AnonymBruker Skrevet 23. april 2011 #1 Skrevet 23. april 2011 Vi har ikke lyst på en tradisjonell bryllupsfest med treretters middag og stivpyntede gjester. Nå trenger vi råd om hva vi kan gjøre istedet. Vi kommer til å invitere familiene våre (foreldre, søsken med partnere og barn) og våre nærmeste venner. Jeg kan tenke meg at vi vil være ca. 50 stk tilsammen. Seremonien blir enkel, enten humanetisk eller på tinghuset. Jeg skal ikke ha noen hvit prinsessekjole, men heller noe pent og uformellt. Vi er åpen for mange slags forslag. F.eks. hadde det vært kjempekoselig å ha et digert bål i fjæra, ha noen plaststoler og bord for litt enkel servering (folk forsyner seg selv), pølser og pinnedeig hvis noen vil grille selv osv. Rett og slett en liten strandfest for voksne og barn sammen. Men så må vi ta hensyn til at vi har noen som sliter med dårlige bein og hofter, så det må være mulig å kjøre gjestene helt fram og gi noen av dem noe ekstra behagelig å sitte på (hagestoler med høy rygg og tykke puter f.eks). Noen ideer? Det skal være enkelt, utradisjonelt, billig og passe for både barn og pensjonister som er dårlig til beins.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2011 #2 Skrevet 23. april 2011 Camping/telt-tur, så kan dere feste natta lang ute i skogen! Men det blir kanskje litt vanskelig å forsyne alle 50 med campingvogner... Hmm, nei jeg vet ikke. Men interessant tråd, tror jeg må følge med på denne:D
Tears.of.the.Sun Skrevet 23. april 2011 #3 Skrevet 23. april 2011 Dette faller litt utenom dine kriterier kanskje, men jeg så reklamen for det TV-programmet 3 bryllup eller noe sånt hvor ett av parene hadde et eventyr bryllup! Og det vil jeg ha Det så vakkert ut.
Frøken Smilla Skrevet 23. april 2011 #4 Skrevet 23. april 2011 Åh, det høres ut som et bryllup jeg kunne tenkt meg Selv fabler jeg om noe av det samme, men her har vi mulighet til å ha det som grillfest i egen hage. Det er _veldig_ på planleggingsstadiet ennå, men jeg kunne tenkt meg noe liknende det du skisserer: grille mat, lage masse salater etc som folk kan forsyne seg av, og rett og slett ha det som en grillfest. Fordelen ved å ha det på et privat område, er at man kan (om man ønsker) servere alkohol. I Norge er det ikke tillatt å drikke på offentlig sted, så det å servere champagne på stranden er vel ikke å anbefale ...
AnonymBruker Skrevet 23. april 2011 #5 Skrevet 23. april 2011 Jeg har vært i et bryllup som var litt slik du skisserer. Middagen og festen var på hytten til bruden. Først var det en velsignelse i den lokale kirken, så kjørte vi båt til hytten. Mange av gjestene var bedt om å ta med noe mat (eks potetsalat el.) Og så ble det grillet en rekke ulikt kjøtt. Vi satt ute i et stort partytelt i hagen. Gjestene hadde fått beskjed om å ta med skift til mer vanlige og varme klær slik at vi kunne sitte ute hele kvelden. Etter middagen byttet både brudeparet og gjestene til varmere klær. Noen av de eldste og de med små barn tok kvelden litt tidlig, og dro til byen for overnatting på hotell. De unge gjestene festet utover natten og overnattet i telt eller på hytten der vi var. Alle spiste frokost sammen neste dag og slappet av i solen. Det var en utrolig koselig og kjekk feiring. Både litt formelt ved selve seremonien og middagen, og veldig avslappet på festen etterpå. Jeg vil absolutt anbefale noe slikt, og en kan jo bruke humanetisk vielse eller noe i stedet for kirken. Du kan jo leie hytte om en ikke har en i familien.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2011 #6 Skrevet 24. april 2011 Alt sammen høres superhyggelig ut. Det er bare ett problem: Været. En smule dumt å satse på godt vær i Norge. Greit nok å ta med varme nok klær, men det hjelper så lite hvis det regner. En hytte, et samfunnshus, en låve eller gammelt fabrikklokale - alt kan gjøres om til et trivelig bryllupslokale med litt dugnadsånd som medbragt mat og drikke, stoler og bord fra hist og her, selvplukkede blomster etc. Så får man heller sørge for at det er et passende uteområde som man kan gjøre bruk av hvis værgudene viser seg fra sin gode side 2
CathFoto Skrevet 24. april 2011 #7 Skrevet 24. april 2011 Et annet problem er toaletter, ikke alle synes det er ok å tisse i buskene. I allefall ikke om det er endel eldre som var dårlig til bens etc. 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2011 #8 Skrevet 24. april 2011 Ja været er det jo ingen som styrer over... Der jeg var i bryllupet hadde de satt opp party telt med vegger, så dersom det regnet kunne vi sitte der inne. Når det gjaldt toaletter var det to toalett på hytten og det var tilstrekkelig. Ingen som måtte ty til busker. Det kan jo være mange hytter som en kan leie som har flott uteområdet og ok inneområdet om været ikke skulle slå til. Lykke til med jakten på den perfekte feiringen for dere.
Bryllupsboken Skrevet 19. mai 2011 #9 Skrevet 19. mai 2011 (endret) Mange gode forslag her. Jeg er aboslutt for hageparty med grilling og partytelt. Sjekk disse partyteltene for eksempel. Utrolig fine:) Hvit sommerkjole med blomsterkrans i håret hadde vært veldig fint til hageparty. En annen drøm jeg har er å ha det ved havet på Hvaler eller i fantastiske Lofoten. Eller kanskje i et fyr. Det er flere fyr som kan leies. Eller så kan dere bare reise bort. Får veldig bra reise til samme pris. Men det spørs jo om dere vil ha mange tilstede når dere skal gifte dere da? Ryddet for reklame. ms.raggsokk, mod Endret 31. oktober 2011 av Ms. Raggsokk
Gjest Ruccola Skrevet 19. mai 2011 #10 Skrevet 19. mai 2011 (endret) Hørte om en 50 årsdag engang der alle gjestene fikk et spørreskjema som invitasjon. Der måtte man krysse på om man mente man var sprek eller ikke. Tror der var 4 alternativ som f.eks JA, veldig sprek! Ja, i god form. Passe aktiv i hverdagen og Nei, jeg er dårlig til beins/dårlig i ryggen eller bare lat. Så fikk gjestene da spesielle etter-invitasjoner alt etter hva de hadde svart på dette! De spreke måtte gå over fjellet i to timer for å komme til festen, De som var spreke nok fikk buss til dit hovedveien sluttet og måtte gå de resterende 30 minuttene for å komme til festen. De som mente de var passe aktive i hverdagen kom roende i en åttring(eller hva det heter ) De som mente de var late/dårlige til beins fikk båtskyss med Champagne og jordbær hele veien frem! :D (Alle hadde da fått forskjellige startpunkter og forskjellige tidspunkt for å møte opp sånn at alle ankom omtrent samtidig ) Syns dette var kjempegodt påfunnet, og ser for meg at latteren må ligge løst på en sånn fest for isen er liksom allerede brutt når man begynner å prate og finner ut av hvordan alt henger sammen! Vet ikke om dette er noe som ville fungert i en bryllupssetting, men om dere alikevel ikke vil til meg finstas, så er jo derre perfekt da, siden folk da må ha litt turtøy og sånt i stedenfor Denne 50 årsdagen var en grillfest rett og slett, med levende misikk og dansegulv av flaker! Skikkelig bondestil med andre ord! Endret 19. mai 2011 av Ruccola
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå