voff_voff Skrevet 23. april 2011 #1 Skrevet 23. april 2011 Hei! Jeg har fått veldig lyst til å farge håret, fra gyllenbrunt til mørkere brunt, men er helt grønn på det området. Tør ikke prøve hjemmefarge med null kunnskap og erfaring, pluss at jeg mener å ha hørt at det sliter mindre på håret å farge det hos frisøren...? Så virker tryggest å få det gjort hos frisøren. Men da lurer jeg på, hvor mye pleier det egentlig å koste å farge håret (skulderlangt/langt hår) hos frisøren? Varierer det mye fra salong til salong? Hvor ofte må man ta etterveksten? Og hvor mye koster det å ta etterveksten? Supert om noen kan komme med erfaringer/priseksempler fra salonger i Oslo sentrum Ellers noen ulemper ved å farge håret? Regner med at jeg bør bruke en sjampo for farget hår, noe mer jeg må tenke på hvis jeg farger håret? Generelle råd om farging av hår? Blir veldig takknemlig hvis noen gidder å svare på ett eller flere av mine (kanskje litt dumme) spørsmål, er som sagt helt grønn, så alle innspill mottas med takk!
Gjest Tjoms Skrevet 23. april 2011 #2 Skrevet 23. april 2011 Anbefaler at du prøver mini-colour første gang du farger, det vaskes ut etter en stund, og man slipper ettervekst. Hvis du liker ideen om farget hår etter du har prøvd mini-colour, så kan du heller farge det etterpå. Hvis du legger inn striper fremfor helfarging får du mer spill i håret, jeg syns det er finest. Prisene varierer, men jeg det ligger vel fra 600 kr og oppover, avhengig av salong.Kan være store prisforskjeller, stripet håret for 1 mnd siden, og sparte 400 kr ved å ta ringerunden. Ulempen med å farge hår er jo at man utsetter seg selv for kjemikaler, og håret blir etterhvert slitt. Et ubehandlet hår vil alltid være sunnere. Jeg er veldig fornøyd med Alex Frisørene på Oslo City, de er utrolig flinke på farging, men er også ganske dyre
AnonymBruker Skrevet 24. april 2011 #3 Skrevet 24. april 2011 Her hvor jeg bor koster det ca 1500 for å farge håret med striper etc,men jeg har litt utslett i hodebunnen som alltid blir mye bedre etter farging,så det er bare godt.
Gjest Tjoms Skrevet 24. april 2011 #4 Skrevet 24. april 2011 Her hvor jeg bor koster det ca 1500 for å farge håret med striper etc,men jeg har litt utslett i hodebunnen som alltid blir mye bedre etter farging,så det er bare godt. Er dette for bare striper, eller farging OG striper?
AnonymBruker Skrevet 24. april 2011 #5 Skrevet 24. april 2011 Nei,som jeg skriver,for å farge håret med striper i tillegg
voff_voff Skrevet 24. april 2011 Forfatter #6 Skrevet 24. april 2011 Takk for svar! Mini-colour høres interessant ut, er det noe de gjør hos frisøren? Noen som vet ca. pris på dette, og ca. hvor lenge det varer (vasker håret hver dag)? Lurer fremdeles veldig på det med hyppighet/pris på farging av ettervekst, hvis jeg velger å farge håret, altså ikke bare prisen på å farge håret i første omgang, men også hvor mye det koster å vedlikeholde det. Alex Frisørene, er det én av de som er i øverste etasje? Husker du ca. pris på farging og klipp der? Sist gang jeg klippet meg, var det hos Nikita i underetasjen, og jeg betalte vel 780 kr. for bare klipp. Var forsåvidt fornøyd, men syntes at det var litt i dyreste laget!
Gjest Tjoms Skrevet 24. april 2011 #7 Skrevet 24. april 2011 Takk for svar! Mini-colour høres interessant ut, er det noe de gjør hos frisøren? Noen som vet ca. pris på dette, og ca. hvor lenge det varer (vasker håret hver dag)? Lurer fremdeles veldig på det med hyppighet/pris på farging av ettervekst, hvis jeg velger å farge håret, altså ikke bare prisen på å farge håret i første omgang, men også hvor mye det koster å vedlikeholde det. Alex Frisørene, er det én av de som er i øverste etasje? Husker du ca. pris på farging og klipp der? Sist gang jeg klippet meg, var det hos Nikita i underetasjen, og jeg betalte vel 780 kr. for bare klipp. Var forsåvidt fornøyd, men syntes at det var litt i dyreste laget! Mini-colour gjøres hos frisøren, som sagt varierer prisene, alt fra 600 kr og oppover. Varer et par mnd´er kanskje. Hvor ofte du må ta ettervekst varierer. Etterveksten vil synes mer ved helfarging og må kanskje taes hver 4de uke, ved striping sjeldnere. Avhenger også på hvor mange nyanser mørkere/lysere man går. Du kan gå inn på alex.no og klikke deg inn på f.eks oslo city, der ser du prisene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå