Gå til innhold

Ideer til borddekking?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jepp vet at temaet har vært oppe før. Men har noen noen linker med bilder og forslag til dekking av bord. Fargene frem, grønt og gull skal gå igjen, men er så veldig usikker på hvordan det skal se ut ?? Iikke høye oppsatser hvertfall, tenkte å ha eføy på bordet med litt blomster, men til 40 m med bord skal jeg jammen ha endel eføy og blir det litt kjedelig ?

Hjeeelp

Skrevet

Enkelt er ofte det mest stilige, syns nå jeg! Vi har overlatt hele pyntingen til en venninne som er veldig kunstnerisk av seg og stoler 100% på at det blir bra!

Er veldig glad i roser, så bordkortene blir en rød rose med et lite navnekort knyttet på med en sløyfe. Tror dette kan bli veldig bra!12

Skrevet

Hei!

Vi skal pynte bordet selv, og jeg skal også ha nesten 40 meter bord. Vi har kjøpt noen papirduker av tykk kvalitet hos Tybring & Gjedde. Kosta 500,- kr. for 25 meter. Så har jeg kjøpt løpere i veldig tynt papir (tror de kalte det bananpapir..?) spm vi skal ha midt på duken. Remsa var 33 cm. brei. Denne kan du få i forskjellig mønster. Vår har sølv i kantene, og to eføy-remser i midten. Så har jeg kjøpt små firkanta speil som jeg skal sette kubbelys på. Lyset skal være sølvfarga da det er en av fargene våre.

Skrevet

Hei!

Plukka opp en ide i utstillingsvinduet på Glassmagasinet. Vi skal pynte med silkebånd i grønt og i gull med glitter i. Legger enten remser på langs midt på hele bordet eller mellom hver/annenhver kuvert. Litt usikker enda, men har i alle fall kjøpot båndene på IKEA. 15 kr. for 5 m. Fester det nok til duken med knappenåler el.

Skal ellers bare ha hvitveis og telys, samt noen store smijernslysestaker med hvite lys i på bordet. Bordkortene er langet av kamskjel og de bruker jeg til telysestaker (ett lys i hvert bordkort).

Skrevet

Hei!

Vi kommer mest sannsynlig å dekke bordet i off-white duker med litt mørke eplegrønne stearinlys og med gullhjerter liggende utover bordene. Eller så blir det off-white duker med gullfargede lys og grønne husfreder (for jeg synes det er så fint når de "ligger" litt utover bordene. og da de gullfargede hjertene strødd utover.

Kan godt få tilbakemeldinger på ideene mine. Er litt greit å få det synes jeg. For jeg vil ha en dag som jeg kan huske tilbake på som romantisk og veldig koselig. Og da vil jeg at alt skal være så perfekt som det kan bli. (Jeg er nemlig perfeksjonist i følge vennene mine icon_smile.gif )

Gjest Anonymous
Skrevet

Mener du sånne gullhjerter i sånn plast lignende ? sånn som det finnes stjerner i ?

ja jeg er litt som du, skal ha det enkelt men fint, hvit duk, krem servietter med gull i, litt gull på bordet, tenkte kanskje eføy blad liggende litt her og der. Men så var det blomster da ? tenkte kanskje å ha mye eføy liggende og gerberra blomst i hvitt stikkende ut innimella. Henger dere med ? Men det blir jo så mange meter med bord, må jeg da ha eføy liggende langs hele bordet ? det er jo kanskje finest, men 54 meter med grønt ???

hjjjjelp er virkelig usikker her og tar imot alle tilbakemeldinger

-Eline

Skrevet

Eline: Jeg syns ikke du skal dekke absolutt hele lengden med eføy. Det høres for mye ut. Du kan sikkert helt fint ha opprom for å skape litt "luft".

Jeg har kjøpt tynne "blomsterranker" (falske fra Sia) med lyse og mørkelilla blomster (finnes i grønt med hvite blomster også). Selve ranken er grønn. Bordkortene blir hvite med lyselilla transparent papir over og lilla hjerte laget av sølvfarget ståltråd og perler i ett hjørne. Serivetter og lys skal gå i hvitt. Jeg digger å pynte bord, så jeg er nesten litt lei for at jeg ikke kan gjøre hele jobben selv icon_wink.gif

Skrevet

Jepp, akkurat slik mener jeg... Men jeg kommer også til å ha noen som er festet i "gullenke" i streng. Slik at jeg kan bøye og tøye de litt. Hadde det i konfirmasjonen min og jeg er veldig glad i det. Da ser det også ut som om de hjertene som ligger på bordet har falt ned derfra hvis du skjønner? Man må passe på at det ikke blir for mye pynt også, da det må være litt luft på bordet. Gleder meg noe fryktelig til å sette ideene ut i virkelighet. icon_smile.gif

Gjest perle
Skrevet

Vi hadde også, som mange av dere, tenkt å ha eføy på bordene. Og jeg så liksom for meg at det kom til å bli kjempe bra, og var veldig fornøyd med at planen for bordpynting var klar. Og så ringer mamma og sier at hun nettopp fant ut at hun er super-alergisk mot eføy!! ÅH NEI!! Noen som har gode forslag til andre grønne planer? Eller andre enkle måter å pynte på? Det er ikke noe alternativ å ha kunstig eføy, da!

Skrevet

Jeg kjenner til akkurat det samme problemet. Min mor er også hyper-allergiker og tåler nesten ikke noe annet enn grønne planter. Så vi fant ut at husfred er en grei plante og som man kan ha en stund etter bryllupet. Bare man husker på å vanne dem... Ta kontakt med en blomsterforhandler så får du sikkert en del tips om hva du kan bruke i stedet. icon_smile.gif

Skrevet

Mulig villvin er et alternativ til eføy? Den er jo nydelig å pynte med på høsten også, når den har fått sin nydelige rødfarge.12

Skrevet

Hva med kunstig eføy for dere med allergikere? Mange av de kunstige eføyene jeg har sett er veldig fine og ser nesten ekte ut.12

Gjest Anonymous
Skrevet

Neeei tror ikke jeg vil ha noe kunstig på bordet den dagen. Passer ikke helt inn. Så noe kjempekult igår som jeg skal lage, men det blir som pynt i kirka og ellers. Så bordet er fortsatt mitt store problem. Ikke for mye og ikke for lite...hmmmm

-Eline

Skrevet

Vi skal ha forholdsvis små borddekorasjoner med blomster vi. Det blir sannsynligvis 6 dekorasjoner til et bord med 40 stykker. Dekorasjonene skal være i gullskåler. Blomstene blir noe av det samme som i brudebuketten (men det er ikke helt bestemt hvordan den skal være ennå). Forøvrig blir det telys på bordet som skal være i små drinkglass på stett. Rundt stetten har vi knytt et sløyfebånd i grønt og gull. På tallerknen blir det grønne servietter med bordkort rundt av ståltråd og en papirlapp. Det blir slik som dette bare med grønn serviett:

http://www.geocities.com/kristinkol/bryllu...r/bordkort2.jpg

Forøvrig på bordet blir det jo salt og pepper, tannpirkere og vannmugger. Og kanskej også tyttebærskåler. Man skal nok være litt forsiktig med å ha for mye på bordet også, men jeg tror vårt blir fint. Noe av poenget er å ha lave dekorasjoner for oss, for da slipper man probmlemer med lys som er i veien eller at det kan være vanskelig å se hverandre. Forøvrig kommer vi nok ikke til å ha eføy, nettopp fordi jeg synes denne planten begynner å bli litt kjedelig og at den jo finnes i alle bryllup. Er ikke spesielt begeistret for dne av utseende heller. Men man skal aldri si aldri...12

Skrevet

"Blomster-Finn" på TV2 sa på mandag at dekorasjoner alltid skal være høyere enn det høyeste vinglasset, ellers blir det bare "stusselig". Tror han har et poeng der gitt.... Og som regel har man ikke vinglass som er så høye at man ikke ser over dem icon_smile.gif12

Annonse
Skrevet

Ja, det er jo smak og behag dette også. Tror bordet vårt blir fint selvom det er lavt jeg. Nå blir jo alt i samme høye sånn cirka og det tror jeg kan bli litt stilig. Skulle det se altfor stusselig ut, kan vi jo bare kjøpe vanlige lys...

Men det var sikkert ikke noen dum regel akkurat det der. men sånn som blomster kan jo ikke være så høyt?12

Skrevet

Svigermor som er dekoratør har komponert bordet vårt:

Hvite duker med hvitt service. Flytelys med roser i glasskåler.

Røde roseservietter.

Bordkort festet i bordkortholder (de med kloss og stålvaier med klype øverst, rose i klossen), store fløyelsroser på piggtråd.

Spesielt men jeg tror det blir flott!!! Morsomt å ha noe som ikke ligner på andre bordoppdekninger jeg har sett før : )

Skrevet

Tror ikke det var ment at hele dekorasjonen/alt som dekorerer bordet skulle være høyere, bare at noe skulle være så høyt at det stikker over kanten..12

Skrevet
icon_smile.gif Ja, det høres jo fornuftig ut det egentlig. Får håpe bordte vårt blir fint, selvom det kanskje ikke blir så "høyt". Skikkelig lys kan være flotte, men de telysene vi skal ha blir så fint atte.12
Skrevet

Hm, jeg hadde også litt lyst på telys - men brenner de ikke ned i løpet av noen timer da?

Har sett noen fine telysholdere hos TilBords, og skal teste om de er store nok til sånne "bittesmå kubbelys" (BlackDesign har dem iallefall - håper de har uten masse lukt også), så er man iallefall sikker på at lysene holder ut kvelden - og ihvertfall middagen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...