cellar Skrevet 23. april 2011 #1 Skrevet 23. april 2011 Jeg har hatt lokal sparebank siden jeg ble født (terra), men vurderer nå å bytte til en annen bank! Jobber i butikk og ser at de aller fleste har sparebank 1-kort, så har kikket litt på siden dems, men finner egentlig ikke så mye info! Vil ha et kort som jeg ikke må betale gebyr for hver gang jeg trekker det, OGSÅ i utlandet. Vil ha både bruks-/lønnskonto og sparekonto. Og mulighet for autotrekk til sparekonto hver mnd... Har studielån, men aner virkelig ikke om det bør ha noe med valg av bank å gjøre
Gjest Blondie65 Skrevet 23. april 2011 #2 Skrevet 23. april 2011 Hvis du er LO medlem bør du velge Sparebank1 - da har du totalt gebyrfri bank (jeg vet dessverre ikke hvordan det er med utenlandsk kortbruk). Den banken jeg har vært mest fornøyd med utenom Sparebank1 har vært Skandiabanken, og der hadde jeg nok fortsatt vært kunde dersom de hadde gitt meg boliglån.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2011 #3 Skrevet 23. april 2011 Det finnes ingen lokal sparebank som heter terra, de lokale sparebankene er selvstendige banker som er tilsluttet terra som en slags interesseorg (felles dataplattform, produkter etc). Det viktige med en lokal sparebank er at beslutningen fattes lokalt, at skatteinntekter tilfaller lokalt etc. Sjekk med den banken du allerede er kunde i om ikke de har produkter som tilfredsstiller det du ønsker. Det med automat trekk ordens selvsagt og de aller fleste lokale sparebanker har et tilbud på gratis/rimelig tilbud på lønnskonto. Svært få som har gebyrfrihet i utlandet, tror det skyldes regelverket. Hvis du har vært kunde i sparebanken siden du ble født vil jeg anbefale å fortsatt være kunde der. Tror det kan lønne seg f.eks den dagen du skal ha lån eller liknende. Ta kontakt med banken din for å få en gjennomgang av ditt kundeforhold: hva du har behov for og hva banken din kan tilby deg. Det er det en kunderådgiver er til for
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå