativt unge og har alltid levd veldig sunt og aldri vært syke, så innimellom har man bare uflaks.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2011 #8 Skrevet 25. april 2011 I et år. Men grunnen til at ting har tatt tid er flere spontanaborter, og ikke problemer med å bli gravid. Har blitt gravid etter et par-tre måneder hver gang (hadde ikke brukt p-piller på flere år før første graviditet) . På forhånd tenkte jeg mye på at det kunne ta tid å bli gravid, men jeg hadde nok ikke tenkt på hvor lang tid man kan bruke på å være gravid flere ganger, så skulle vente på menstruasjon etter spontanabort og så sette i gang med prøving på nytt, for så å ta hele runden om igjen.
Ludda11 Skrevet 25. april 2011 #9 Skrevet 25. april 2011 - Rett og slett, hvor lenge har dere prøvd å bli gravide? - Hvorfor har ting eventuelt tatt lengre tid enn forventet? - Har dere tidligere brukt hormonell prevensjon? Vi har prøvd i en mnd bare vi Ferskinger!!! Sååååe, om dette tar tid, vet vi egentlig ikke. Håper selvsagt på det beste - kort tid! Jeg har brukt p-piller siden jeg var 15, sluttet i desember i fjor. Eggløsningen er på plass(så det holder..... Au!), og sist mnd. håper vi det slo til! Lykke til for dere også!!
jeg skal ha barn Skrevet 25. april 2011 #10 Skrevet 25. april 2011 Jeg Har også prøvd siden januar 2009, jeg tar metformin ingen gode nyheter fram til nå
Gjest Ruccola Skrevet 25. april 2011 #11 Skrevet 25. april 2011 Gikk på p-piller sammenhengende i 11 år. Sluttet på dem og kom heldigvis raskt i syklus. Ble ikke gravid før etter 6 mnd, men hadde da en SA. Gikk så 7 mnd før vi ble gravide igjen, og syklusene var helt ute å kjøre etter SA'en. Er nå i uke 25 og gleder oss til sommeren! Råd til alle prøvere eller snart prøvere: Kast hormonprevansjonen så raskt som mulig! Bruk heller kondom frem til dere begge er klare så kroppen får stabilisere seg! 2
Mirabella76 Skrevet 25. april 2011 #12 Skrevet 25. april 2011 (endret) Har vore prøvar i snart 2 år! Har hatt ein MA i løpet av denne tida, i februar i år. Har frå før ei jente på snart 2 1/2 år, som vart til etter 8 prøveperiodar. Det er ikkje funne noko spesielt gale med verken meg eller mannen min, så eg veit ikkje kva som er grunnen til at me strevar sånn. Kanskje det har med alderen min å gjera, og at eggkvaliteten min ikkje er heilt på topp lenger? Eg er 34 år gammal, og mannen min er snart 37. Eg har aldri brukt hormonprevensjon, så det er iallfall ikkje grunnen til at eg ikkje blir gravid. Men då eg vart gravid i februar, hadde eg brukt Pergotime. Eg vart gravid etter min andre doble pergokur. Men det gjekk som sagt ikkje bra. MA vart oppdaga då eg skulle ha vore 8 veker på vei. Eg har alltid ønska meg minst 4 barn, så ting har absolutt ikkje gått etter planen! Sånn som det har blitt no, så skal eg vera lykkelig viss jenta mi i det heile tatt får søsken. "Målet" mitt no, er at ho skal sleppa å veksa opp som enebarn. Endret 25. april 2011 av Mirabella76
Stinelin Skrevet 26. april 2011 #13 Skrevet 26. april 2011 Slutta med p-piller i august -11, etter femten års bruk. (Grøss...) Var i utlandet alene noen måneder, og syklusen stabiliserte seg. Begynte så prøvingen rundt nyttår, og er nå min i 3.PP. Denne gangen har jeg brukt EL-tester, som aldri ble positive. Ble litt skuffet, og har en følelse av at det kanskje kan bli vanskeligheter. Vi er begge 30år, og skulle gjerne hatt barn NÅ, siden det tok så lang tid å finne hverandre og bli klare for familie.
^^Belle^^ Skrevet 26. april 2011 #14 Skrevet 26. april 2011 Vi var prøvere i totalt 3 år før det klaffet med IVF. Altså, jeg kastet p-pillene høsten 2007 og kom rett inn i syklus igjen, med EL og ''perfekt'' sykluslengde på 28 dager. Vi prøvde i litt over et år før vi fikk henvisning. Prøvde et par sykluser med pergo (egentlig uten hensikt, for jeg hadde fine sykluser med EL) mens vi ventet på IVF. Brukte så ett år og fire IVF-forsøk før det klaffet for oss høsten 2010. Her i gården er det ingen som vet hvorfor vi ikke har fått det til på egenhånd. Mannens svømmere er helt perfekte og jeg har ingen problemer jeg heller. Veldig frustrerende da vi var midt oppi det, men jeg må innrømme at vi har et lite håp om at vi nå kanskje kan klare det med nestemann helt på egenhånd (forhåpentligvis når amminga kickstarter fruktbarheten min ). Stinelin: hvilke EL-tester bruker du? Jeg fikk aldri positive tester med noe annet enn clearblue sine digitale.
Stinelin Skrevet 26. april 2011 #15 Skrevet 26. april 2011 Stinelin: hvilke EL-tester bruker du? Jeg fikk aldri positive tester med noe annet enn clearblue sine digitale. Har brukt billigtester, og håper at de tar feil. Godt å høre at andre har opplevd det samme!
Gjest angiie Skrevet 26. april 2011 #16 Skrevet 26. april 2011 Kastet ppillene for ca 3 uker siden etter 3 års bruk, og venter nå på EL.. Har gått på cerazette, så har ikke hatt menstruasjon siden jeg starta på dem. Hååper det ikke tar altfor lang tid.. Gleder meg!
AnonymBruker Skrevet 27. april 2011 #17 Skrevet 27. april 2011 Synes det er urovekkende å lese hvor lang tid det tar å bli fruktbar etter å ha brukt p-piller. Ikke å anbefale...
Athene Skrevet 27. april 2011 #18 Skrevet 27. april 2011 Synes det er urovekkende å lese hvor lang tid det tar å bli fruktbar etter å ha brukt p-piller. Ikke å anbefale... Det stemmer ikke. De som har gått på hormonprevansjon blir like lett gravide som de som ikke har tatt det, med unntak av at det for noen få tar noen måneder ekstra. Du kan ikke bruke denne tråden som et representativt utvalg. Det er en grunn til at vi har funnet frem til og er aktiv på et "ufrivillig barnløse" forum. Det er veldig mange langtidsprøvere her inne.
Strix Skrevet 28. april 2011 #19 Skrevet 28. april 2011 Vi har vært prøvere i over 4år. Hadde da gått på p-piller i nesten 8år når vi begynte. Er i 20årene og det er ikke funnet noen årsak på meg eller mannen. Er bare et par prøveperioder på alle disse 4årene vi ikke har hatt mulighet til å prøve. Har vært gjennom noen runder med prøverør også Det stemmer ikke. De som har gått på hormonprevansjon blir like lett gravide som de som ikke har tatt det, med unntak av at det for noen få tar noen måneder ekstra. Du kan ikke bruke denne tråden som et representativt utvalg. Det er en grunn til at vi har funnet frem til og er aktiv på et "ufrivillig barnløse" forum. Det er veldig mange langtidsprøvere her inne. Må si meg enig med Atheene i dette
AnonymBruker Skrevet 28. april 2011 #20 Skrevet 28. april 2011 Det stemmer ikke. De som har gått på hormonprevansjon blir like lett gravide som de som ikke har tatt det, med unntak av at det for noen få tar noen måneder ekstra. Du kan ikke bruke denne tråden som et representativt utvalg. Det er en grunn til at vi har funnet frem til og er aktiv på et "ufrivillig barnløse" forum. Det er veldig mange langtidsprøvere her inne. Uff da, det var virkelig ikke meningen å tråkke noen på tærne. Beklager. Det var ikke ment som noen kritikk på noen som helst måte, jeg bare undrer meg på om p-piller er skylda i at det tar lengre tid å bli gravid .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå