Gå til innhold

Hva og hvor lenge trene for å forbrenne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jente på 50 kg. her. Hva og hvor lenge kan jeg trene for å forbrenne 1000 kcal? Jeg skal gjøre et lite praktisk eksperiment i forbindelse med en skoleoppgave, og trenger da litt hjelp fra dere! :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Må bare legge til at det er veldig uaktuelt å løpe med høy intensitet i to timer, liksom.. :P hehe

Gjest bubbels
Skrevet

sov.. da forbrenner du ca så mye! :popcorn:

AnonymBruker
Skrevet

Flere?

AnonymBruker
Skrevet

sov.. da forbrenner du ca så mye! :popcorn:

Prøver du å være morsom, eller er du bare dum? Man forbrenner mindre ved søvn enn når man er våken, jesus. :kjefte:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man brenner jo omtrent 90 kcal i timen når man sover, er du heldig og får 8 timers søvn blir det 720. Må opp i 11 timers søvn for å brenne nesten 1000 kcal, det har de færreste av oss tid til gitt!

Skrevet

1000 kcal var virkelig veldig mye. helt sikker på at det er riktig? I så fall må du nok løpe fort i to timer, spinning i to timer, eller dansing i tre timer.

Skrevet

Jente på 50 kg. her. Hva og hvor lenge kan jeg trene for å forbrenne 1000 kcal? Jeg skal gjøre et lite praktisk eksperiment i forbindelse med en skoleoppgave, og trenger da litt hjelp fra dere! :)

Dette regnestykket har jeg vist flere ganger, jeg har vist det svært grundig i disse innleggene:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=480425

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=495675

I disse innleggene har jeg riktignok hatt motsatt utgangspunkt: Hvor mye forbrenner man på en viss tid gitt at man yter x antall watt? Du vil finne hvor mange watt man må yte for å forbrenne 1000 kcal på en gitt tid.

Det burdre ikke være alt for vanskelig å snu rundt på regnestykket utifra de opplysningene du får i innleggene jeg har skrevet, hvis du ikke klarer det får du si i fra. Det er ikke sikkert jeg ser innlegget, så send en privat melding hvis du vil være (noenlunde) sikker på å få svar.

Jeg kan si deg at det blir bortimot håpløst å si hvor lenge du må svømme for å forbrenne en viss mengde energi. Hvor god svømmeteknikk folk har varierer sterkt, for å si det mildt, men det varierer også sterkt hvor høy intensitet folk svømmer med. På en sykkel derimot går det an å installere en wattmåler.

Intensitet vil si hvor mye energi du forbrenner per tid, som er det samme som effekt og måles i watt, og det er det som avgjør hvor mye du forbrenner totalt på en gitt tid. Når det i forskjellige forbrenningstabeller står "kvinne 65 kg, middels intensitet" så er det en veeeeldig vag forutsetning, som sier svært lite om hvor mange watt hun yter. Derfor er slike tabeller ofte svært lite verdt å bry seg om.

AnonymBruker
Skrevet

Man brenner jo omtrent 90 kcal i timen når man sover, er du heldig og får 8 timers søvn blir det 720. Må opp i 11 timers søvn for å brenne nesten 1000 kcal, det har de færreste av oss tid til gitt!

Feil, man forbrenner 70 kcal pr time ved søvn.

Skrevet

Ved bruk av ACSMs metabolske formler kommer en fram til at en person som veier 50 kg må jogge/løpe 10 km/h på flat mark i ca. 109 minutter for å forbrenne ca. 1000 kcal, eller gå 5 km/h på flat mark i ca. 338 minutter for å forbrenne like mye.

AnonymBruker
Skrevet

Her er fakta tatt ut fra boken født til bevegels:

Meget hard aktivitet har et aktivitetsnivå på 10. Du veier 50 kg. Energiomsetningen til en person er på 1 kcal/kroppsvekt/time. Så da må vi gange 50 kg med 10 som blir 500 kcal/time. Det vil si at du på en time med hard trening forbrenner 500 kcal. Du ville forbrenne 1000, så da må du trene i 2 timer. I og med at du ikke ville løpe 2 timer med høy intensitet, ville jeg anbefalt å ta to timer på et treningssenter som har høy intensitet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...